Christina23 skriver:
Hej 
Min kæreste og jeg venter vores første barn. I dag er jeg 6+0, og derfor er graviditeten stadig meget ny. Det kribler i mig at få det fortalt rundt omkring, men jeg er samtidig bange for at miste og derfor at have fortalt det til for mange. Pt er det kun mig og min kæreste som ved det. Vi skal til første graviditetsundersøgelse d. 11/12 - dog er det ikke en scanning.
Vi kunne godt tænke os at fortælle vores forældre det til jul, selvom jeg ikke når at være 12 uger henne på det tidspunkt. Desuden skal jeg til en del julefrokoster - bl.a. min gamle gymnasieklasse, hvor vi plejer at give den gas. De vil undre sig over hvorfor jeg ikke skal have alkohol..
Ville I ligge kortene på bordet (for det er jo ikke nogen skam at miste - altså det er jo oftest uforskyldt) eller ville I vente til de 12 uger er nået?
Vi har idag fortalt det til de sidste omkring os. Onkler, fastre, bedsteforældre, forældre, kusiner, fætre, oldeforældre mm ved det nu. Jeg er 8+4 idag. Min datter på 5,5 år ved det også (Her er dog en privat grund til dette)

JO, jeg er bange for at miste. Helt vildt! men mister jeg, så ved folk omkring mig hvorfor jeg måske reagere som jeg gør, eller hvad vi faktisk går igennem.Vi købte en skanning til 500 kr, som vi fik lavet sidste fredag. Vi så et fint hjerteblink, så så var jeg ikke længere nervøs.Men jeg er også en person, som er meget åben omkring mit liv overfor både familie og venner, så det ville være unaturligt for mig, at skulle holde det skjult.

Føler du for det, så sig det! Jeg synes det er dejligt at kunne lette sit hjerte med, og samtidig have en masse at snakke om det med.....også selv om det (Gud forbyde det) skulle gå galt.
Anmeld
Citér