Hej skønne kvinder,
Jeg skulle have haft min menstruation d. 16/11.
I dag er det den 18/11 og jeg har stadig ikke fået den.
Jeg testede positiv både i går og i dag - stregerne er ikke klokkeklare, men man skal bestemt ikke anstrenge sig for at se dem. De er der.
MEN er der en reel risiko for at det er en bio? eller er den god nok når jeg er gået over tid?
Med BIO mener jeg, at ægget i når at sætte sig fast? Eller har ægget sat sig fast når jeg er gået over tid?
Knus
Jamen altså, hvis din test er positiv, så er du gravid.
Det er jo ikke sådan at 4+0 er en eller anden magisk grænse for om man er gravid eller ej.
Abortrisikoen er der stadig selvom du er gået over tid. Igen - 4+0 er ikke en magisk grænse. Så hedder det bare en spontan abort i stedet for en biokemisk abort.
Altså - ikke for at være lyseslukker - men det lyder lidt som om du opfatter 4+0 som at man er i "sikkerhed" eller at risikoen er væsentligt lavere eller noget i den stil, og sådan hænger det ikke helt sammen.
Ved hjerteblink (omkring 7+0) falder abortrisikoen fra cirka 20% til cirka 3% Og den falder så yderligere et par procent efter nakkefold ved 12+0.
Stort tillykke med den positive test. 
(desuden så har ægget også sat sig fast ved en bio - ellers kan du ikke få en positiv test. Det giver bare slip igen)
Anmeld
Citér