Jeg fik en abort for 2,5 år siden.
Min datter som heller ikke var planlagt var på det tidspunkt 5 måneder.
Jeg var på p-piller, men var alligevel blevet gravid. Jeg havde ingen uddannelse, for det skulle jeg først starte på efter endt barsel.
jeg fik en kirurgisk abort og lang tid efter var det rigtig hårdt. Jeg var konstant ked af det, når jeg kiggede på min datter, for jeg vidste hvad jeg havde sagt farvel til. Min mand var 100 % for aborten og havde derfor svært ved at sætte sig i mit sted. Det var jeg sådan set også, men det var min krop det "gik ud over" og derfor følte jeg naturligvis også nogle ting, han ikke gjorde.
Hvor om alting er, blev jeg færdig med min uddannelse i oktober, har været i arbejde soden og er fastansat Per 1. januar. Jeg smed p-pillerne i maj og vi prøver ikke som sådan - det sker, når det sker.
I dag er jeg SÅ glad og lettet over min beslutning. Glæden ved, at det denne gang er planlagt og ønsket er jeg så glad for at få lov at opleve. Jeg elsker ikke min datter mindre af, at hun var en ups'er, men der var så meget uro og tanker, der forstyrrede på det tidspunkt. Tanker om fremtid, økonomi, hvad jeg kunne tilbyde som mor osv.
Jeg ved i dag, at jeg tog den rigtige beslutning dengang. Jeg har stadig i glimt tanker om, hvad der kunne have været, men ikke længere skyld følelse eller ærgelse. Jeg har truffet et valg og det gjorde jeg både for min datter, min mand og mig selv. Uanset hvad, kan det ikke gøres om - i stedet glæder jeg mig over, hvad bliver - og det bliver helt fantastisk.