Hvorfor er vi så bange!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2015

Muffinmus

Jeg elsker andre kulturer...i andre lande. Og til dels her hjemme hvis jeg selv kan bestemme hvad jeg vil indvies i og af hvilke mennesker.

Jeg ønsker ikke at andres religioner skal gå ind og begynde at påvirke den danske levevis. Jeg er træt af at der skal tages særlige hensyn i børnehaver, skoler, i boligforeninger ang juletræer, det danske flag mm. Gider ikke mere !

Jeg vil bare have vi skal have gode gamle dk tilbage, hvor folk kunne behandle hinanden normalt uden at træde folk over fødder konstant og få racisme kortet smidt i hovedet hvis man gerne vil æde en leverpostejsmad.

Jeg danser med en masse forskellige nationalitet og det ser jeg intet galt i. Masser af dejlige mennesker, men vi r også samme sted for den samme ting når vi er der. Der er ingen forskel på os når vi danser.

Jeg er træt af burkaer, jeg er træt af allah, jeg er træt af religion på alle leder og kanter faktisk.

Jeg er ikke bange for fremmende som enkelt person, jeg er bange for hvilke ændringer de i fremtiden vil kunne lave i det land jeg er opvokset i. Jeg er bange for vi skal ende som Malmø, fyldt med fremmende og krininaliteten er stignede nærmest måned for måned jo flere der kommer, og hvovedparten er desværre ikke svenskerene selv, men de kære fremmede.

Om jeg forstår dem?? TIl dels, for de kommer fra et samfund hvor manden er den stærke, den der styrer, og kommer til lande hvor de ikke betyder en hyttefis, ingen status har, ingen job, intet sprog. Så, jeg kan sørme godt forstå frustrationerne, helt sikkert, men igen er jeg af dem opfattelse at man skal opføre sig pænt i det land man kommer til.

Jeg har arbejdet i et krisecenter for voldsramte kvinder, og fortællingerne størrer op om præcist dette udsagn og grunde til hvorfor de bliver som de bliver og i øvrigt hvor velanset det er at opdrage sin famillie med vold hvis det er nødvendigt.

På mange måder er vi bare så forskellige, og med så forskelligt menneskesyn og værdier, at det næsten kun kan gå galt når sådanne folkeslag tvinges til at bo sammen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2015

Sprit25

Sedigfor skriver:

Mange af dem, tror Dammark er et rigt land og derfor er de kommet hertil, så hvis de ikke er tilfreds med det de har fået og ikke mindst være taknemmelig så kan jeg ikke se hvorfor vi skal være så iiih og åååh. 

Det er måske os bare mig den er galt med. 

Men mindst ligeså mange vil bare gerne videre til Sverige 

og kan man unde dem de gerne vil til et rigt land? De kommer fra død og ødelæggelse og har lagt deres barn i en båd og ment smuglere og åben hav er mere sikkert end land? Jeg ville sgu også bare gerne til et sikkert land der kunne hjælpe mig

Anmeld Citér

10. december 2015

Sprit25

MariaE skriver:

Jeg elsker andre kulturer...i andre lande. Og til dels her hjemme hvis jeg selv kan bestemme hvad jeg vil indvies i og af hvilke mennesker.

Jeg ønsker ikke at andres religioner skal gå ind og begynde at påvirke den danske levevis. Jeg er træt af at der skal tages særlige hensyn i børnehaver, skoler, i boligforeninger ang juletræer, det danske flag mm. Gider ikke mere !

Jeg vil bare have vi skal have gode gamle dk tilbage, hvor folk kunne behandle hinanden normalt uden at træde folk over fødder konstant og få racisme kortet smidt i hovedet hvis man gerne vil æde en leverpostejsmad.

Jeg danser med en masse forskellige nationalitet og det ser jeg intet galt i. Masser af dejlige mennesker, men vi r også samme sted for den samme ting når vi er der. Der er ingen forskel på os når vi danser.

Jeg er træt af burkaer, jeg er træt af allah, jeg er træt af religion på alle leder og kanter faktisk.

Jeg er ikke bange for fremmende som enkelt person, jeg er bange for hvilke ændringer de i fremtiden vil kunne lave i det land jeg er opvokset i. Jeg er bange for vi skal ende som Malmø, fyldt med fremmende og krininaliteten er stignede nærmest måned for måned jo flere der kommer, og hvovedparten er desværre ikke svenskerene selv, men de kære fremmede.

Om jeg forstår dem?? TIl dels, for de kommer fra et samfund hvor manden er den stærke, den der styrer, og kommer til lande hvor de ikke betyder en hyttefis, ingen status har, ingen job, intet sprog. Så, jeg kan sørme godt forstå frustrationerne, helt sikkert, men igen er jeg af dem opfattelse at man skal opføre sig pænt i det land man kommer til.

Jeg har arbejdet i et krisecenter for voldsramte kvinder, og fortællingerne størrer op om præcist dette udsagn og grunde til hvorfor de bliver som de bliver og i øvrigt hvor velanset det er at opdrage sin famillie med vold hvis det er nødvendigt.

På mange måder er vi bare så forskellige, og med så forskelligt menneskesyn og værdier, at det næsten kun kan gå galt når sådanne folkeslag tvinges til at bo sammen.

Jeg er tilgengæld træt af vi altid skal sammenligne os med Sverige Sverige er et ekstremt tilfælde der "betaler" prisen nu. Naturligvis skal vi ikke bare åbne for alt men vi er nød til at tage et ansvar i fællesskab med resten af EU 

Anmeld Citér

10. december 2015

Muffinmus

Sprit25 skriver:

Jeg er tilgengæld træt af vi altid skal sammenligne os med Sverige Sverige er et ekstremt tilfælde der "betaler" prisen nu. Naturligvis skal vi ikke bare åbne for alt men vi er nød til at tage et ansvar i fællesskab med resten af EU 

og vi er 50 km væk.....

Så, du kan roligt sammenligne os med Sverige, for vi er naturligvis nærmeste nabo til det lort de står mål til nu.

Anmeld Citér

10. december 2015

Sprit25

MariaE skriver:

og vi er 50 km væk.....

Så, du kan roligt sammenligne os med Sverige, for vi er naturligvis nærmeste nabo til det lort de står mål til nu.

Sverige er jo forsvundet i en en frygt for kønsdiskrimination og racisme. Dk vil jo aldrig ende der

Anmeld Citér

10. december 2015

God-mor

Sprit25 skriver:

Hvad er det vi er bange for? Jeg ser flere og flere give flygtninge skylden for ALT! Så skal der spareres, så er det flygtninge, så er der terror så skal grænserne lukkes, så siger vi at EU skal være sit ansvar voksent men vi vil ikke selv. 

Så hyldes Trumph og rent faktisk føre valget, DF sidder på magten herhjemme jamen hvad sker der

Hvorfor er vi så bange for de her mennesker som inderst inde faktisk bare gerne vil være i fred. Største delen i deres eget land men der er IS så det kan de ikke men hvorfor kan vi ikke åbne vores arme og sige okay; nu finder vi en FÆLLES løsning. Bedre skulder bærer bedst! 

Jeg tror at mange er uvidende. De er ukritiske overfor det billede som medierne skaber og de falder i med begge ben og bliver hunderæd for det fremmede, og dermed skæres alle flygtninge og muslimer over en kam! Nogle tror jo bund seriøst at 50 procent af alle muslimer er terrorister og kun vil til vesten for at omvende "os" eller for at "stjæle" vores skattepenge og tømme kassen. Jeg bliver så trist, når den ene efter den anden på de sociale medier deler skræmmeartikler om flygtninge fuldstændig ukritisk. Som om flygtninge er andenrangsmennesker og bare skal rejse hjem og kæmpe. Kæmpe for hvad? 

Dermed hader jeg også ordet bekvemmelighedsflygtninge! 99 procent flygter af en grund, og den grund og er krig og de ønsker deres familier i sikkerhed. Lad os være åbne, lad os være rummelige og lad os ikke være ukritiske overfor det mediebillede der bliver skabt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.