Hvordan skal jeg forholde mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.445 visninger
12 svar
5 synes godt om
20. november 2015

Anonym trådstarter

Jeg har lige hentet mit barn til samvær og igen havde h*n kun kondisko på, for de "kan ikke finde den anden støvle".

Mit barn er en der hurtigt fryser hvis h*n får kolde tæer og h*n er ofte ude, både i SFO og i weekenderne. Da jeg spurgte min eks om h*n ikke havde noget varmere fodtøj, fordi det efterhånden er for koldt til kondisko, så fik jeg at vide at h*n jo har støvlerne, og at de er helt nye.

Jeg skal have fat i indesko til mit barn, og tænker så; skal jeg gå ud og bruge penge på et par vinterstøvler også? Jeg betaler børnepenge til min eks hver måned.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2015

esioul

Anonym skriver:

Jeg har lige hentet mit barn til samvær og igen havde h*n kun kondisko på, for de "kan ikke finde den anden støvle".

Mit barn er en der hurtigt fryser hvis h*n får kolde tæer og h*n er ofte ude, både i SFO og i weekenderne. Da jeg spurgte min eks om h*n ikke havde noget varmere fodtøj, fordi det efterhånden er for koldt til kondisko, så fik jeg at vide at h*n jo har støvlerne, og at de er helt nye.

Jeg skal have fat i indesko til mit barn, og tænker så; skal jeg gå ud og bruge penge på et par vinterstøvler også? Jeg betaler børnepenge til min eks hver måned.

Jeg vil ikke lave drama ud af et par støvler, så havde nok bare købt et par mit barn kunne få på hos mig. 

Anmeld Citér

20. november 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det afgør du jo selv. Hvis den ene støvle lige er blevet væk - det kunne sagtens ske for os, at den var røget ind under et møbel og ikke kunne findes i skyndingen - ville jeg være overbærende og tålmodig. Har den været væk i uger, ville jeg nok bede dem købe nye. Men om du her og nu vil forære dit barn et par støvler, er helt op til dig. 

Anmeld Citér

20. november 2015

SandraXOXO

Mine børn smider også deres ting væk. Feks sko. De hører til i gangen, og alligevel kan jeg styrte stresset rundt mandag morgen fordi sønnens sko er pist borte- indtil min store datter finder dem under sofaen i stuen eller lign  Hvis det er et kæmpe problem der sker ofte så køb et par på tilbud og ha stående. 

Anmeld Citér

20. november 2015

Fremad

Jeg ville vide at sko og ting forsvinder og dukker op de mærkeligste steder og købe et par støvler til 200 kr i bilka-føtex...som er fine, varm og vandtætte...

Anmeld Citér

20. november 2015

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Det afgør du jo selv. Hvis den ene støvle lige er blevet væk - det kunne sagtens ske for os, at den var røget ind under et møbel og ikke kunne findes i skyndingen - ville jeg være overbærende og tålmodig. Har den været væk i uger, ville jeg nok bede dem købe nye. Men om du her og nu vil forære dit barn et par støvler, er helt op til dig. 

Jeg var også overbærende sidst h*n var her, fordi støvlen var væk, og det kan ske for alle. Men jeg har kun mit barn på samvær hver anden weekend.

Jeg har før oplevet at mit barn mangler/har for småt tøj med. Sidste vintet kom h*n på samvær flere gange uden vanter, fordi de var blevet væk - og så købte jeg nogle nye så h*n ikke skulle fryse. Det burde ikke være rigtigt at jeg skal gå ud og købe alting til mit barn når vi herhjemme er på SU/dagpenge og betaler børnebidrag hver måned, mens de er på to godt lønnede jobs. Jeg ved godt det ikke skal handle om pengene, men når jeg nu betaler min eks penge hver måned for at købe hvad vores barn behøver, så forventer jeg også at det bliver købt.

Anmeld Citér

20. november 2015

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Jeg ville vide at sko og ting forsvinder og dukker op de mærkeligste steder og købe et par støvler til 200 kr i bilka-føtex...som er fine, varm og vandtætte...

Jeg ved også godt at ting forsvinder, men jeg synes bare ikke det kan være rigtigt at vi betaler børnebidrag til min eks hver måned, til at købe tøj og sko til barnet, og så skal passe på hvad vi køber fordi vi er på SU og dagpenge mens de har råd til at gå i biografen flere gange om måneden, gå ud at spise, købe film og spil m.m. til sig selv - og så at vores barn kommer med for småt/manglende tøj, sko og overtøj.

Anmeld Citér

20. november 2015

Mettefpigen

Anonym skriver:

Jeg ved også godt at ting forsvinder, men jeg synes bare ikke det kan være rigtigt at vi betaler børnebidrag til min eks hver måned, til at købe tøj og sko til barnet, og så skal passe på hvad vi køber fordi vi er på SU og dagpenge mens de har råd til at gå i biografen flere gange om måneden, gå ud at spise, købe film og spil m.m. til sig selv - og så at vores barn kommer med for småt/manglende tøj, sko og overtøj.

Så må du spørge om du ikk kan have noget tøj og vanter liggende hjemme ved dig ☺

Anmeld Citér

20. november 2015

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Så må du spørge om du ikk kan have noget tøj og vanter liggende hjemme ved dig ☺

vi har arvet fra min tantes børn da hendes bruger et nr. eller to større en mit barn, så vi har fået en masse tøj, huer, vanter osv. men ikke sko, da jeg har fået at vide at du kan ødelægge dine fødder ved at gå i andres sko.

Anmeld Citér

21. november 2015

Mettefpigen

Anonym skriver:

vi har arvet fra min tantes børn da hendes bruger et nr. eller to større en mit barn, så vi har fået en masse tøj, huer, vanter osv. men ikke sko, da jeg har fået at vide at du kan ødelægge dine fødder ved at gå i andres sko.

Jeg mener at du kan spørge din eks om det...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.