Er der en reel risiko for, at det er en bio?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2015

Pige91

Og når det så er sagt, så vil den test lægen tager være den samme som dem du kan tage derhjemme, og den test du har lagt et billede op af er positiv. Min den første så sådan her ud (se billede)..  så du skal egentlig bare have en tid til første lægetjek (hvor du får vandrejournal og taget blodprøver til doubletesten) og det skal du først når du kommer til 8+x uger 

Håber mine svar var behjælpelige, ellers bare skriv  er selv meget grøn indenfor alt det her graviditetshalløj, men jeg har det du skal igennem nu her i frisk erindring fra mig selv  hehe

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2015

Mulle0802

frkfynbo skriver:

Ja, det synes jeg også at de gør!

Lad os håbe! Jeg har ikke rigtig lyst til at fortælle det til min kæreste før jeg har fået det bekræftet ved lægen, men.... burde jeg det?

Det skal du selv bestemme - det er måske ikke planlagt? Vi har jo været gennem fertilitetsbehandling så vi venter bare på det skulle ske 

Anmeld Citér

18. november 2015

AJ14

frkfynbo skriver:

Hej skønne kvinder,

Jeg skulle have haft min menstruation d. 16/11.

I dag er det den 18/11 og jeg har stadig ikke fået den.

Jeg testede positiv både i går og i dag - stregerne er ikke klokkeklare, men man skal bestemt ikke anstrenge sig for at se dem. De er der.

MEN er der en reel risiko for at det er en bio? eller er den god nok når jeg er gået over tid?
Med BIO mener jeg, at ægget i når at sætte sig fast? Eller har ægget sat sig fast når jeg er gået over tid?

Knus

Jeg synes nu din test ser ret tydelig ud. Ved min den yngste var testen mindre tydelig end din, men den var der. Men var også ved lægen for at få det bekræftet. Da jeg var i tvivl. Troede selv først på det efter lægebesøg.

Anmeld Citér

18. november 2015

naj88

frkfynbo skriver:

Tak for svar!

De to i går, og den jeg har taget i dag ser sådan her ud..

Må være omkring 4+1 hvis jeg har regnet rigtigt.

Forsøgte at ringe til lægen i dag, men kom ikke igennem. Ringe rigen i morgen - og har bestilt blodprøvetid til fredag! Vil så gerne have vished!

Min første (og eneste) test så sådan ud og nu har jeg en datter på 8 måneder. Så jeg tør godt sige tillykke! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

18. november 2015

modesty

Hej skønne kvinder,

Jeg skulle have haft min menstruation d. 16/11.

I dag er det den 18/11 og jeg har stadig ikke fået den.

Jeg testede positiv både i går og i dag - stregerne er ikke klokkeklare, men man skal bestemt ikke anstrenge sig for at se dem. De er der.

MEN er der en reel risiko for at det er en bio? eller er den god nok når jeg er gået over tid?
Med BIO mener jeg, at ægget i når at sætte sig fast? Eller har ægget sat sig fast når jeg er gået over tid?

Knus

Jamen altså, hvis din test er positiv, så er du gravid.

Det er jo ikke sådan at 4+0 er en eller anden magisk grænse for om man er gravid eller ej. 

Abortrisikoen er der stadig selvom du er gået over tid. Igen - 4+0 er ikke en magisk grænse. Så hedder det bare en spontan abort i stedet for en biokemisk abort. 

Altså - ikke for at være lyseslukker - men det lyder lidt som om du opfatter 4+0 som at man er i "sikkerhed" eller at risikoen er væsentligt lavere eller noget i den stil, og sådan hænger det ikke helt sammen.  Ved hjerteblink (omkring 7+0) falder abortrisikoen fra cirka 20% til cirka 3% Og den falder så yderligere et par procent efter nakkefold ved 12+0.

Stort tillykke med den positive test. 

(desuden så har ægget også sat sig fast ved en bio - ellers kan du ikke få en positiv test. Det giver bare slip igen)

Anmeld Citér

19. november 2015

frkfynbo

Mulle0802 skriver:

Det skal du selv bestemme - det er måske ikke planlagt? Vi har jo været gennem fertilitetsbehandling så vi venter bare på det skulle ske 

Jeg har fortalt min søde kæreste det, og skal have det bekræftet hos lægen i morgen Efter fem positive tests på tre dage, som kun bliver hurtigere og hurtigere positive er den vidst god nok

Jo, det er planlagt! Vi havde bare ikke regnet med at det ville gå så stærkt! Jeg lider af PCO og fik allerede i 10 års alderen af vide, at jeg kunne få svært ved at få børn. Min mor havde de samme problemer, men det lykkedes trods alt (på magisk vis!!) at få to ganske naturligt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.