Ondt i nederste (højre) del af maven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.967 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. november 2015

Anonym trådstarter

Hej piger.

Igår aftes havde jeg simpelthen så ondt i den ene side af maven, nederst. Jeg ved simpelthen ikke hvad det kan være! Det var inde ved siden af hoftebenet, nærmest helt nede ved underlivet. Og så var det sådan en stikkende smerte. Manden mistænkte blindtarmsbetændelse, men jeg ville sgu ikke på sygehuset haha, så jeg sagde til ham at jeg ville sove lidt. Jeg vågnede så i nat, og så var det næsten i hele den nedre del af maven, ikke kun i højre side. Jeg ligger hjemme i dag, da det gjorde pænt nas næsten hele natten. Er der nogen der har prøvet det før? Jeg er lidt i vildrede. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Hej piger.

Igår aftes havde jeg simpelthen så ondt i den ene side af maven, nederst. Jeg ved simpelthen ikke hvad det kan være! Det var inde ved siden af hoftebenet, nærmest helt nede ved underlivet. Og så var det sådan en stikkende smerte. Manden mistænkte blindtarmsbetændelse, men jeg ville sgu ikke på sygehuset haha, så jeg sagde til ham at jeg ville sove lidt. Jeg vågnede så i nat, og så var det næsten i hele den nedre del af maven, ikke kun i højre side. Jeg ligger hjemme i dag, da det gjorde pænt nas næsten hele natten. Er der nogen der har prøvet det før? Jeg er lidt i vildrede. 

Riiing til lægen nu! Det kan nemt være blindtarmsbetændelse og det skal man ikke udsætte. 

Prøv evt at trykke med i venstre side af maven og slip hurtigt. Hvis det gør ondt i højre nederste side, så er det endnu et tegn på blindtarmsbetændelse. Gå til lægen og få det undersøgt. 

Har du kvalme eller feber?

Anmeld Citér

19. november 2015

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Riiing til lægen nu! Det kan nemt være blindtarmsbetændelse og det skal man ikke udsætte. 

Prøv evt at trykke med i venstre side af maven og slip hurtigt. Hvis det gør ondt i højre nederste side, så er det endnu et tegn på blindtarmsbetændelse. Gå til lægen og få det undersøgt. 

Har du kvalme eller feber?

Jeg tænker bare, at i og med at det næsten ikke gør ondt længere, så kan det vel næsten ikke være blindtarmsbetændelse? Jeg havde lidt kvalme igår aftes, men vist ikke feber. Jeg mistænkte også selv blindtarmsbetændelse, men når det næsten er stoppet med at gøre ondt, så er det vel udelukket?

Anmeld Citér

19. november 2015

Zelinasmor

Jeg synes nærmere det lyder som nyrebækken betændelse. Det kan godt kun gøre ondt i den ene side. Har været indlagt mange gange pga det og det gør meget ondt indtil det er behandlet.

Anmeld Citér

19. november 2015

Anonym trådstarter

Jeg har lige snakket med lægesekretæren, og hun sagde at eftersom smerterne er dulmet af, så er det ikke noget der skal gøres ned ved lige nu... Så kan jeg ringe igen i morgen eller mandag, hvis det stadig gør ondt..

Anmeld Citér

19. november 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg tænker bare, at i og med at det næsten ikke gør ondt længere, så kan det vel næsten ikke være blindtarmsbetændelse? Jeg havde lidt kvalme igår aftes, men vist ikke feber. Jeg mistænkte også selv blindtarmsbetændelse, men når det næsten er stoppet med at gøre ondt, så er det vel udelukket?

Har du prøvet at teste med at slippe trykket i huden i venstre side?

Man kan håbe det ikke er blindtarmsbetændelse

Anmeld Citér

19. november 2015

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Jeg har prøvet. Det føles lidt som en let pressende smerte, meget ubehageligt.

Anmeld Citér

19. november 2015

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Nu er det begyndt at gøre ondt igen, og jeg har også en smule kvalme. Jeg må bare se tiden an 

Anmeld Citér

19. november 2015

Becks

Anonym skriver:

Nu er det begyndt at gøre ondt igen, og jeg har også en smule kvalme. Jeg må bare se tiden an 

Fremfor at se tiden an, synes jeg hellere du skulle ringe til 1813/vagtlægen! Nu!

Man skal ikke spøge med en blindtarm der springer...

Anmeld Citér

19. november 2015

Isabella_mor

Jeg oplevede det samme. Og jeg kom på sygehuset hvor lægen afviste at det var blærebetændelse, jeg blev bedt om at tage kontakt til egen læge ogblev undersøgt. Hun mente at det måske var brok, så jeg blev henvist til mave/tarm kirurg hvor jeg så skulle scannes. Det viste sig så at jeg får vandcyster på æggestokken i højre side og det er der ikke så meget at gøre ved. Det er ikke farligt.

men jeg havde samme symptomer som du har nu.

Så egen læge ville være bedste valg når smerten forsvinder. Bliver den derimod værre og bliver du bekymret, så ringer du 1813 og insisterer på at blive undersøgt.

God bedring.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.