tandlæge når man er på kh ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2015

Louise2271

Kan du ikke få din tandlæge til og dele regningen op over nogle måneder ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2015

Anonym trådstarter

Julemusen skriver:

Nej men det et tandeftersyn koster også 300 kr, og det er de nok nødt til at lave for at lave et overslag af skader og pris.

ja plus røgen og rens derfor 500 kr ca.

Anmeld Citér

23. november 2015

Anonym trådstarter

Louise2271 skriver:

Kan du ikke få din tandlæge til og dele regningen op over nogle måneder ? 

nej det er afregning ved kasse 1

Anmeld Citér

23. november 2015

ninibadini

Når du er under 26 kan du få dækket op til 10.000 årligt, med en egenbetaling på 600 kr. Så når du kommer til tandlægen, så betaler du de 500 som undersøgelsen og røntgenbilledet koster. Så laver tandlægen et overslag, som du afleverer til kommunen. De fleste kommuner accepterer at behandlingen går i gang inden overslaget er lavet, så længe der er tale om nødbehandling, hvilket en tandbyld må siges at være. (Tandlægen gør, så du er smertefri) Du skal så senere betale 100 kr. mere så du ender med at have betalt 600 kr. selv.

Anmeld Citér

23. november 2015

Anonym trådstarter

ninibadini skriver:

Når du er under 26 kan du få dækket op til 10.000 årligt, med en egenbetaling på 600 kr. Så når du kommer til tandlægen, så betaler du de 500 som undersøgelsen og røntgenbilledet koster. Så laver tandlægen et overslag, som du afleverer til kommunen. De fleste kommuner accepterer at behandlingen går i gang inden overslaget er lavet, så længe der er tale om nødbehandling, hvilket en tandbyld må siges at være. (Tandlægen gør, så du er smertefri) Du skal så senere betale 100 kr. mere så du ender med at have betalt 600 kr. selv.

tusind tak for svar håber godt nok at de kan hjælpe  døjer meget med blister også og får ofte sår i ganen vis jeg spiser noget med rasp eller snack chips fra kims. eller brød som er sprød.. og børster alså tænder 2 gange dagligt og bruger zendium men intet hjælper!! s¨å er bange for den byld og smerterne ikke kun er det" krydser finger for det er noget de fix kan lave

Anmeld Citér

23. november 2015

B&J

Har selv været på Kh engang men jeg lagede altid50-100kr om måneden til side til mine tænder fordi jeg viste det var dyrt og især når man skal have lavet et hul Feks.

men jeg fandt også en tandlæge hvor jeg kunne afbetale 100kr hver månede dengang. 

Anmeld Citér

23. november 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg er 22 og osse for syg til arbejde jeg har fået hjælp til mine tænder først vælger man en tandlæge jeg er fra Fyn og derfor valgte jeg tandlægerne i rosengårdcentret de siger man skal have 600 kr med til at dække alt til at starte med. 

Jeg fik tjekket alle mine tænder og fik laver et overslag med hvad det ville koste de viste godt jeg skulle hen og ansøge ved kommunen og derfor behøvede jeg ikke at betale før jeg havde fået svar.. 

Så skal man ansøge over boger .dk  

Jeg fik det bevilliget med en ejen betaling på 600 kr 

Anmeld Citér

23. november 2015

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Har selv været på Kh engang men jeg lagede altid50-100kr om måneden til side til mine tænder fordi jeg viste det var dyrt og især når man skal have lavet et hul Feks.

men jeg fandt også en tandlæge hvor jeg kunne afbetale 100kr hver månede dengang. 

det er dybt umuligt som skrevet bruger vi alle vores madpenge på jeg kan komme afsted imorgen så det vil sige vis jeg får min mens en af dagene får jeg et ydeligere problem da jeg ikke har så mange bind hjemme.. men vi har altid fundet en løsning på tingene .. min kæreste har solgt flasker nu her det gav da 12 kr på 2 timer men han kan ikke gøre det mere i denne mdr da han skal på kursus så ser ham ikke i mange dage

Anmeld Citér

23. november 2015

Monski

Anonym skriver:

Hej.

jeg er en kvinde på snart 24 år og har ikke været ved tandlæge siden jeg var 18.5, år. har i en del år gået med mange smerter i tænder og tandkød men da vi begge er på lav kh(su svarende) har vi ikke haft råd til jeg kunne komme afsted. men mine tænder gør så nas og får isninger så snart jeg spiser og drikker.. og gør også ondt når det er varme ting igennem den sidste uge har jeg haft en byld inde ved kindtænderne som bare bliver større og større og nu er den hård men gør ondt. har fået en tid imorgen og vil koste ca 500 kr for et tjek med røgen. men sekræteren snakket om at man kan søge kommunen når man er på kh og slet ikke har mulighed for at betale.. de 500 kr vi bruger imorgen er faktisk vores madpenge for hele ugen vi skal leve af havregryn indtil fredag men hvordan søger man det hjælp vi ville aldrig kunne spare flere tusind kroner op til det da vi lever meget meget stramt og jeg får en masse medicin som også er rigtig dyrt... søger virkelig jeres vejledning andre der har prøvet at få hjælp på kh ? og ja vi begge har været på de siden vi fyldt 18 pga helbredsmæssig problemer min kæreste er dog på revalidering nu men samme sats.. og jeg er for syg til uddannelse og arbejde har været i en del praktiker som er endt med et brag fordi min krop er så elendig .. så skal til rehabiliterengs møde i det nye år for at finde ud af om jeg kan komme på flexjob eller ressourseforløb eller fp... ville virkelig ønske jeg ikke stod i denne situation det er pinligt man ikke har råd til at pleje sin egen mund når man endda har ondt. men sådan er sagen desværre

Du kan få dækket op til 10.000 pr år. Med en egenbetaling på 600,- årligt. Og du behøver ikke at søge først, kun hvis du skal have dækket yderligere over de 10.000  

det er ikke sikkert kommunen selv er klar over at det er muligt, min var i hvert fald ikke. 

Det hedder paragraf 82a hvis der skulle være noget

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.