Husspetakler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.576 visninger
18 svar
11 synes godt om
6. december 2015

Anonym trådstarter

Igår valgte jeg at ringe til politiet. En familie i vores boligkompleks er meget højlydte. Faderen råber og skriger ofte af mor og barn. Barnet er 6-7 år gammel. Igår varede det en hel time. Det lød voldsomt og der blevet løbet, smækket med døre, råbt, skreget, grædt med mere. Det lød ikke rart. Jeg valgte derfor at ringe og melde disse "husspetakler" til politiet. Jeg er faktisk ret imponeret over hvor hurtigt De rykkede ud. De kom efter 10 minutter. Jeg kunne høre De snakkede med famlien. Efterfølgende ringede Politiet mig op og ville snakke med mig. De fortalte at familien havde det fint og at familien havde forklaret "noget af larmen" (Jeg tror barnet og mor dækker over faderens adfærd) Jeg overvejer at melde til kommunen også - det rådet politiet os til idet De sagde de havde været ude flere gange ??? Så må der også være andre der har ringet? Men må politiet overhovedet oplyse os det? Ej vel? Nå, men jeg er glad for De kom. Der har været ok ro siden. Men hvis der bliver noget som helst igen så ringer jeg. Jeg mener ikke at det barn har godt at være i det "miljø". Hvad siger I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2015

lillespir26

Anonym skriver:

Igår valgte jeg at ringe til politiet. En familie i vores boligkompleks er meget højlydte. Faderen råber og skriger ofte af mor og barn. Barnet er 6-7 år gammel. Igår varede det en hel time. Det lød voldsomt og der blevet løbet, smækket med døre, råbt, skreget, grædt med mere. Det lød ikke rart. Jeg valgte derfor at ringe og melde disse "husspetakler" til politiet. Jeg er faktisk ret imponeret over hvor hurtigt De rykkede ud. De kom efter 10 minutter. Jeg kunne høre De snakkede med famlien. Efterfølgende ringede Politiet mig op og ville snakke med mig. De fortalte at familien havde det fint og at familien havde forklaret "noget af larmen" (Jeg tror barnet og mor dækker over faderens adfærd) Jeg overvejer at melde til kommunen også - det rådet politiet os til idet De sagde de havde været ude flere gange ??? Så må der også være andre der har ringet? Men må politiet overhovedet oplyse os det? Ej vel? Nå, men jeg er glad for De kom. Der har været ok ro siden. Men hvis der bliver noget som helst igen så ringer jeg. Jeg mener ikke at det barn har godt at være i det "miljø". Hvad siger I?

Virker det ikke lidt mærkeligt at politiet ikke har indberetter til kommunen når de har været ude flere gange eller må de ikke det 

Anmeld Citér

6. december 2015

Anonym trådstarter

lillespir26 skriver:

Virker det ikke lidt mærkeligt at politiet ikke har indberetter til kommunen når de har været ude flere gange eller må de ikke det 

Jo men måske det er gjort? Ved det ikke. Jeg ved ikke hvad deres procedure er. 

Anmeld Citér

6. december 2015

alenemor42

lillespir26 skriver:

De må de have gjort, men desværre er det ikke altid nok hos kommunerne!  

Selvom de skal reagere er virkeligheden en gang imellem en anden. Eller de har været der og fået en sludder for en sladder og mener ikke der er noget at komme efter.

Anmeld Citér

6. december 2015

SandraXOXO

Jeg havde meldt familien til kommunen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt. 

Anmeld Citér

6. december 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Jeg havde meldt familien til kommunen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt. 

Det vil jeg også gøre!

Anmeld Citér

6. december 2015

Mettefpigen

lillespir26 skriver:

Det må de ikk... Det har vi ihvertfald fået afvide da de også har haft ringet... 

Anmeld Citér

6. december 2015

Anja82

Mettefpigen skriver:

Det må de ikk... Det har vi ihvertfald fået afvide da de også har haft ringet... 

Det virker da fuldstændig latterligt at politi ikke må/skal indberette det...

Anmeld Citér

6. december 2015

alenemor42

Anja82 skriver:

Det virker da fuldstændig latterligt at politi ikke må/skal indberette det...

Politiet skal indberette hvis der er børn i hjemmet og de er kaldt der ud flere gange.

Anmeld Citér

7. december 2015

Rockertand

Mettefpigen skriver:

Alle offentlige myndighedspersoner har PLIGT til at indberette i sådanne/lignende situationer, men ofte gradbøjes denne pligt, fordi den helt firkantet ikke kan praktiseres i hverdagen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.