Snobbet tøs?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2015

MorDk

Udfra det du skriver synes jeg ikke du fremstår/virker som en snob. Du er heldig at have nogle forældre, som kan give dig det extra. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2015

SandraXOXO

Hvor er du heldig! Jeg voksede op som ældste datter med en enlig mor og da jeg selv begyndte at arbejde som 15årig måtte jeg tit købe mad og give hende penge til regninger- det gør jeg forøvrigt stadig da hun er syg. Jeg er stolt af at have klaret mig selv altid,- men hvor ville jeg dog elske at have forældre med penge. Nyd at du ikke behøver bekymre dig om økonomi! Og forsæt med ikke at være snobbet. Hvis folk tænker dårligt om dig bare fordi du er heldig- er det dem og ikke dig der er noget i vejen med. Husk det. 

Anmeld Citér

6. december 2015

san

Så længe man ikke ser ned på andre, der har mindre end en selv, så er man bestemt ikke snoppet.. Dejligt du har haft sådan nogen forældre, som har kunne hjælpe så meget.. Kan godt forstå dine tanker, men Hey nyd det da ... Ville jeg gøre  .. God dag til dig

Anmeld Citér

6. december 2015

Anonym trådstarter

Igen tusind tak, det betyder virkelig meget at høre jeres umiddelbare tanker 

jeg kunne aldrig finde på at se ned på andre, aldrig! Nok også derfor jeg tænker over at andre ikke skal have det dårligt med/synes det er underligt/ubehageligt jeg får aå mange ting. I hvert fald mange tak - jeg nyder mine forældres fortjeneste og må prøve at lægge min underlige dårlige samvittighed væk. 

Anmeld Citér

6. december 2015

Anonym trådstarter

PS havde aldrig tænkt at så mange ikke ville rynke på næsen og synes det var højst underligt. Dejligt at få det modsatte bevist

Anmeld Citér

6. december 2015

san

Anonym skriver:

PS havde aldrig tænkt at så mange ikke ville rynke på næsen og synes det var højst underligt. Dejligt at få det modsatte bevist

Hvis folk gør det, er de nok bare misundelig ... 

Anmeld Citér

6. december 2015

Anonym

Det er da kun dejligt at dine forældre er istand til at hjælpe dig. For at ændre den følelse du har af at du ikke fortjener det, kunne du måske gøre noget for nogle andre? Her tænker jeg frivilligt arbejde. Jeg har arbejdet frivilligt på en café for hjemløse og lige pt arbejder jeg frivilligt i en klub for mennesker med alkoholmisbrug og deres pårørende. Det giver SÅ meget at give igen! Måske var det en mulighed? Jeg er kun frivillig 1,5 time hver anden uge, så det behøver jo ikke være meget, bare man gør en forskel.

Anmeld Citér

7. december 2015

Anonym

Ærligt, så forstår jeg ikke din pointe... Tror mere det handler om dig selv end dine forældres penge. 

At du skal finde dig selv i blandt alle de materielle goder du er givet. At du er omringet af ting som du ikke aner om egentlig er vigtigt for dig. Du har ikke kæmpet for tingene, så du forstår dig måske ikke på værdien af tingene. 

Det giver dig følelsen af, at folk må tænke negativt om dig... 

Anmeld Citér

7. december 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ærligt, så forstår jeg ikke din pointe... Tror mere det handler om dig selv end dine forældres penge. 

At du skal finde dig selv i blandt alle de materielle goder du er givet. At du er omringet af ting som du ikke aner om egentlig er vigtigt for dig. Du har ikke kæmpet for tingene, så du forstår dig måske ikke på værdien af tingene. 

Det giver dig følelsen af, at folk må tænke negativt om dig... 

Hmm nej føler ikke jeg ikke forstår værdien - det er netop det jeg gør og det jeg ligesom finder overvældende hvis du forstår?

men ja det giver mig følelsen af at folk tænker negativt og ikke tror jeg værdsætter det - hvilket jeg i stor grad gør og det ved dem der kender mig også. Tror det er i mit hoved det hele og noget jeg må arbejde med i den forstand, at jeg skal tænke jeg er heldig og ikke skamme mig. Tror godt du forstod min pointe, for du har jo svaret nogenlunde rigtig på det

Anmeld Citér

7. december 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er da kun dejligt at dine forældre er istand til at hjælpe dig. For at ændre den følelse du har af at du ikke fortjener det, kunne du måske gøre noget for nogle andre? Her tænker jeg frivilligt arbejde. Jeg har arbejdet frivilligt på en café for hjemløse og lige pt arbejder jeg frivilligt i en klub for mennesker med alkoholmisbrug og deres pårørende. Det giver SÅ meget at give igen! Måske var det en mulighed? Jeg er kun frivillig 1,5 time hver anden uge, så det behøver jo ikke være meget, bare man gør en forskel.

Ja det har jeg også tænkt meget på, det ville jeg rigtig rigtig gerne! Hvordan får man sig tilmeldt til sådan noget? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.