Opsætning af blastocyst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.341 visninger
13 svar
9 synes godt om
27. november 2015

Flødebollen

Hej damer - nogen af jer der har prøvet at få oplagt en blastocyst? 

Vi har 2 på frys og skulle så og sige bruge dem først før vi kunne starte på et friskt forsøg. 

Søger gode erfaringer og historier tak!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2015

o1Mutte

Flødebollen skriver:

Vi har 2 på frys og skulle så og sige bruge dem først før vi kunne starte på et friskt forsøg. 

Jeg er gravid med en fryse blasto 

Anmeld Citér

28. november 2015

Mette0105

Jeg er gravid med fryse blastosyst :-)

Anmeld Citér

28. november 2015

Flødebollen

Mette0105 skriver:

Jeg er gravid med fryse blastosyst :-)

Jeg er helt ny i det her frysehalløj - er det bedre at få blastocyst lagt op end friske æg? Vi har 2 i fryseren som klinikken gerne ser brugt inden en frisk opstart. 

Men aner ikke noget om blastocyster selvom jeg har googlet. Kan forstå det er et æg der har delt sig rigtig mange gange? Er det en fordel?

Anmeld Citér

28. november 2015

Mette0105

Flødebollen skriver:

Jeg er helt ny i det her frysehalløj - er det bedre at få blastocyst lagt op end friske æg? Vi har 2 i fryseren som klinikken gerne ser brugt inden en frisk opstart. 

Men aner ikke noget om blastocyster selvom jeg har googlet. Kan forstå det er et æg der har delt sig rigtig mange gange? Er det en fordel?

Jeg ved ikke hvordan det foregår med frisk forsøg :/.. Har kun prøvet frys da jeg danner alt for mange æg.. 

Men som min veninde fortalte mig så skal en blastosyst "bare" sætte sig fast fordi den er så langt udviklet , hvor dem der kun har delt sig 1-2 gange skal udvikle sig længer tid plus de skal sætte sig fast :-) giver det mening ?

Anmeld Citér

28. november 2015

Babilooo

Flødebollen skriver:

Det er æg der har delt sig i ca 5 dage. Her kan du ikke tælle cellerne mere- det bliver til en "stor masse" som knækker åben og sætter sig fast i heldigste situation. 

Det der giver den bedste sandsynlighed er klart blastocyster, da de har bevist at de kan dele sig længe og flot. En fryse blasto er også rigtig god og hårdfør. Der er en sandsynlighed som er meget tæt på frisk blastocyster. 

Ved 2 dages æg der lægges op er sandsynligheden vist mellem 25-35 for graviditet. Ved blastocyster er den helt oppe på ca 50pct. - afhængig af kvindens alder selvfølgelig.

Anmeld Citér

28. november 2015

Flødebollen

Smølfine123 skriver:

Det er æg der har delt sig i ca 5 dage. Her kan du ikke tælle cellerne mere- det bliver til en "stor masse" som knækker åben og sætter sig fast i heldigste situation. 

Det der giver den bedste sandsynlighed er klart blastocyster, da de har bevist at de kan dele sig længe og flot. En fryse blasto er også rigtig god og hårdfør. Der er en sandsynlighed som er meget tæt på frisk blastocyster. 

Ved 2 dages æg der lægges op er sandsynligheden vist mellem 25-35 for graviditet. Ved blastocyster er den helt oppe på ca 50pct. - afhængig af kvindens alder selvfølgelig.

TUSIND tak for dit svar. Det var lige præcis sådan noget der jeg var ude efter

for jeg aner virkelig ikke så meget om det og frygtede faktisk at vores forsøg så blev ringere

Anmeld Citér

28. november 2015

Musen91

Flødebollen skriver:

TUSIND tak for dit svar. Det var lige præcis sådan noget der jeg var ude efter

for jeg aner virkelig ikke så meget om det og frygtede faktisk at vores forsøg så blev ringere

Jeg skal have lagt en fryse blastocyst op på onsdag for første gang og ligesom dig har jeg ledt længe efter information. Men jeg kan se rundt omkring at der generelt er rigtig mange hvor det er lykkedes med fryse blastocyst

Anmeld Citér

28. november 2015

Babilooo

Lykkedes med fryseblasto  

ofte råder lægerne til at bruge blastocyster hvis man har mulighed for det - netop fordi de er sp gode. Grunden til at man får 2-3 dages æg op mange gange er fordi man frygter at mange går til før dag 5. Men det er et udskillesløb... Hvis man har mange æg og ender med flere blastocyster er det rigtig godt. 

Har de været frosset har de endnu engang vist deres værd hvis de ikke dør ved optøning - men det gør få.

Anmeld Citér

28. november 2015

Flødebollen

Smølfine123 skriver:

Lykkedes med fryseblasto  

ofte råder lægerne til at bruge blastocyster hvis man har mulighed for det - netop fordi de er sp gode. Grunden til at man får 2-3 dages æg op mange gange er fordi man frygter at mange går til før dag 5. Men det er et udskillesløb... Hvis man har mange æg og ender med flere blastocyster er det rigtig godt. 

Har de været frosset har de endnu engang vist deres værd hvis de ikke dør ved optøning - men det gør få.

Du skal have tusind tak for din forklaring osv. Sætter stor pris på det og jeg blev meget klogere og roligere - Tak! Nu glæder jeg mig bare til at få tøet en lille fætter op

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.