kan man tjekke ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

603 visninger
11 svar
5 synes godt om
18. november 2015

Anonym trådstarter

hej alle

kan man på en måde få tjekket om man har travlt med at få et barn?

jeg står I den situation at min kæreste ikke er klar og han gerne vil vente 5 år. til den tid vil vi være 32 og 33.

han er streiliseret så jeg skal igennem behandlinger for at blive befrugtet, hvilket også godt kan tage et par år.

min bekymring går på om jeg har "råd til" at vente eller om jeg spilder min chance ved at vente til han er klar.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2015

Rockertand

Anonym skriver:

hej alle

kan man på en måde få tjekket om man har travlt med at få et barn?

jeg står I den situation at min kæreste ikke er klar og han gerne vil vente 5 år. til den tid vil vi være 32 og 33.

han er streiliseret så jeg skal igennem behandlinger for at blive befrugtet, hvilket også godt kan tage et par år.

min bekymring går på om jeg har "råd til" at vente eller om jeg spilder min chance ved at vente til han er klar.

Det kan du godt, man kan få taget blodprøver og få lavet fertilitetsskanninger, dog for egen regning, når du "bare" er nysgerrig.

Noget andet er........din mand er vel steriliseret, fordi han mener, at han har fået børn nok? Det ville jeg nok lægge lidt flere tanker i.

Anmeld Citér

18. november 2015

Anonym trådstarter

det har vi lagt RIGTIG mange tanker og samtaler I.

netop af den grund vil han gerne vente 5 år med at få et barn mere, han er ikke klar til at give slip på sin frihed.

hvilket jeg jo er nød til at acceptere hvis det er ham jeg vil ha et barn med

Anmeld Citér

18. november 2015

Rockertand

Anonym skriver:

det har vi lagt RIGTIG mange tanker og samtaler I.

netop af den grund vil han gerne vente 5 år med at få et barn mere, han er ikke klar til at give slip på sin frihed.

hvilket jeg jo er nød til at acceptere hvis det er ham jeg vil ha et barn med

Åh, søde ven, håber ikke, at du brænder fingrene.

Jeg er den kvindelige udgave af din mand, jeg HAR fået de børn, jeg ønsker, og jeg er nu steriliseret i forbindelse med sidste fødsel.

Hvis jeg (Gud forbyde det) skulle få en ny kæreste på et tidspunkt, og han ville have børn, så ville jeg sige nej tak, mens andre nok ville reagere som din mand og "se an", men din mand har ikke skrevet under på noget, og han kan sagtens ændre mening, specielt når han har cementeret sin frihed gennem flere år.

Er der en speciel grund til, at det lige nøjagtigt er 5 år? Det lyder bare så "det er nok det længste, jeg kan trække den, før jeg bliver nødt til at være ærlig eller også har hun glemt det til den tid-agtigt".

Anmeld Citér

18. november 2015

Anonym trådstarter

jeg kan godt følge dig og gud hvor har jeg selv de tanker ofte.

vi gik fra hinanden I foråret fordi jeg sagde at jeg gerne ville ha et barn selv, hvor han sagde nej.

han kom så 2 måneder efter og sagde at det ville han godt, men bare ikke lige nu.

han havde stadig masser af ting han gerne ville og opleve, og der er bøvl med moren af de børn han har nu.

hans ord er at hvis vi er sammen om 5 år så burde han føle sig så sikker på at vi ikke går fra hinanden at han gerne vil ha et barn mere. han er enormt bange for at vi får et barn og så går fra hinanden.. han kan ikke se et barn mere opleve det at forældrene går fra hinanden.

men puuuh hvor jeg også selv tvivler og tænker om jeg tør give ham 5 år af mit liv for måske at stå alene til den tid.

har spurgt ham nogle gange efter vi er fundet sammen igen, om han stadig mener det med et fælles barn og han siger klart ja hver gang.

Anmeld Citér

18. november 2015

esioul

Anonym skriver:

vi gik fra hinanden I foråret fordi jeg sagde at jeg gerne ville ha et barn selv, hvor han sagde nej.

han kom så 2 måneder efter og sagde at det ville han godt, men bare ikke lige nu.

han havde stadig masser af ting han gerne ville og opleve, og der er bøvl med moren af de børn han har nu.

hans ord er at hvis vi er sammen om 5 år så burde han føle sig så sikker på at vi ikke går fra hinanden at han gerne vil ha et barn mere. han er enormt bange for at vi får et barn og så går fra hinanden.. han kan ikke se et barn mere opleve det at forældrene går fra hinanden.

men puuuh hvor jeg også selv tvivler og tænker om jeg tør give ham 5 år af mit liv for måske at stå alene til den tid.

har spurgt ham nogle gange efter vi er fundet sammen igen, om han stadig mener det med et fælles barn og han siger klart ja hver gang.

Du kan få målt dit AMH tal. Med det tal og en scanning kan det fortælle noget om hvor stor din ægreserve er. 

Anmeld Citér

18. november 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Håber det bedste for dig, dog skal du vide, at ønsket om barn nr. 2 er mindst lige så stort som barn nr. 1, så han skal nok være forberedt på mindst 2 - bare så det ikke bliver et stridspunkt for jer, når dit ønske om endnu et barn melder sig.

Anmeld Citér

18. november 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Du kan godt få lavet en test som viser hvordan fertiliteten er ligenu, men ikke om 5 år. 

Rent statistisk falder fertiliteten drastisk når man når de 30 år, så du ved ikke hvordan situationen ser ud om 5 år. 

Hvis jeg var dig, ville jeg stoppe forholdet og finde en der har de samme ønsker og drømme som dig (de findes, og dem kan du også komme til at elske, selvom du ikke tror det ligenu)

Som det lyder ligenu, synes jeg du spilder din tid, og der er så stor fare for

1. at i får riiiigtig svært ved at få børn, selv med behandling, hvis han siger ja til børn om 5 år. 

2. han holder dig hen, og i ender med at gå fra hinanden om 5 år

3. i går fra hinanden tidligere, fordi du alligevel ikke kan vente, og måske forhører dig om 2 år.

Anmeld Citér

18. november 2015

Anonym trådstarter

du har ret Sandratoft...

lige nu kan jeg bare slet ikke overskue at gå fra ham. jeg elsker ham vanvittigt højt og kan slet ikke klare tanken om at skulle leve uden ham.

Anmeld Citér

18. november 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

du har ret Sandratoft...

lige nu kan jeg bare slet ikke overskue at gå fra ham. jeg elsker ham vanvittigt højt og kan slet ikke klare tanken om at skulle leve uden ham.

Men elsker du ham højere end dit ønske om børn? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.