Han vil ikke sove

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

825 visninger
19 svar
0 synes godt om
20. september 2009

iln

Herhjemme har vi de sidste par dage haft store problemer med at få Silas til at sove om aftenen.
Han har sovet til middag fra ca. kl. 12 og frem til 15.30. Herefter er han vågen helt frem til en 21/22 stykker. Sover max ½ time på de mange timer.
Vi er ved at gå ud af vores gode skind. Han får skiftet ble, vi hygger med ham, han har spist fire gange (små måltider) på 2 timer og hver gang han endelig er faldet i søvn og vi lægger ham i vuggen - så skriger han.

Nu er han igen faldet i søvn men af udmattelse. Problemet opstår også når han skal sove til middag. Der vandre jeg med barnevognen i jeg ved ikke hvor lang tid og han skriger bare.

Til gengæld sover han fint om natten. I nat vågnede han ved 4.30 tiden, får mad og sover igen til kl. 7. Det er kun om dagen han nægter.

Hvad skal vi gøre? Vi er ved at være noget frustreret over alt denne skrigen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2009

Klumpe-dumpe

iln skriver:

Herhjemme har vi de sidste par dage haft store problemer med at få Silas til at sove om aftenen.
Han har sovet til middag fra ca. kl. 12 og frem til 15.30. Herefter er han vågen helt frem til en 21/22 stykker. Sover max ½ time på de mange timer.
Vi er ved at gå ud af vores gode skind. Han får skiftet ble, vi hygger med ham, han har spist fire gange (små måltider) på 2 timer og hver gang han endelig er faldet i søvn og vi lægger ham i vuggen - så skriger han.

Nu er han igen faldet i søvn men af udmattelse. Problemet opstår også når han skal sove til middag. Der vandre jeg med barnevognen i jeg ved ikke hvor lang tid og han skriger bare.

Til gengæld sover han fint om natten. I nat vågnede han ved 4.30 tiden, får mad og sover igen til kl. 7. Det er kun om dagen han nægter.

Hvad skal vi gøre? Vi er ved at være noget frustreret over alt denne skrigen.

Et bud kan være en fase han skal igennem. Ved godt det ikke lyder af så meget men Silas er kun 14 dage, og måske lige opdaget han ikke ligger i din mave mere, hvor der var trygt og godt.. (ved godt det ikke er en trøst lige NU)

Sover han det samme sted om dagen som om natten? (Måske det var en ide lige pt, pga trygheden)

har fundet lidt fx link til dig:

http://www.ifavndanmark.dk/dk/default.asp?filnavn=/dk/nattero__om_soevnproblemer.asp

http://www.morsbaby.net/atsoveigennem.htm

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?kat=Sovevaner&alder=0&soegeord=&option=sog

Anmeld

21. september 2009

iln

malucca09 skriver:

Et bud kan være en fase han skal igennem. Ved godt det ikke lyder af så meget men Silas er kun 14 dage, og måske lige opdaget han ikke ligger i din mave mere, hvor der var trygt og godt.. (ved godt det ikke er en trøst lige NU)

Sover han det samme sted om dagen som om natten? (Måske det var en ide lige pt, pga trygheden)

har fundet lidt fx link til dig:

http://www.ifavndanmark.dk/dk/default.asp?filnavn=/dk/nattero__om_soevnproblemer.asp

http://www.morsbaby.net/atsoveigennem.htm

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?kat=Sovevaner&alder=0&soegeord=&option=sog

Jeg sad selv og surfede ldit om det igår aftes og det er jo "fase 1" i tigerspringet, men det plejer først at starte i 5 ugers alderen.
Han sover i liften om dagen i barnevognen, om aftenen sover han i liftet inde i stuen ved os og så putter vi ham i vuggen ved siden af mig om natten.
Tror du har ret vedr. det med tryghed. I nat efter spisningen ville han bare ikke sove igen. Til sidst lagde jeg ham over til mig ind mod min mave. Der gik lidt tid og så var han væk.

Jeg skal vist bare lære at have tålmodighed og lade ham putte ved os.
Tak for de links. Dejligt med noget læsning så man kan blive klogere på sådan en bette størrelse

Anmeld

21. september 2009

TbCp

Puha. Vi havde kolikbarn så jeg husker skrigeturerne.
Ikke at Silas har kolik, bare rolig

Men jeg synes det lyder helt rigtigt det med trygheden. Måske du skal have købt en slynge så han kan være tæt på dig, hvis du ikke allerede har en, eller måske har i også, som vi havde, gavn af at svøbe Liva, det gav ro

Anmeld

21. september 2009

susan82

Vi har været igennem det samme som jer  men er heldigvis på den anden side . Deet tog et par dage, og så var det over.
Lillebror falder i søvn hos os om aftenen, og så bærer vi ham op og sove i vuggen omkring kl 20.30. Der sover han til ca kl 02.30 hvor han er sulten. Herefter får han lov at sove hos mig (mest fordi jeg falder i søvn mens han spiser   ) og så vil han gerne spise igen ved 5,30.
Det fungere fint, og så fortsætter vi sådan.

Håber i får lidt ro igen, for det er nogle hårde dage.

Anmeld

21. september 2009

iln

TbCp skriver:

Puha. Vi havde kolikbarn så jeg husker skrigeturerne.
Ikke at Silas har kolik, bare rolig

Men jeg synes det lyder helt rigtigt det med trygheden. Måske du skal have købt en slynge så han kan være tæt på dig, hvis du ikke allerede har en, eller måske har i også, som vi havde, gavn af at svøbe Liva, det gav ro

Har overvejet at købe en slynge. Vil lige se dagene an. Håber lidt på at det abre er en fase han skal igennem.

Anmeld

21. september 2009

iln

susan82 skriver:

Vi har været igennem det samme som jer  men er heldigvis på den anden side . Deet tog et par dage, og så var det over.
Lillebror falder i søvn hos os om aftenen, og så bærer vi ham op og sove i vuggen omkring kl 20.30. Der sover han til ca kl 02.30 hvor han er sulten. Herefter får han lov at sove hos mig (mest fordi jeg falder i søvn mens han spiser   ) og så vil han gerne spise igen ved 5,30.
Det fungere fint, og så fortsætter vi sådan.

Håber i får lidt ro igen, for det er nogle hårde dage.

Jeg er glad for at han i det mindste sover om natten.

Men jeg må sige at jeg er imponeret over drengens udholdenhed. Idag sov han til 8.30. Sov igen kl. 11-12 og igen fra kl 14.30-15. Siden har han ikke sovet mere end 10 min af gangen. Nu er kl næsten 20.30 og han er endelig gået kold. Dog ligger han stadig og giver sig. Imponerende at han kan holde sig vågen så længe.

Anmeld

22. september 2009

Skouboe

Jeg tænker at han er lidt overstimuleret..  da Freja var i den alder (hun gjorde nemlig det samme) svøbte vi hende og gik ind ind i et værelse hvor der var helt stille og gik i cirkler med hende liggende i favnen.. det er vigtigt at der er ro og at I bliver ved med at gå stille og meget monotont i cirkler, og at i bliver ved.

Problemet med overstimulering er at hvis i prøver noget 5 minutter og så noget andet 5 minutter osv, bliver han bare mere og mere overstimuleret og overtræt og det ender uværgerligt i skrigture....

Når hun så faldt til ro, slappede helt af og blev fjern i blikket, trak vi en stofble løst hen over hovedet på hende (uden at stoppe eller flytte på hende) og fortsatte med at gå - igen hjalp stofbleen hende til at lukke verden ude. På den måde sov hun ofte inden for 10 minutter. Når hun så sov helt lagde vi hende i seng/lift. Ca. halvdelen af gangene vågnede hun igen efter 45 minutter og var ikke spor udhvilet... så startede vi forfra.

Da hun blev ca 6 uger begyndte vi at arbejde med en fast rutine til hende og med at lære hende at falde i søvn selv og skifte søvnfase selv så hun ikke vågnede så ofte efter 45 minutter.

Anmeld

22. september 2009

Ni-ko-li-ne

iln skriver:

Jeg er glad for at han i det mindste sover om natten.

Men jeg må sige at jeg er imponeret over drengens udholdenhed. Idag sov han til 8.30. Sov igen kl. 11-12 og igen fra kl 14.30-15. Siden har han ikke sovet mere end 10 min af gangen. Nu er kl næsten 20.30 og han er endelig gået kold. Dog ligger han stadig og giver sig. Imponerende at han kan holde sig vågen så længe.

Nikoline sov ikke ret meget mere og gør det stadig ikke... jeg er nået frem til at hun måske fungerer bedst sådan

Anmeld

22. september 2009

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh
Vil bare lige sige at hvis du beslutter dig for at købe en slynge,så har jeg en Natures sway fra Ønskebørn til salg,aldrig brugt
Jeg skal sågar komme og aflevere den(og udnytte chancen for at se den dejlige)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.