tandlæge når man er på kh ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

787 visninger
18 svar
0 synes godt om
23. november 2015

Anonym trådstarter

Hej.

jeg er en kvinde på snart 24 år og har ikke været ved tandlæge siden jeg var 18.5, år. har i en del år gået med mange smerter i tænder og tandkød men da vi begge er på lav kh(su svarende) har vi ikke haft råd til jeg kunne komme afsted. men mine tænder gør så nas og får isninger så snart jeg spiser og drikker.. og gør også ondt når det er varme ting igennem den sidste uge har jeg haft en byld inde ved kindtænderne som bare bliver større og større og nu er den hård men gør ondt. har fået en tid imorgen og vil koste ca 500 kr for et tjek med røgen. men sekræteren snakket om at man kan søge kommunen når man er på kh og slet ikke har mulighed for at betale.. de 500 kr vi bruger imorgen er faktisk vores madpenge for hele ugen vi skal leve af havregryn indtil fredag men hvordan søger man det hjælp vi ville aldrig kunne spare flere tusind kroner op til det da vi lever meget meget stramt og jeg får en masse medicin som også er rigtig dyrt... søger virkelig jeres vejledning andre der har prøvet at få hjælp på kh ? og ja vi begge har været på de siden vi fyldt 18 pga helbredsmæssig problemer min kæreste er dog på revalidering nu men samme sats.. og jeg er for syg til uddannelse og arbejde har været i en del praktiker som er endt med et brag fordi min krop er så elendig .. så skal til rehabiliterengs møde i det nye år for at finde ud af om jeg kan komme på flexjob eller ressourseforløb eller fp... ville virkelig ønske jeg ikke stod i denne situation det er pinligt man ikke har råd til at pleje sin egen mund når man endda har ondt. men sådan er sagen desværre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2015

Bebsen

Det er ikke egen erfaring, men jeg ved at du kan søge en enkelt ydelse ved kommunen til tandlæge hjælp, så når du skal til tandlæge, så få tandlægen til at lave et overslag på hvad det vil koste, og så kan du søge ved kommunen.

God bedring 

Anmeld Citér

23. november 2015

Sedigfor

Min mor er på kh af samme grund som dig, for syg til arbejde, hun tager på borgerservice og siger st hun vil ha hjælp til tandlæge, men da du er under 25 eller 30 kan ikke helt huske, skal du betale 600 os har du gratis tandlæge, resten af året. Det lidt dyrt når nu året snart er omme men en mulighed. Min mor skal betale 800 og får så 30 % rabat (: 

Anmeld Citér

23. november 2015

Anonym trådstarter

tak for hjælpen må jeg så prøve imorgen efter tiden. prisoverslaget er forhåbentlig gratis

Anmeld Citér

23. november 2015

Sedigfor

Anonym skriver:

tak for hjælpen må jeg så prøve imorgen efter tiden. prisoverslaget er forhåbentlig gratis

Du skal søge det inden du skal til tandlæge, tror jeg men prøv at ring til borgerservice (:

Anmeld Citér

23. november 2015

Anonym trådstarter

Sedigfor skriver:

Du skal søge det inden du skal til tandlæge, tror jeg men prøv at ring til borgerservice (:

de har ikke telefontid mere idag  kun imellem 9 og 10 og kan ikke gå derned pga min skade. må prøve i morgen tidlig .

Anmeld Citér

23. november 2015

Sedigfor

Anonym skriver:

de har ikke telefontid mere idag  kun imellem 9 og 10 og kan ikke gå derned pga min skade. må prøve i morgen tidlig .

Ja, prøv imorgen.

Anmeld Citér

23. november 2015

Julemusen

Du kan søge digitalt over borger.dk. Søg på tandlæge økonomiske tilskud kontanthjælp. Og du må ikke blive behandlet før de har godkendt ansøgningen. Du skal skrive indkomst, opsparing og andre oplysninger i ansøgningen. Hvis du bliver behandlet inden så er det på egen regning.

Anmeld Citér

23. november 2015

Anonym trådstarter

Julemusen skriver:

Du kan søge digitalt over borger.dk. Søg på tandlæge økonomiske tilskud kontanthjælp. Og du må ikke blive behandlet før de har godkendt ansøgningen. Du skal skrive indkomst, opsparing og andre oplysninger i ansøgningen. Hvis du bliver behandlet inden så er det på egen regning.

et tjek er vel ikke behandling ? sorry vis det er et dumt spørgsmål men er meget på barbund hva sådan noget haha

Anmeld Citér

23. november 2015

Julemusen

Nej men det et tandeftersyn koster også 300 kr, og det er de nok nødt til at lave for at lave et overslag af skader og pris.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.