Hvilke bøger læser i for/med jeres 5 årige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2015

Benjamins'mor

lineog4 skriver:

Alfons Åberg

den store pære af Strid

bøger om dinosuaerer

mormors gebis også strid

kaptajn underhyler

vitello og Villads fra valby

kirkelung bøgerne

sigurds bog om de nordiske guder (var for er halvt års siden verdens største hit) har også den om de græske guder men ikke fået taget hul på den

peter pedal

Andre historier af fupz Aakeson fx verdens uartigste dreng, rokketand, mor

Kunne sikkert flere men nu skal der ses på mad. Men vil sige i det hele taget alle billedbøger jeg kan støve op billigt hos genbrugsen bliver læst flere gange og så giver videre 

Vi har også Sigurds bibelhistorier, dem fik børnene da de blev døbt, min søn har været rigtigt glad for den og der fulgte en dvd med så man kan se og følge med der også

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2015

K&S

Loa skriver:

Mangler inspiration, vil gerne sætte bøger på Isabellas ønskeseddel. Har skrevet Villads fra Valby og Vitello serien.

Vil gerne have hende væk fra Lotte og Totte serien, som hun ellers er ret glad for....

Vi er lige gået i gang med Hodja fra Pjort - før den læste vi "Dyrene i Hakkebakkeskoven" og "Folk og røvere i Kardemommeby". Anton er vild med dem, også selv om der ikke er mange billeder, man kan se på ham, at han lytter til fortællingen i stedet  

Anmeld Citér

19. november 2015

karisima

Min datter (5 år i september) er vild med Ole Lund Kirkegaards bøger. 

Anmeld Citér

19. november 2015

EAF

Mangler inspiration, vil gerne sætte bøger på Isabellas ønskeseddel. Har skrevet Villads fra Valby og Vitello serien.

Vil gerne have hende væk fra Lotte og Totte serien, som hun ellers er ret glad for....

Min søn bliver 6 til januar. Men det er bøger vi også har læst det forrige år. 

Brødrene Løvehjerte, H.C Andersen, Grimms Eventyr, Aishas karameller, Traditioner i andre lande og kulturer såsom fødselsdage, fest, helligdage osv. Grønlandske sagn og historier såsom Lille Andala og en bog om en forældreløs dreng og mange andre.

Udover det synger jeg ABC-sangen, gospelsange, almene børnesange, engelske sange og vrøvlesange hvor min søn vælger det de skal handle om. De er ligeglade med hvordan det lyder, han syntes bare det er supersjovt.

Min mand kan nemt lokkes til at læse tegneserier og Anders and blade for ham, det gør jeg ikke  Men det gør det absolut ikke mindre hyggeligt, mærkeligt nok foretrækker han sin far  fordi de også l i g e kan nå en kamp eller to eller andet inden de går i seng  noget vildt og som opfylder hans behov for at have været sammen med sine forældre om noget i løbet af dagen, når det er almindelig hverdag og vi desværre alle har lange dage i hvert vores miljø. 

Korte af det lange er, udfordr dit barn men behold også de bøger hun interessere sig for og skift imellem dem. Alt kan læses for dem, bare gør det spændende og hyggeligt med lydeffekter og mimik og nogen gange bare gå lidt ud af boksen hvor hun kan undre sig men more sig 

Anmeld Citér

20. november 2015

2721

Loa skriver:

Super Charlie, bedstemors historier, Peter pedal, H. C. Andersen, pixibøger, Pellehaleløs, kong Babar, byggemand Bob og mange flere

Anmeld Citér

20. november 2015

MorDk

Gummitarzan er et hit herhjemme. 

Og så læser vi "the dream team" som handler om en dreng der spiller fodbold. 

Anmeld Citér

20. november 2015

Loa

K&S skriver:

Vi er lige gået i gang med Hodja fra Pjort - før den læste vi "Dyrene i Hakkebakkeskoven" og "Folk og røvere i Kardemommeby". Anton er vild med dem, også selv om der ikke er mange billeder, man kan se på ham, at han lytter til fortællingen i stedet  

Dyrene fra Hakkebakkeskoven og Folk og røvere i Kardemommeby er lige blevet tilføjet ønskesedlen Tak

Anmeld Citér

20. november 2015

Loa

MorDk skriver:

Gummitarzan er et hit herhjemme. 

Og så læser vi "the dream team" som handler om en dreng der spiller fodbold. 

Så er der et par af Ole Lund Kirkegaards bøger på

Anmeld Citér

20. november 2015

Skouboe

Mine unger er vilde med Doktor Proktors pruttepulver af Jo Nesbø - i øjeblikket hører de den som lydbog inden sengetid.

Jeg læser i øjeblikket "Opfør dig ordentligt - og vær en god ven" for dem, men det er ikke som godnatlæsning.

De vil hellere at vi læser sammen i løbet af dagen, og så høre lydbog inden sengetid, for så kan man ligge med lyset slukket og bare lytte til bogen og når den så stopper, så falder man i søvn (citat fra den ældste)

Anmeld Citér

20. november 2015

Skouboe

Åh, og så læser vi børneleksikon. Jeg fandt sådan nogle emneopdelte bøger i en genbrugsbutik på et tidspunkt, det er et KÆMPE hit. Faktisk væsentligt mere end mange andre af deres bøger, men nu er de så også vokset op med at få alverdens ting forklaret, lige fra hvordan airconditioningen i grønt afdelingen i supermarkedet virker, over tidevand og til immunforsvaret, så de ender nok med at blive lige så nørdede som deres mor

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.