Det er sgu svært når bloggen er anonym!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg tror, det kræver lidt ekstra arbejde, når man er anonym. jeg har set nogle få eksempler på det, hvor man til sidst afslørede hvem bloggens ejermand var. Nå men der blev faktisk skrevet nogle personlige ting og meninger... 

Hvordan personen fik gjort opmærksom på sin blog ved jeg desværre ikke...  

det er meget sjovt at du vil gradbøje det at lave blog ved et andet valg af medie.. Men så er du også nødt til at tydeliggøre at det er en blog.. Jeg er enig med de andre om at det virker bare som en anden Facebook profil... 

Det kan tage lang tid at få en blog op at køre... Der findes diverse blog grupper på Fb med tips og tricks

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2015

ErDuHerIkkeSnart

Måske skal du sætte dig ned og gøre lidt benarbejde - hvad er formålet med din blog, hvad vil du opnå, hvad har du på hjerte?

Folk bruger jo ikke tid på at følge og like blot fordi du synes det er hyggeligt - du skal have et budskab og noget som engagerer folk - ellers drukner du mellem alt det andet "ligegyldige" der findes på nettet...

Held og lykke!

Anmeld Citér

26. november 2015

Muffinmus

Mor og meget mere skriver:

Jeg har kigget på den. Umiddelbart synes jeg ikke, den adskiller sig fra almindelige facebookprofiler, deriblandt min egen - lidt deling af citater, musik og enkelte lidt længere opslag. Jeg ville ikke opfatte den som en blog, hvis du ikke selv valgte at kalde den det - den skiller sig egentlig kun ud fra andre facebookprofiler ved at være anonym. 

Groft sagt synes jeg ikke, jeg ville "få" mere ved at følge den, end jeg gør ved at læse mine FB-venners opslag - og på en eller anden måde er det ikke så vedkommende, når jeg ikke kender dig. 

Jeg tror, der er to måder at tiltrække bloglæsere på: 

1: Skriv længere, klummelignende indlæg med "nye", anderledes og tankevækkende pointer - i et finurligt og blomstrende sprog. Vend debatemner "på hovedet", stå tydeligt frem som afsender, så du trods anonymiteten er let at skille ud fra mængden. Hold primærfokus ét sted - så følgeren ved, at temaet er politik eller miljø eller hverdagsliv eller... - når så den røde tråd er der, kan du lave sidespring. Og vælg en anden platform end Facebook. 

2: Vær en kendt person - så kan du skrive det argeste og mest banale pjat og alligevel blive fulgt.  

Jeg anbefaler 1 

Helt enig!!Bloggere skal efterhånden kunne noget helt særligt før folk gider bruge deres dyrebare tid når de også skal glo på Fb tre gange i timen dagen lang...

Anmeld Citér

26. november 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Tak for input allesammen,  men jeg var ikke ude efter at få defineret om det er en bog eller ej,  eller om en blog kan være på Facebook eller ej. Udelukkende at få nogle til at kigge med hvis i har lyst. 

Jeg tænker bare, at du er meget interesseret i at få følgere. For måske at få det, kan du stille dig selv to spørgsmål: 

1: Hvorfor er det vigtigt for mig, at andre følger mig? Hvad er det for et budskab/tema, jeg må og skal have ud? (Følgere i sig selv er vel ikke målet?) 

2: Hvorfor skal folk følge mig? What's in it - hvad kan de "få" ved at følge dig, som de ikke får på deres venners FB-vægge? 

Anmeld Citér

26. november 2015

mpr

Anonym skriver:

Jeg er helt ny i det her og jeg ved godt hvad en bog består af, men hvorfor kan man ikke gradbøje det? 

Jeg siger ikke at du ikke kan gradbøje det så meget som du har lyst til, jeg siger bare det kommer ikke dig til gode at gøre det  

Generelt i blogger verdenen bliver der kritiseret meget hvis folk bruger facebook som en blog Og igen mange af rent princip følger ikke bare en blog på facebook så skal det virkelig være noget ualmindelig godt indhold og du skal være ret kendt for at få mange følgere. 

Og hvis du vil være anonym oveni gør det, det ikke nemmere. Hvis du vil være anonym blogger skal du virkelig kunne skille dig ud, fra mængden. Mange vil gerne have ansigt på personen bag skærmen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.