Jeg har virkelig været ked af det i dag. Sagen er den at min kæreste og jeg deltager i et fødselsforberedelseskursus over fire gange, jeg har termin i slut januar. I dag var så anden gang vi skulle derhen, og jeg var meget glad for første gang. Min kæreste derimod har gået rundt og joket med, at det jo var logik for burhøns, det som de fortalte sidste gang, og at det var totalt spild af tid. Det virkede for mig mest som om det bundede i manglende interesse. Det skal siges at han er rimelig røv-ligeglad med graviditeten, han har da flere gange mærket på min mave og "snakket" med lillepigen, men det er altid på en ret selvfed måde såsom "jaa det er din yndlingsfar..."-stilen. Nå, men vi skulle afsted for anden gang i dag, og da jeg vækkede ham i morges som aftalt sagde han at han bare ikke gad det lort. Det gjorde mig vildt ked af det, og jeg sagde at så kunne han sgu da bare blive hjemme. Selvom jeg jo slet ikke havde lyst til at tage derhen uden ham,og som den eneste der ville komme alene. Han stod så op, meget mod sin vilje, og sagde at nu måtte vi jo tage afsted, nu han var blevet "flået ud af sengen" for at bruge hans ord. Jeg sagde til ham at det betød meget for mig at han tog med mig, om ikke andet for min skyld, hvorefter han siger at jeg aldrig gør noget der er vigtigt for ham, så det skulle jeg måske tænke over når jeg nu var så stædig, og "bare ville have min vilje". Det har ikke en skid hold i noget, og jeg blev simpelthen så ked af det, og var lige ved at græde på hele turen derind, hvor vi i øvrigt ikke udvekslede et eneste ord
. Rigtig dårlig start på noget jeg egentlig så frem til. Han var negativ under hele timen, og da vi skulle lave øvelser hvor manden skulle massere kvinden på lænden, markerede han bare lige, og sagde at det var det mest latterlige at vi skulle lave sådanne øvelser som han mente man bare kunne lave andre steder. Det sårede mig vildt meget at han var så ligeglad, specielt når de andre par gik rigtigt meget op i at gøre det rigtigt. Han virker bare så ligeglad med mig og maven generelt, jeg sad bare og græd hele turen hjem hvor han var taget på arbejde. Er det bare mig der er preggo-sensitiv? Er det normalt at manden er sådan rimelig ligeglad, og først bliver interesseret når barnet kommer? 
Anmeld
Citér