samvær md forælde i pleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

756 visninger
12 svar
5 synes godt om
30. november 2015

Anonym trådstarter

Hvis en mor og far ikke bor sammen og ikke har gjort dette i 6 år og sammen har et barn på 7 som bor hos moren som har fået et barn udover med en ny mand. Begge børn skal nu fjernes hjemmefra efter nogle års forsøg på at rette op på forskellige ting i udviklingen. Pigen på 7 kan måske ikke få lov at bo ved faren. Hvordan med samværet med de 2 forælde ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2015

TNBC

Hvis en mor og far ikke bor sammen og ikke har gjort dette i 6 år og sammen har et barn på 7 som bor hos moren som har fået et barn udover med en ny mand. Begge børn skal nu fjernes hjemmefra efter nogle års forsøg på at rette op på forskellige ting i udviklingen. Pigen på 7 kan måske ikke få lov at bo ved faren. Hvordan med samværet med de 2 forælde ? 

Har pigen samvær med faren nu? For så tænker jeg, da at det fortsætter på den måde som det er nu, hvis faren ikke kan få hende. Men hvorfor kan pigen ikke få lov til at bo hos sin far?

Ellers tænker jeg at det vil være samvær, som hvis barnet boede hos den ene forælder, hun skal bare på 2 samvær.

Men det er kun tanker.

Anmeld Citér

30. november 2015

Anonym trådstarter

Fordi jeg ikke tror han har nok styr på sit liv til at kunne hverken styr på sin dtters i hverdagene.  

Min tanke er så får e hende hver 4 weekend så hun ikke skal ud hver weekend da er jo er brug for ro så hun kan komme med i udviklingen igen. 

Anmeld Citér

30. november 2015

mpr

Anonym skriver:

Altså nu har jeg ikke vildt meget erfaring med anbringelse af børn. Men havde en tidligere klasse kammerart som fik sin pige anbragt, og der fik faren heller ikke lov til at få hende. Dog så har pigen været anbragt i flere år nu, og de har stadig ikke fået lov til at få hende hjem på samvær.. Så tænker sandsynligheden for at pigen overhovedet får lov til at komme hjem til forældrene en hel weekend lyder usandsynlig, når hun er blevet fjernet fra hjemmet. Det bliver nok noget overvåget samvær hos pleje forældrene så man kan holde øje med at de tager sig ordentligt af hende især fordi hun er bagud i udvikling.. 

Det er som sagt ikke noget jeg ved så meget om, men tænker det er et sandsynligt senarie.. 

Anmeld Citér

30. november 2015

GUSO

Anonym skriver:

Jeg tænker at samvær vil være hver 4. Weekend ved mor og hver 4. Ved far således at barnet ikke skal på samværd hver eneste weekend..

Anmeld Citér

30. november 2015

Anonym trådstarter

Tak jeg sagde til faren at det kunne Være et senarie  med hver 4 weekend feks . Men et ville hn ikke finde sig i hvis Un ikke kunne bo hos ham

Men tak for svar.  Hvis nogen konkret ved hvad r sker i sådanne sager så hør jeg gerne 

Anmeld Citér

1. december 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg tror ikke at hverken mor eller far har noget af sige ang hvor meget samvær barnet skal ha med sine forældre, det er kommunen der går ind og bestemmer det, når barnet først er kommet i pleje

Anmeld Citér

1. december 2015

Isabella_mor

For mig da jeg blev anbragt gik der næsten to år før jeg fik lov at komme hjem på weekend, og det var frivillig anbringelse. Jeg var 12 år da jeg kom i pleje. 

Indtil da måtte mine forældre komme på besøg. Hhv. Hver 2 - 3 uge i nogle timer. 

Mine forældre havde intet at skulle have sagt. (De var skilt så de kom hver for sig)

da jeg fik lov til at komme hjem på weekend, var det kun hos min far jeg måtte være. Det var ham der var bopælsforældren og ham der havde forældremyndigheden. 

Men det er noget der bliver besluttet i samråd med plejefamilien. Det kan være der skal gå noget tid før i kommer til møde om hvad der skal ske. Og det er noget der kan revurderes efter noget tid. 

Min niece er også i pleje og hun kommer hjem på besøg hver 3. Lørdag i nogle timer hvor der er en fra kommunen til at overvåge samværdet. Hun er 9 år. 

Anmeld Citér

1. december 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Er ret sikker på det bliver nogle besøg i x antal timer hos pleje hver for sig, før der er tale om weekendbesøg - medmindre jeres sagsbehandler har sagt at hun kommer på weekend. Så bliver det nok i samråd med plejeforældre og sagsbehandler det bliver besluttet. 

Anmeld Citér

1. december 2015

Patriark

Det kommer an på om der er tale om en frivillig- eller en tvangsanbringelse. Umiddelbart vil samvær foregå et neutralt sted, og altså ikke i plejefamilie eller hos biologiske forældre. Jeg mener, at forældre har ret til samvær med barnet mindst en gang månedligt, med mindre der er åbenlyse forhold der taler imod dette, f.eks. barnets behov eller aktuelt misbrug hos forældrene.

Det er overvejende sandsynligt, at fars forældreevne vil blive undersøgt ift. om anbringelse kan undgås, forudsat at der er delt forældremyndighed.

Du kan finde alle samværsbestemmelserne i Servicelovens paragraf 71.

I anbringelsessager har forældre desuden ret til at få tilknyttet en støtteordinger efter Servicelovens paragraf 54.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.