Andre der tager jern c?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

850 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. december 2015

Mortil2drenge<3

jeg har idag været ved min læge fordi jeg den sidste uge har følt mig meget træt, hovedpine og svært ved at få vejret. Min læge vurdere så jeg skal tage jern c som er på 100 mg, da jeg har lidt lav blodprocent på 6,3 nogen andre der har prøvet at tage jern c havde de en virkning og hvor hurtigt ? 

Er i uge 24. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2015

Spiloppi

Molly90 skriver:

jeg har idag været ved min læge fordi jeg den sidste uge har følt mig meget træt, hovedpine og svært ved at få vejret. Min læge vurdere så jeg skal tage jern c som er på 100 mg, da jeg har lidt lav blodprocent på 6,3 nogen andre der har prøvet at tage jern c havde de en virkning og hvor hurtigt ? 

Er i uge 24. 

Ja det anbefales jo at starte med jerntilskud fra graviduge 10, så det er også sent du kommer igang med dem virkningen kommer ret hurtigt, men nu du har lav blodprocent er det en god ide at supplere med jerntilskud kost såsom havregryn/grød med rosiner og spinat... Listen er lang og husk at mælkeprodukter og kaffe hæmmer optagelsen af jern, så tag tilskuddet sammen med ex juice. 

Anmeld Citér

9. december 2015

Mortil2drenge<3

Spiloppi skriver:

Ja det anbefales jo at starte med jerntilskud fra graviduge 10, så det er også sent du kommer igang med dem virkningen kommer ret hurtigt, men nu du har lav blodprocent er det en god ide at supplere med jerntilskud kost såsom havregryn/grød med rosiner og spinat... Listen er lang og husk at mælkeprodukter og kaffe hæmmer optagelsen af jern, så tag tilskuddet sammen med ex juice. 

Har taget gravijern fra uge 10

Anmeld Citér

9. december 2015

alenemor42

De fungerer rigtigt godt og hurtigt. Jeg kan anbefale du tager dem ved senge tid for at undgå forstoppelse

Anmeld Citér

9. december 2015

Mortil2drenge<3

alenemor42 skriver:

De fungerer rigtigt godt og hurtigt. Jeg kan anbefale du tager dem ved senge tid for at undgå forstoppelse

Okay det gjorde jeg også med gravijern da jeg har lidt meget af forstoppelse  har aldrig nogensinde følt mig så træt før eller utilpas så de må bare godt virke hurtigt 

Anmeld Citér

9. december 2015

Benjamins'mor

Molly90 skriver:

Er i uge 24. 

Ja, det tog jeg da det er anbefalet man gør det som gravid. 

Jeg havde ikke hovedpine etc inden jeg startede, men vil bare gøre opmærksom på man kan få hård mave af dem. Jeg fik forstoppelse, så fik nogen piller ved lægen så jeg både kunne tage jern og komme af med noget. 

Anmeld Citér

9. december 2015

Mortil2drenge<3

Benjamins'mor skriver:

Ja, det tog jeg da det er anbefalet man gør det som gravid. 

Jeg havde ikke hovedpine etc inden jeg startede, men vil bare gøre opmærksom på man kan få hård mave af dem. Jeg fik forstoppelse, så fik nogen piller ved lægen så jeg både kunne tage jern og komme af med noget. 

Tror i misforstår mig jeg har hele tiden taget jern men har fået noget der er stærker nu da eg har en lav blodprocent 

Anmeld Citér

9. december 2015

Benjamins'mor

Molly90 skriver:

Tror i misforstår mig jeg har hele tiden taget jern men har fået noget der er stærker nu da eg har en lav blodprocent 

Det forstod jeg godt, men det kan stadig give hård mave, det kan alt jern.

Og jeg skrev at jeg tog jern da jeg var gravid, for at det ikke skulle lyde som om jeg har erfaring med stærkere end graviditets jern. For det har jeg ikke. Men tænker ikke der er andet forskel end at det er stærkere. 

Anmeld Citér

9. december 2015

alenemor42

Molly90 skriver:

Okay det gjorde jeg også med gravijern da jeg har lidt meget af forstoppelse  har aldrig nogensinde følt mig så træt før eller utilpas så de må bare godt virke hurtigt 

Jeg lider konstant af for lav blod% så tager 300mg. Jernc  i døgnet 

Anmeld Citér

9. december 2015

gokkelok

Undrer over at du skal have jern c, jeg havde helt sikkert anbefalet dig ferroduretter. Det er depottablet, så du optager mere af jernet. 

Men tag dem gerne til sengetid, ikke pga du undgår forstoppelse for det har ingen betydning, men fordi din mave er tom og jern interagerer let med mange fødevarer, så du ikke optager det optimale. Men tag den sammen med juice eller vand og slet ikke kaffe, mælk...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.