Hvornår skal vi fortælle det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

855 visninger
19 svar
8 synes godt om
22. november 2015

LenaChristina

Hej 

Min kæreste og jeg venter vores første barn. I dag er jeg 6+0, og derfor er graviditeten stadig meget ny. Det kribler i mig at få det fortalt rundt omkring, men jeg er samtidig bange for at miste og derfor at have fortalt det til for mange. Pt er det kun mig og min kæreste som ved det. Vi skal til første graviditetsundersøgelse d. 11/12 - dog er det ikke en scanning. 

Vi kunne godt tænke os at fortælle vores forældre det til jul, selvom jeg ikke når at være 12 uger henne på det tidspunkt. Desuden skal jeg til en del julefrokoster - bl.a. min gamle gymnasieklasse, hvor vi plejer at give den gas. De vil undre sig over hvorfor jeg ikke skal have alkohol.. 

Ville I ligge kortene på bordet (for det er jo ikke nogen skam at miste - altså det er jo oftest uforskyldt) eller ville I vente til de 12 uger er nået?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2015

Mettefpigen

Jeg synes at det ville Være hyggeligt at kunne fortælle det til jul, men synes sagtens at i kan sige det nu ☺ 

Jeg fortalte det med det samme ��

Anmeld Citér

22. november 2015

LenaChristina

Mettefpigen skriver:

Jeg synes at det ville Være hyggeligt at kunne fortælle det til jul, men synes sagtens at i kan sige det nu ☺ 

Jeg fortalte det med det samme ��

Tak for svar. 

Tænkte du slet ikke over hvis det gik galt? 

Anmeld Citér

22. november 2015

ninibadini

I kan jo købe en tidlig scanning ved en privat klinik. Det kan fås for 4-500 kr. Til jul vil du vel være 10-11 uger henne, så hvis I ser hjerteblink ved scanningen her, kan I være ret sikre på at det nok skal gå. Så får I også en strimmel billeder med, som I måske kunne bruge som gave til jul til at fortælle den gode nyhed? Jeg syntes i hvert fald at det var alle pengene værd at se den lille til scanning inden nakkefoldscanningen

Anmeld Citér

22. november 2015

LenaChristina

ninibadini skriver:

I kan jo købe en tidlig scanning ved en privat klinik. Det kan fås for 4-500 kr. Til jul vil du vel være 10-11 uger henne, så hvis I ser hjerteblink ved scanningen her, kan I være ret sikre på at det nok skal gå. Så får I også en strimmel billeder med, som I måske kunne bruge som gave til jul til at fortælle den gode nyhed? Jeg syntes i hvert fald at det var alle pengene værd at se den lille til scanning inden nakkefoldscanningen

Det var da en rigtig god ide. Havde slet ikke tænkt tanken med en privat klinik. Og ja, det kunne være super fedt at kunne dele nogle billeder ud   Glæder mig til at overraske de kommende bedsteforældre 

Anmeld Citér

22. november 2015

frkfynbo

Christina23 skriver:

Hej 

Min kæreste og jeg venter vores første barn. I dag er jeg 6+0, og derfor er graviditeten stadig meget ny. Det kribler i mig at få det fortalt rundt omkring, men jeg er samtidig bange for at miste og derfor at have fortalt det til for mange. Pt er det kun mig og min kæreste som ved det. Vi skal til første graviditetsundersøgelse d. 11/12 - dog er det ikke en scanning. 

Vi kunne godt tænke os at fortælle vores forældre det til jul, selvom jeg ikke når at være 12 uger henne på det tidspunkt. Desuden skal jeg til en del julefrokoster - bl.a. min gamle gymnasieklasse, hvor vi plejer at give den gas. De vil undre sig over hvorfor jeg ikke skal have alkohol.. 

Ville I ligge kortene på bordet (for det er jo ikke nogen skam at miste - altså det er jo oftest uforskyldt) eller ville I vente til de 12 uger er nået?

Spyt ud ja! 

Vi skal til scanning når vi er 8+0 og fortæller svigerforældrene det derefter. Når vi er lidt længere henne (9+) fortæller vi mine forældre det. Vi venter kun lidt med mine forældre fordi de bor langt væk ☺️ 

Resten af familien får det afvise omkring jul.. Lige omkring 10 uger. 

Hvis det værste skulle ske, så har man nogle og dele det med ❤️

Anmeld Citér

22. november 2015

Mariia1708

Christina23 skriver:

Hej 

Hej. Jeg lige lige så langt henne som dig. Og jeg har fortalt mine forældre det og mine svigerforældre. Dog ikke til resten af familien.

Anmeld Citér

22. november 2015

LenaChristina

frkfynbo skriver:

Spyt ud ja! 

Vi skal til scanning når vi er 8+0 og fortæller svigerforældrene det derefter. Når vi er lidt længere henne (9+) fortæller vi mine forældre det. Vi venter kun lidt med mine forældre fordi de bor langt væk ☺️ 

Resten af familien får det afvise omkring jul.. Lige omkring 10 uger. 

Hvis det værste skulle ske, så har man nogle og dele det med ❤️

Du har fuldstændig ret

Jeg må hellere få overtalt kæresten til at åbne munden 

Anmeld Citér

22. november 2015

LenaChristina

Mariia1708 skriver:

Hej. Jeg lige lige så langt henne som dig. Og jeg har fortalt mine forældre det og mine svigerforældre. Dog ikke til resten af familien.

Vi tænker også at det kun skal være nærmeste famile som skal vide det inden jeg når 12 uger. Men så kan de kommende bedsteforældre få sig en glædelig overraskelse her til jul 

Anmeld Citér

22. november 2015

Bare mig..

Christina23 skriver:

Hej 

Vi har idag fortalt det til de sidste omkring os. Onkler, fastre, bedsteforældre, forældre, kusiner, fætre, oldeforældre mm ved det nu. Jeg er 8+4 idag. Min datter på 5,5 år ved det også (Her er dog en privat grund til dette) JO, jeg er bange for at miste. Helt vildt! men mister jeg, så ved folk omkring mig hvorfor jeg måske reagere som jeg gør, eller hvad vi faktisk går igennem.Vi købte en skanning til 500 kr, som vi fik lavet sidste fredag. Vi så et fint hjerteblink, så så var jeg ikke længere nervøs.Men jeg er også en person, som er meget åben omkring mit liv overfor både familie og venner, så det ville være unaturligt for mig, at skulle holde det skjult. Føler du for det, så sig det! Jeg synes det er dejligt at kunne lette sit hjerte med, og samtidig have en masse at snakke om det med.....også selv om det (Gud forbyde det) skulle gå galt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.