Jeg ved min svigermor sikkert mener det godt, men nøj hvor hun sårer mig
vi ser meget til svigerne da min familie bor længere væk end dem og stadig arbejder, hvor de er på pension.
Til barnedåben tilbød hun at lave noget af maden, og takkede ja, hvorefter hun svarede at ja det vi havde planlagt ikke var godt nok og vi ikke kunne tillade os at servere det(buffet med stort kaffe og kagebord bagefter) de fik bestemt at der absolut skulle være alkohol til dåben og hvilket og valgte på dagen at medbringe ekstra
jeg sagde meget klart at jeg i år ikke lavede pakke julekalender, da jeg ikke ville stå med 96 pakker (4børn) hvert år, men istedet give dem noget i en julesok hver dag så det ikke skulle pakkes ind og man kunne putte friske ting i som feks mandariner, og de får også julemandens flaskepost. Så overruler hun og køber pakkekalender til dem, forventer jeg hamrer søm i vores nymalede vægge, og imens manden og jeg snakker om hvor de kan hænge, bliver hun sur og siger hun da ikke ville give så mange problemer og hun fortrød hun havde lavet kalenderne, iiiiih og så er jeg bussemanden selvom jeg havde sagt de ikke skulle have pakkekalender, og føler bare slet ikke noget jeg gør er godt nok.
Jeg snakker lidt højt pga dårlig hørelse og det skal hun så også pointere konstant og føler det så nedladende. Engang vi var i ikea, skulle jeg ha hjælp af en medarbejder, og da jeg kom tilbage sagde de jeg var længe væk. Forklarede at det også var helt henne i den anden ende han havde vist mig hen, hvortil svigermor siger: det havde vi godt regnet ud da vi ikke kunne hære dig mere måtte du godt nok være langt væk, hvilket de åbenbart havde moret sig over
jeg har det bedst i løst tøj, og havde prøvet nogle lidt strammere bukser fordi svigermor konstant kommentere mit tøj. Kunne nærmest ikke få luft men svigermor mente det var tilvænninger sagde jeg nærmest ikke kunne bevæge mig. Fik så at vide at det var kønnere end det jeg ellers gik i, for i det tøj så jeg gyselig ud
Jeg bliver overrulet i vores regler om børneopdragelse og indtag af usunde sager, hun blander sig og irettesætter mig hvis jeg irriterer mig over noget min mand gør, tror de fleste par har noget og var lidt irriteret hun forleden dag, kom forbi fordi min mand havde kommet til at bruge en masse penge på spil, og han var ked af det og har lukket kontoen, er ikke direkte sur men har påvirket mit humør lidt da det er flere tusinde vi snakker om. Jeg skal ofte gentage mig selv så da min mand spurgte og undrede sig over manglende info, fik jeg nok vrisset lidt at keg var træt af at gentage mig selv og havde fortalt ham de info mi 4 gange, så snerrede svigermor ad mig i bores eget hjem at jeg skulle tale ordentligt og at jeg skulle lade være med at være så sur
er bare så ked af det, og føler mig som dårlig mor, dum svigerdatter og den sure og krævende kone
prøvede i dag at snakke med manden om det, og blev nok også temmelig frustreret, da jeg følte han ikke hørte ordentligt efter, og han endte med at blive sur og sige, hvad vil du have jeg gøre ved det, føler du skælder mig ud, sagde undskyld og det ikke var meningen men at jeg var frustreret og ikke følte han stod op for mig, og så blev den ellers bare lukket af
er så ked af det og ved ikke råd til hvordan jeg gør det bedre, har prøvet at stå op for mig selv, men ender med jeg må sige undskyld til svigermor og hun svarer igen med at heller ikke synes hun fortjener min opførsel overfor hende, og så er den prut slået, men sårer jeg hende er det en helt anden snak og hun må åbenbart te sig som det passer hende. Og gør alt jeg kan for at være sød og den perfekte svigerdatter