Pas til tyskland..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.254 visninger
13 svar
5 synes godt om
28. november 2015

mortilpige

Efter at ha snakket med mine kollegaer om dette, er jeg blevet helt i tvivl..

De siger at jeg ikke behøver at få lavet pas til min datter, hvis vi skal en tur over grænsen for at shoppe.

Det troede jeg bestemt at jeg skulle...

Så er der nogle herinde, der kendes de præcise regler.?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2015

Tiggi

Du skal have pas i Tyskland, er kun Norden hvis du ikke behøver.... står også på politiets hjemmeside. 

Anmeld Citér

28. november 2015

mortilpige

Tiggi skriver:

https://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/pasudstedelse/

Her er kilden

Tak :-) Mente jeg også nok :-)

Blev bare helt i tvivl, da de blev ved med at sige, at det overhovedet ikke var nødvendigt..

Anmeld Citér

28. november 2015

nadhja

er lige selv hjemvendt fra netop en shoppingtur fra det tyske. vi var oppe ved den dansk/tyske-grænse, og havde ikke brug for pas

Anmeld Citér

28. november 2015

Tiggi

nadhja skriver:

er lige selv hjemvendt fra netop en shoppingtur fra det tyske. vi var oppe ved den dansk/tyske-grænse, og havde ikke brug for pas

Nej du har ikke brug for pas, men hvis du bliver stoppet og ikke kan fremvise det har du et problem. Loven siger at du skal medbringe. 

Har dog hørt at hvis man bliver stoppet uden pas snakker vi måske en måske en bøde, men  da også irriterende. 

Anmeld Citér

29. november 2015

fo82

Tiggi skriver:

Nej du har ikke brug for pas, men hvis du bliver stoppet og ikke kan fremvise det har du et problem. Loven siger at du skal medbringe. 

Har dog hørt at hvis man bliver stoppet uden pas snakker vi måske en måske en bøde, men  da også irriterende. 

Du har helt ret :-) det giver en bøde ;-) 

jeg krydser grænsen minimum en gang i mdr og har ikke haft pas siden 2010 :-P 

så statistisk set er passet ikke nødvendigt, med mindre du bliver stoppet, her lige op til jul kan du dog risikere at støde på tolderne :-)

Anmeld Citér

29. november 2015

Anja82

Jeg har selv kørt over grænsen uden pas, men ville aldrig gøre det med mine børn.. Er pt ved at få lavet pas, for i disse tider ved man aldrig hvad der sker.. Så hellere bruge de 650 og have pas i 10 år end at blive stoppet i tolden og betale 1500 i bøde...

Anmeld Citér

29. november 2015

Tøs85

mortilpige skriver:

Efter at ha snakket med mine kollegaer om dette, er jeg blevet helt i tvivl..

De siger at jeg ikke behøver at få lavet pas til min datter, hvis vi skal en tur over grænsen for at shoppe.

Det troede jeg bestemt at jeg skulle...

Så er der nogle herinde, der kendes de præcise regler.?

Du skal nok ikke vise passet nogle steder medmindre du blir stoppet af politiet, men hvis i blir stoppet skal i alle kunne vise jeres pas..

Anmeld Citér

29. november 2015

lollandpigen

Vi har også tit været over grænsen uden pas... ( vi bor tæt på færgen ) Er aldrig blevet bedt om at vise pas endnu... Jeg ville dog ikke lige i øjeblikket tage over grænsen uden pas pga alle de flygtninge så er chancen nok større for at blive stoppet end ellers...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.