Anonym skriver:
Jeg er rigtig meget i tvivl om vi bør indrage nogen i det at vi starter i behandling for barnløshed, ingen ved at vi er igang med pb.
Vis vi bør indrage nogen i det, hvem bør så vide det? Og hvordan fortæller man lige at man skal i behandling når de ikke engang ved man prøver at lave et lille liv?
Hejsa 
Herhjemme fortalte vi det til vores forældre da vi havde fået svar på de første prøver der gjorde det klart at vi skulle have hjælp. Da vi så var færdige med udredning og det stod klart at vi aldrig ville kunne få børn uden hjælp og at vores eneste mulighed var reagensglasbehandling som er ret omstændigt, valgte vi, at vi ikke ville holde det hemmeligt længere. Jeg fortalte det til mine bedsteforældre da jeg så dem og ellers har vi sagt til familien at den nærmeste familie som i onkler og tanter gerne må vide det, men at det helst heller ikke må nå længere ud end det. Derudover ved vores nærmeste venner det også, samt nogle af mine studiekammerater og mine undervisere.
Da vi fortalte det, startede vi egentlig bare med at fortælle at vi smed præventionen for længe siden, men der er jo som de kan regne ud desværre ikke sket noget, hvorfor vi kom i udredning og nu er vi så altså i behandling. De bliver selvfølgelig altid kede af det på vores vegne, men mange har også været nysgerrige og andre igen har sagt at det er vores sag, vi fortæller hvad vi vil og så er det det. Men det var dejligt at kunne tale åbent om det der fylder; frygt, glæde, sorg, spænding og frustrationer. Folk har også haft en langt større forståelse for, at vi siger fra nogle gange og alt i alt har det bare været skønt ikke at gå med hemmeligheden længere. Især da jeg en dag gik helt i panik og bare stortudede fordi jeg var så bange for hele forløbet og bare gerne ville hjem til mine forældre (som bor langt væk). Der ringede jeg bare til min mor, som gav en billet hjem og bare var klar til snakke og være lige det jeg havde brug for 
Når det så er sagt, så var det jo super spændende for alle med vores første forsøg, og selvom vi havde meldt ud at intet nyt var dårligt nyt, og at vi selvfølgelig ville give besked hvis det var et positivt svar, så var det stadig ikke alle der forstod den del, og selvom vi havde skrevet rundt til de vigtigste at det var negativ svar og at de gerne måtte give besked videre, så blev vi stadig ringet op af et par bedste mødre og nogle veninder som bare ikke forstod det... Så det skal man også være forberedt på. Nu har spændingen lagt sig lidt, og der er jo lang tid mellem behandlinger, så denne gang har vi valgt at vi lyver ikke om det, omvendt fortæller vi heller ikke selv om det.
Jeg håber at du finder ud af, hvad der er bedst for dig, personligt har jeg været både glad og ked af at fortælle det, men det gode opvejer KLART det dårlige