Bange for is

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

750 visninger
13 svar
18 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. november 2015

Anonym trådstarter

Med alt hvad der er sket i Paris og resten af verden må jeg indrømme jeg er blevet lidt skræmt. Jeg synes det er helt forfærdeligt og har svært ved deres tolkning af islam. Jeg er selv dansk konverteret muslim og sunni muslim men jeg har intet problem med andres folks valg uanset religion så forstår virkelig ikke IS. De gør mig flove selv om jeg er glad for mit valg for de kaster en sort skygge over islam 

Jeg bor i Malmø og handler en del i emporia men der har været rygter om et angreb på netop emporia så tør jeg ikke ta derhen. Jeg er for "modernet" en muslim til jeg ville blive skånet selv om jeg bærer slør. Ej hvad sker der for verden? 

Jeg synes ikke man skal lade frygten tá over men hvad nu hvis? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2015

Carina:-)

Hvis du først lader frygen bestemme over dit liv har de jo vundet.

Det eneste de vil opnå er rædsel og magt over folk 

Så det bedste middel til at bekæmpe terror er at vi står sammen og ikke viser frygt. 

Og ja der er en risiko ,men det er der også for at køre bil og flyve og det gør mange hver dag. 

Anmeld Citér

24. november 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Med alt hvad der er sket i Paris og resten af verden må jeg indrømme jeg er blevet lidt skræmt. Jeg synes det er helt forfærdeligt og har svært ved deres tolkning af islam. Jeg er selv dansk konverteret muslim og sunni muslim men jeg har intet problem med andres folks valg uanset religion så forstår virkelig ikke IS. De gør mig flove selv om jeg er glad for mit valg for de kaster en sort skygge over islam 

Jeg bor i Malmø og handler en del i emporia men der har været rygter om et angreb på netop emporia så tør jeg ikke ta derhen. Jeg er for "modernet" en muslim til jeg ville blive skånet selv om jeg bærer slør. Ej hvad sker der for verden? 

Jeg synes ikke man skal lade frygten tá over men hvad nu hvis? 

Jeg må også indrømme at jeg er begyndt at blive påvirket bor i Kbh. Og kommer tit på f.eks. Nørreport st. Min mand er shiamuslim og hans moske, den nye der lige er blevet bygget i Kbh. Nv. De bruger metaldetektorer, anbefalet af politiet. Trist at det skal være sådan og virkelig trist at de tager islam som gidsel.

Anmeld Citér

24. november 2015

nadhja

Carina:-) skriver:

Hvis du først lader frygen bestemme over dit liv har de jo vundet.

Det eneste de vil opnå er rædsel og magt over folk 

Så det bedste middel til at bekæmpe terror er at vi står sammen og ikke viser frygt. 

Og ja der er en risiko ,men det er der også for at køre bil og flyve og det gør mange hver dag. 

hvis det er sådan man viser de ikke har vundet, ved at sætte sit liv på spil bare for at gå i fields for at købe julegaver, så fint med mig - de vinder. jeg handler sku ind et andet sted så. jeg mener ikke der er noget galt i at tage sine forholdsregler og blive væk fra nogle steder. jeg vil ikke ofre mig liv, mine børn liv eller min mands liv for ytringsfriheden.  

så, all power til dem der er bange. godt for dem der tænker sig om en ekstra gang før de f.eks. tager til kbh. det er ikke forkert af dem at være bange og handle ud fra deres følelser.

Anmeld Citér

24. november 2015

Sprit25

nadhja skriver:

hvis det er sådan man viser de ikke har vundet, ved at sætte sit liv på spil bare for at gå i fields for at købe julegaver, så fint med mig - de vinder. jeg handler sku ind et andet sted så. jeg mener ikke der er noget galt i at tage sine forholdsregler og blive væk fra nogle steder. jeg vil ikke ofre mig liv, mine børn liv eller min mands liv for ytringsfriheden.  

så, all power til dem der er bange. godt for dem der tænker sig om en ekstra gang før de f.eks. tager til kbh. det er ikke forkert af dem at være bange og handle ud fra deres følelser.

Det er der ellers nok der gerne vil

Anmeld Citér

24. november 2015

nadhja skriver:

Det er vist en anelse hysterisk at mene at man sætter sit liv på spil fordi man tager til Kbh . 

Tror ikke kbh ( eller rettet dem jeg kender fra Kbh ) mener at de lever livet på kanten fordi de tager i Fields.

Fint nok at du vil leve livet ved at stå bag gardinet og kigge ud på gaden fordi HVIS nu og måske og det kunne være osv-

Jeg synes det er spild af godt liv at gå at være bange for noget der kunne ske . Så kan man jo heller ikke køre bil eller gå over gaden. 

Anmeld Citér

25. november 2015

Anonym trådstarter

nadhja skriver:

Ja sådan har jeg det også. 

Jeg har en nyfødt som mangler strømpebukser. De er købt på nettet for jeg skal ikke i noget center lige pt!

Anmeld Citér

25. november 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Det er vist en anelse hysterisk at mene at man sætter sit liv på spil fordi man tager til Kbh . 

Tror ikke kbh ( eller rettet dem jeg kender fra Kbh ) mener at de lever livet på kanten fordi de tager i Fields.

Fint nok at du vil leve livet ved at stå bag gardinet og kigge ud på gaden fordi HVIS nu og måske og det kunne være osv-

Jeg synes det er spild af godt liv at gå at være bange for noget der kunne ske . Så kan man jo heller ikke køre bil eller gå over gaden. 

Jeg kan godt se din pointe men når jeg kører bil har jeg selv en del kontrol. Normalt er jeg heller ikke bange af mig MEN synes nu godt nok jeg er blevet lidt paranoid...

Nu er jeg også på barsel og har god tid til at tænke over ALT! Lidt for meget tid måske?  

Måske jeg slet ikke ville ha det sådan hvis jeg gik på arbejde 

Anmeld Citér

25. november 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Jeg er nervøs, men begrænser ikke min bevægelsesfrihed af den grund. Ved jo godt, at der logisk set er en del større chance for at blive ramt af en bus etc. De er bare så skide uhyggelige de syge typer! Og så skræmmende at jeg ved, at der er folk i mit nærområde der sympatiserer med dem

Anmeld Citér

25. november 2015

Roselil skriver:

Jeg er nervøs, men begrænser ikke min bevægelsesfrihed af den grund. Ved jo godt, at der logisk set er en del større chance for at blive ramt af en bus etc. De er bare så skide uhyggelige de syge typer! Og så skræmmende at jeg ved, at der er folk i mit nærområde der sympatiserer med dem

Og det kan jeg godt forstå

Vi har en del muslimer i vores bekendtskabskreds enten som ansatte eller som venner.

Ingen har dog udvist sympati med Is ,men har derimod været bekymrede og bange for at nu skal de igen opleve had og forskelsbehandling fordi man tilhører en specifik tro og bærer tørklæde. For når der sker terror er folk desværre tilbøjelige til at skære alle over en kam og så er alle muslimer i risikozonen for at blive sat i bås med de kujoner. 

De ødelægger så meget også på sigt,men jeg tror stadig det er bedst vi står sammen og ikke viser frygt selv om jeg sagtens kan forstå din angst især når du også skal opleve sympatisører i dit netværk. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.