Anonym skriver:
Jeg har nogle velhavende forældre, de har arbejdet utroligt hårdt for det og fortjener alt. Jeg har aldrig manglet noget, men blev heller ikke fodret med en guldske da jeg var barn, vi er vokset op tæt på en getto i København og altid "levet som andre" - forstå mig ret!
Nå men de sidste par år har mine forældre brugt flere af sine penge i form af nyt stort hus, nye biler (2x Porsche) og bare generelt begyndt at rejse og bruge deres penge. Intet provlem der. Det er dejligt for dem.
Jeg har altid haft lidt svært ved penge. Jeg hr altid vidst vi ikke manglede noget men nu hvor det er blevet mere synligt for omverdenen har jeg det ret svært ved det. Det startede med jeg fik min egen bil i 18 års gave, en brugt lille fin Peugeot. Jeg blev ellevild og tænkte egentlig ikke så meget over det. Så blev jeg ældre og ville flytte hjemmefra. Mine forældre fandt så en luksus lejlighed til mig og købte den således til mig. Det var dejligt og fantastisk men lidt overvældende at skulle stå som nogle og 20 årig og have en 300kvm2 stor luksus penthouse i Kbh. Jeg følte ligesom det var "pinligt" og at heg ikke fortjente det og at folk snakkede bag min ryg. Nå. Jeg sælger aå lejligheden nogle år efter og tjener en god sum på det - de penge køber jeg så et hus for og udbetaler gælden så jeg ikke har gæld i det. Også vil jeg købe en bil for resten. Jeg kigger på alt fra Skoda, Seat, Mazda, Audi osv osv. Kravlende er at det skal være en SUV, en sikker bil og gerne stor. er tæt på At købe en Mazda cx5 men den koster 500.000 og det er lidt meget tænker jeg.. Så jeg søger videre pg pludseligt finder jeg en brugt Porsche Cayenne på Bilbasen fra 2008 med det ekstra udstyr jeg ønsker til 300.000 så jeg slår til og køber den. Er super glad. Men alligevel har heg en forfærdelig følelse inden i. En følelse der er svær at forklare. Føler ikke jeg fortjener det og at folk bare synes jeg er skide forkælet og slet ikke kender til svære stunder eller noget. Det er så ubehageligt at have det sådan når man LANGT FRA er en "snob"
ja undskyld romanen men ville bare ud med det.
Der er da ikke noget forkert i at have velhavende forældre der har lyst til at hjælpe hvor de kan 
Mine forældre er ikke velhavende, men mangler ikke. De har hjulpet mig rigtig meget i form af bl.a. lån til indskud til en lejlighed til mig. Og andre småting der til sammen løber op. Dog har vi gjort det mere i lån så jeg i grunden selv betaler, men kan få hvad jeg mangler når jeg mangler det i stedet for når jeg har råd.
Min bedstemor gav fornyligt alle børn+børnebørn en større pengegave da hun er forholdsvis velhavende efter at have solgt sit hus.
Men altså bare fordi man kommer fra en velhavende familie behøver man jo ikke være en snob.
En af mine kusiners forældre er meget velhavende... Hun har aldrig manglet noget, og har også fået betalt en lejlighed da hun ville flytte hjemmefra og sådan. Hun er bestemt ingen snob.
Jeg tror måske du skal tænke på at folk jo ikke kan se det på dig? Og de måske i virkeligheden slet ikke tænker så meget over det?
Jeg har veninder der får alt betalt, og får en stor sum "lommepenge" fra mor og far ved siden af su, men det er da ikke noget jeg sådan tænker over. Jeg klarer mig jo fint med hvad jeg har og deres økonomi er jo ikke min sag