ninibadini skriver:
Det er ikke rigtigt at senskaden skal være sket mens tidligere ejer havde huset. Er der lavet en fejl i huset, vil forsikringen dække senskader. Mine forældre har haft store problemer med vandindtrængning ved siden af ovenlysvinduer, der gav fugtproblemer i loftet. De opdagede det noget tid efter overtagelsen, og det skyldtes at vinduerne var sat forkert i. Det dækkede forsikringen.
Til ts: Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad du mener med den 'bjælke'. Har I haft en håndværker til at se på det og fået konstateret at det er en fejl? Hvis det ikke er en fejl på vinduet, kan det være at I har udvidet forsikring på husforsikringen, der dækker svamp?
Men det er jo netop også det jeg skriver tilsidst. Jeg kaldte det bare en følgeskade.
Normalvis er ejerforsikringen beregnet til at dække skader, som allerede var der, da man overtog huset, men blot ikke havde opdaget. Og i dette tilfælde er skaden jo først kommet til efter overtagelsen.
Men igen, måske kan man argumentere for at det er en følgeskade/senskade. Det afhænger jo af, om tidligere ejer vitterligt har lavet en fejl, da han/hun satte vinduerne i. Og selvfølgelig af, hvad der rent faktisk står i forsikringspolicen.
Anmeld
Citér