Hvorfor er vi så bange!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.009 visninger
15 svar
40 synes godt om
9. december 2015

Sprit25

Hvad er det vi er bange for? Jeg ser flere og flere give flygtninge skylden for ALT! Så skal der spareres, så er det flygtninge, så er der terror så skal grænserne lukkes, så siger vi at EU skal være sit ansvar voksent men vi vil ikke selv. 

Så hyldes Trumph og rent faktisk føre valget, DF sidder på magten herhjemme jamen hvad sker der

Hvorfor er vi så bange for de her mennesker som inderst inde faktisk bare gerne vil være i fred. Største delen i deres eget land men der er IS så det kan de ikke men hvorfor kan vi ikke åbne vores arme og sige okay; nu finder vi en FÆLLES løsning. Bedre skulder bærer bedst! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2015

B&J

Fordi folk ikke vil åbne deres øjne.

folk er bange for hvad for alle de rygtet medier det hele tiden køre på tv'et.

jeg forstår ikke hvorfor man ikke bare en dag af gangen set at få gjord noget.

indsamle penge så alle vores hjemløs får den hjælp de skal have.

dem der Ingen arbejde har får den hjælp man har behov for ikke altid man ikke gider at arbejde, 

og ja det ud af det næste i alle rakkerne er jo vi skal finde en løsning for alle de flygtninge vi har. Kan man skal ikke gære noget nede i de lande ang demokrati ja jeg ved det ikke. Ellers samle penge vi vi samlet jo flere mio ind hver år til alt muligt men syntes helt ærligt aldrig det hjælper særlig meget man ikke ikke om noget godt. Jeg syntes det er skræmmende. 

Anmeld Citér

9. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Fordi folk er bange for det der er fremmed.... Og det bliver forstærket af medierne... 

Det er så nemt at give flygtninge skylden for vi skal spare. Ja vi skulle jo nok spare alligevel. Om de var her eller ej..:

Anmeld Citér

9. december 2015

Sedigfor

Mange af dem, tror Dammark er et rigt land og derfor er de kommet hertil, så hvis de ikke er tilfreds med det de har fået og ikke mindst være taknemmelig så kan jeg ikke se hvorfor vi skal være så iiih og åååh. 

Det er måske os bare mig den er galt med. 

Anmeld Citér

9. december 2015

Love2

Sedigfor skriver:

Mange af dem, tror Dammark er et rigt land og derfor er de kommet hertil, så hvis de ikke er tilfreds med det de har fået og ikke mindst være taknemmelig så kan jeg ikke se hvorfor vi skal være så iiih og åååh. 

Det er måske os bare mig den er galt med. 

1. Du tager fuldstændig fejl. Ingen af jer ved hvad de stakkels mennesker har været igennem. Det kan man ikke sætte sig ind i før man har været i deres sko. I dømmer dem konstant, men i stedet for at tænke de flygter for at have fred og et ordentlig liv ligesom alle os der er heldige at bo i dk og de fredelige lande. Kan man ikke bare engang prøve at forstår flygtninge i stedet for at dømme dem?

Anmeld Citér

9. december 2015

Sedigfor

Love2 skriver:

1. Du tager fuldstændig fejl. Ingen af jer ved hvad de stakkels mennesker har været igennem. Det kan man ikke sætte sig ind i før man har været i deres sko. I dømmer dem konstant, men i stedet for at tænke de flygter for at have fred og et ordentlig liv ligesom alle os der er heldige at bo i dk og de fredelige lande. Kan man ikke bare engang prøve at forstår flygtninge i stedet for at dømme dem?

Dømmer dem ikke, de har så selv sagt det..

Anmeld Citér

9. december 2015

linkon

Tror mange bliver bange fordi media kun fortæller om de få der faktisk er farlige, jeg kan da indrømme at jeg også har tænkt mit af at læse aviser og på internettet da jeg var lidt yngre.

Men nu er jeg af den opfattelsen hvor jeg mener vi skal kunne hjælpe dem der behøver hjælp, men jeg vil også mene der er et begrænset antal vi kan hjælpe, vi kan ikke tage imod alle, for da bruges de midler der egentlig skulle bruges på at integrere og hjælpe flygtninge ind i samfundet på at lukke alle ind i asylmodtag, og det mener jeg ingen er tjent med! 

Men jeg bliver også provokeret af mennesker der så gerne vil vi skal tage alle vi kan ind i landet, og bruger ord som racist om mig og min mening, fordi jeg mener der burde være en begrænsning. Jeg føler selv jeg bare er realistisk. 

Anmeld Citér

9. december 2015

Love2

Sedigfor skriver:

Dømmer dem ikke, de har så selv sagt det..

Du siger jo at de har valgt at komme til dk for det er et rigt land. Det er jobat have fordomme om det. Vi ser nok på tingene anderledes. 

Anmeld Citér

9. december 2015

lineog4

Jeg tror der er rigtig mange faktorer og nogle af dem er helt grundlæggende og basale. Selvom vi har flyttet os langt mentalt og udviklingsmæssige så er vi stadig basalt bange for det ukendte, bange for det vi ikke forstår og kan forklare. De flygtninge der kommer til vores land forstår vi ikke (tænk at flygte fra sit land, sit hjem, sin familie, hvorfor nu det), vi ved ikke hvad de bringer med sig og i det hele taget er de indbegrebet af noget ukendt, noget der forrykker vores lille ordnede tilværelse, der udfordrer vores "plejere".

derudover så tror jeg vi har brug for fjendebilleder for at stå sammen. Der har altid været en fjende som vi frygtede, da jeg var barn var det russerne og Sovjetunionen. Nu er der muslimer og terrorister alla IS. Jeg tror ikke vi kunne fungere uden at leve med fjendebillede ligegyldigt hvor skønt det lyder. 

Så er der tanken om økonomi og politik, vi er snart så fremmedgjorte overfor beslutningerne, nationalstaten mm. Der er utroligt langt fra eliten til os masser, og de kan eller vil ikke forklare os virkeligheden for den er for kompleks, det er langt nemmere at lave den klassiske kassetænkning; hvis vi huser flygtninge så har vi ikke råd til....! Og de har fået os til at hoppe på det og endda uden vi så spørger om alt det andet vi bruger penge på, hvor man jo også kunne spare. Der er nok ikke mange politikere som tør sige: vi har behov for at sænke kontanthjælpen så vi også kan sænke mindstelønnen, nej istedet bliver det vi må spare på hjælpen til de fattigste i DK fordi der er flygtninge. 

Og så er der medierne - fremfor en oplysning og beskrivelse, skal de sælges og konflikt sælger, så konflikten beskrives igen og igen. En flygtning der gør noget forkert og det males ud over alle løbesedler men ikke fortæller den kedelige gode historie.

og så er der nok endnu mere på spil

Anmeld Citér

9. december 2015

alenemor42

Personligt forstår jeg ikke:

angsten for flygtninge eller andre fremmede religioner/kulturer

At man pga. Medierne fuldstændigt ukritisk danner sig meninger baseret på få udvalgte historier som netop er udvalgt til at piske stemning op.

At man mener at alle besparelser på ældre, kontanthjælp osv. Er pga. Flygtninge 

At man kun læser alt der passer til det man vil tro på og lukker det ude der kunne give et andet billede af emnet.

At man som menneske ikke er nysgerrig på mere faktuelle oplysninger end medier/politikere giver. Uden man behøver nørde alt hvad man kan finde.

Men der er så meget jeg ikke forstår 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.