Husspetakler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2015

Mettefpigen

Rockertand skriver:

Alle offentlige myndighedspersoner har PLIGT til at indberette i sådanne/lignende situationer, men ofte gradbøjes denne pligt, fordi den helt firkantet ikke kan praktiseres i hverdagen.

Det synes jeg er vildt... Her var det en Ca 15 årige pige der boede sammen med hendes far, men hendes far var næsten altid på forretningsrejse så hans datter var alene uden penge eller mad... Den ene gang holdt hun en fest hvor ting blev kastet ud af vinduerne fra 4 sal og politiet blev tilkaldt... En nabo fortalte at hun snakkede fint med pigen fortalte det som jeg har skrevet oppe over, og politiet fortalte os at de ikk kunne kontakte kommunen, at det var os der skulle gøre det... Det havde naboen så gjort flere gange før de kom uden at der skete  noget ved det....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2015

Mami

Politi kan indberette på formodning ikke mistanke. 

Dvs. Politiet skal have nogle konkrete beviser på barnets tarv, sundhed eller lign. Ikke er optimal. 

Et godt eksempel er Brønderslev Børnene, politiet, havde indberettet flere gange, selv med billeder.

http://m.bt.dk/?redirect=www.bt.dk/danmark/kommunerne-lyttede-ikke-til-politiet-i-broenderslev-sagen
- Politiet har skærpet pligt, når vi bliver opmærksomme på sådan nogle ting her. Derfor er det ikke særlig hensigtmæssigt, at kommunerne ikke reagerer på de henvendelser, de får fra os, siger han.

til ts: 

når nu politiet ikke gider gøre deres job (såfremt der et reelt forhold) ville jeg indberette  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

7. december 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mettefpigen skriver:

Det synes jeg er vildt... Her var det en Ca 15 årige pige der boede sammen med hendes far, men hendes far var næsten altid på forretningsrejse så hans datter var alene uden penge eller mad... Den ene gang holdt hun en fest hvor ting blev kastet ud af vinduerne fra 4 sal og politiet blev tilkaldt... En nabo fortalte at hun snakkede fint med pigen fortalte det som jeg har skrevet oppe over, og politiet fortalte os at de ikk kunne kontakte kommunen, at det var os der skulle gøre det... Det havde naboen så gjort flere gange før de kom uden at der skete  noget ved det....

Jeg tænker at politiet i denne situation ikke ville underrette på rygter eller sladder fra nabo. 

At de kom for at stoppe en fest en 15 årig holdte er der jo ikke noget alarmerende i. 

Hvordan ved I egentlig at der ikke skete noget efter underretningerne?

Anmeld Citér

7. december 2015

Mettefpigen

mor:) skriver:

Jeg tænker at politiet i denne situation ikke ville underrette på rygter eller sladder fra nabo. 

At de kom for at stoppe en fest en 15 årig holdte er der jo ikke noget alarmerende i. 

Hvordan ved I egentlig at der ikke skete noget efter underretningerne?

Fordi naboen har haft meget kontakt med kommunen og pigen... Hun er alene næsten hele tiden... Hun kommer tit hos naboen og naboen kommer tit hos pigen for at hun få mad og sende hende i skole...

Anmeld Citér

7. december 2015

Mettefpigen skriver:

Fordi naboen har haft meget kontakt med kommunen og pigen... Hun er alene næsten hele tiden... Hun kommer tit hos naboen og naboen kommer tit hos pigen for at hun få mad og sende hende i skole...

Men tvivler nu på at de må fortælle hende noget - medmindre far har givet lov. 

Anmeld Citér

7. december 2015

Mettefpigen

mor:) skriver:

Men tvivler nu på at de må fortælle hende noget - medmindre far har givet lov. 

Det kan sagtens være... det var også mere med at de sagde at de slet ikk havde noget med indberetninger at gøre, det var os andre der skulle gøre det... 

Anmeld Citér

7. december 2015

Mettefpigen skriver:

Det kan sagtens være... det var også mere med at de sagde at de slet ikk havde noget med indberetninger at gøre, det var os andre der skulle gøre det... 

Ja det lyder som de ikke kendte til deres underretningspligt

Anmeld Citér

7. december 2015

Mille123

Politiet kan og må gerne underrette kommunen. Politiet vil ikke underrette ud fra hvad naboer siger, men udfra eget professionelle skøn/egne iagttagelser. 

Anmeld Citér

7. december 2015

Patriark

Anonym skriver:

Igår valgte jeg at ringe til politiet. En familie i vores boligkompleks er meget højlydte. Faderen råber og skriger ofte af mor og barn. Barnet er 6-7 år gammel. Igår varede det en hel time. Det lød voldsomt og der blevet løbet, smækket med døre, råbt, skreget, grædt med mere. Det lød ikke rart. Jeg valgte derfor at ringe og melde disse "husspetakler" til politiet. Jeg er faktisk ret imponeret over hvor hurtigt De rykkede ud. De kom efter 10 minutter. Jeg kunne høre De snakkede med famlien. Efterfølgende ringede Politiet mig op og ville snakke med mig. De fortalte at familien havde det fint og at familien havde forklaret "noget af larmen" (Jeg tror barnet og mor dækker over faderens adfærd) Jeg overvejer at melde til kommunen også - det rådet politiet os til idet De sagde de havde været ude flere gange ??? Så må der også være andre der har ringet? Men må politiet overhovedet oplyse os det? Ej vel? Nå, men jeg er glad for De kom. Der har været ok ro siden. Men hvis der bliver noget som helst igen så ringer jeg. Jeg mener ikke at det barn har godt at være i det "miljø". Hvad siger I?

Politiet burde underrette, såfremt de tænker, at barnets trivsel er i fare. Det er op til betjentene at vurdere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.