Husejer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2015

fo82

TR skriver:

Godaften 

vi købt hus i år 2011.

vi har så fundet ud af nu at vores vinduer ikke er sat rigtig i .. 

Altså at der mangler bjælke så de ikk står direkte på mursten , så nu er de svamp og der trækker for vildt ..

kan vi få det lavet/dækket af vores forsikringsselskab eller ejerskiftforsikring ?? 

Håber nogle kan hjælpe , tak! 

Jeg er ikke sikker på at de vil dække på den påstand at der ikke er bjælker om vinduerne for det skal der ikke være???!!!??!!!

vinduer sættes i murværket med skruer, så de ligesom "svæver" i skruerne, så sættes der bagstopper i og så fuges der.... Nogle skummer også, men i alm murværk sidder et vindue kun i karmskruer... (Dette er konfereret med min snedker kæreste)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2015

ninibadini

Elgaard73 skriver:

Så vidt jeg har forstået skal den dækker for skader som er opstået mens den tidligere ejer havde huset, men som man først opdager efter at man har overtaget huset. Skader som f.eks er blevet overset da tilstandsrapporten blev skrevet.

Det er jo en forsikring som man tegner i fællesskab med den tidligere ejer, og det er jo ikke fair at han/hun skal være med til at dække skader som er opstået efter at han/hun har solgt huset. Ellers ville man jo kunne anmelde alle skader som opstår, ligegyldigt om det har noget med tidligere ejer at gøre eller ej.

Men man kan jo selvfølgelig argumentere for at skaden er er en følgeskade af tidligere ejers "byggesjusk", men om den er gangbar, ved jeg ikke.

Det er ikke rigtigt at senskaden skal være sket mens tidligere ejer havde huset. Er der lavet en fejl i huset, vil forsikringen dække senskader. Mine forældre har haft store problemer med vandindtrængning ved siden af ovenlysvinduer, der gav fugtproblemer i loftet. De opdagede det noget tid efter overtagelsen, og det skyldtes at vinduerne var sat forkert i. Det dækkede forsikringen.

Til ts: Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad du mener med den 'bjælke'. Har I haft en håndværker til at se på det og fået konstateret at det er en fejl? Hvis det ikke er en fejl på vinduet, kan det være at I har udvidet forsikring på husforsikringen, der dækker svamp?

Anmeld Citér

23. november 2015

Elgaard73

ninibadini skriver:

Det er ikke rigtigt at senskaden skal være sket mens tidligere ejer havde huset. Er der lavet en fejl i huset, vil forsikringen dække senskader. Mine forældre har haft store problemer med vandindtrængning ved siden af ovenlysvinduer, der gav fugtproblemer i loftet. De opdagede det noget tid efter overtagelsen, og det skyldtes at vinduerne var sat forkert i. Det dækkede forsikringen.

Til ts: Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad du mener med den 'bjælke'. Har I haft en håndværker til at se på det og fået konstateret at det er en fejl? Hvis det ikke er en fejl på vinduet, kan det være at I har udvidet forsikring på husforsikringen, der dækker svamp?

Men det er jo netop også det jeg skriver tilsidst. Jeg kaldte det bare en følgeskade.

Normalvis er ejerforsikringen beregnet til at dække skader, som allerede var der, da man overtog huset, men blot ikke havde opdaget. Og i dette tilfælde er skaden jo først kommet til efter overtagelsen.

Men igen, måske kan man argumentere for at det er en følgeskade/senskade. Det afhænger jo af, om tidligere ejer vitterligt har lavet en fejl, da han/hun satte vinduerne i. Og selvfølgelig af, hvad der rent faktisk står i forsikringspolicen.

Anmeld Citér

23. november 2015

Elgaard73

fo82 skriver:

Jeg er ikke sikker på at de vil dække på den påstand at der ikke er bjælker om vinduerne for det skal der ikke være???!!!??!!!

vinduer sættes i murværket med skruer, så de ligesom "svæver" i skruerne, så sættes der bagstopper i og så fuges der.... Nogle skummer også, men i alm murværk sidder et vindue kun i karmskruer... (Dette er konfereret med min snedker kæreste)

Det med brættet studsede jeg også lidt over. Men laver man ikke en eller anden form for kuldebro/kuldespærring under vinduet? Det syntes jeg da at jeg har set flere gange. Men jeg ved ikke om det er noget man "skal" gøre, eller nogle bare har gjort det for en sikkerheds skyld.

Anmeld Citér

23. november 2015

alenemor42

Ejerskifte forsikring er til de skjulte skader og fejl der opdages efter salget er gennemført. Som dukker op efterhånden (inden for 10 eller 15 år mener jeg)

Jeg skulle mene at den dækker dette så længe det ikke står i tilstandsrapporten

Anmeld Citér

23. november 2015

fo82

Elgaard73 skriver:

Det med brættet studsede jeg også lidt over. Men laver man ikke en eller anden form for kuldebro/kuldespærring under vinduet? Det syntes jeg da at jeg har set flere gange. Men jeg ved ikke om det er noget man "skal" gøre, eller nogle bare har gjort det for en sikkerheds skyld.

Ved murværk er bagstopperen med til at isolere :-)

kuldebroen skulle da gerne brydes med hulmursisolering ;-)

Anmeld Citér

23. november 2015

TR

ninibadini skriver:

Vi har haft en tømmer til at kigge på det , og han siger der mangler dampspær (bjælke) 

Anmeld Citér

23. november 2015

Elgaard73

fo82 skriver:

Ved murværk er bagstopperen med til at isolere :-)

kuldebroen skulle da gerne brydes med hulmursisolering ;-)

OK...tak for svar... Altid rart at blive lidt klogere....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.