Anonym skriver:
Hej alle sammen
Jeg har oprettet dette anonymt at hensyn til alle implicerede.
Sagen er jeg holder rund tøse fødselsdag til marts, jeg selv bor i Jylland og familien på Sjælland. De 3 familie medlemmer der er inviteret er informeret allerede i september, mine veninder fra Kbh. kommer også og flere af dem har børn, men ikke en gang har jeg skulle hører på afstand eller økonomi, fordi de priotere mig, som jeg priotere dem.
2 af de 3 familie medlemmer er dog en helt anden snak! Den ene, lad os kalde hende B har en søn i fuldtidspleje, dvs. barnepige er ikke et problem, den anden lad os kalde hende A har ikke børn. Allerede da de modtager invitationen får jeg en besked om der er SÅ langt og B skriver decideret (i en gruppe besked vi alle er med i) at hun ikke gider tage derover alene (i tilfælde af A ikke kan komme) jeg bliver lidt paf, og ender med bare at skrive okay 
Så har ingen af dem råd, eller mulighed for at sparre op fra september til marts til en tog billet, har endda sagt de ikke behøver at have gave eller noget med. Jeg finder så en bus linje fra Valby til 15 min fra hvor jeg bor til 100 kr hver vej, B vil ikke hører tale om hun skal sidde i en bus, det er (og jeg citere: ) fucking udelukket! A siger ikke noget, men vil kun følges med B, så nu kommer ingen af dem, medmindre jeg betaler halvdelen af deres billetter, det koster 900 kr pr person, så jeg skal give dem 450 kr hver.
Det synes jeg helt ærligt ikke er iorden? Hvad siger i? skal jeg betale folk for at komme og besøge mig, de har begge fuldtidsjob, den ene i forretning den anden på en cafe.
Med til historien hører jeg har boet i Jylland i snart 3 år, jeg har en kæmpe familie men den eneste der har besøgt mig 2 gange er min mor og storebror ingen andre har været her, men de invitere gladelig til deres arrangementer, dvs. 2 gange om måneden er min mand, vores sønner og jeg inviteret til Sjælland, og der er sure miner hver gang vi må melde fra! vi kommer dog en gang om måneden og sender altid en gave! Jeg er på Su, min mand er almindelig lønslave, der er ingen forståelse fra deres side, overstående gælder hele min familie på mors side og det tæller velogmærket omkring 70 mennesker.
Hvis de ikke selv vil betale, så vil de ikke nok med. Så må de blive væk. I skal ikke betale for dem.