Faderskab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.200 visninger
11 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. november 2015

Anonym trådstarter

Skriver som ano for ikke at kunne googles

Men kan en mørk mand med sort hår ( bogstaveligt talt sort hår) mørk hud og mørkebrune øjne få en søn der er fuldstændig hvidhåret ,blå øjne og fuldstændig hvid i huden?

Der er ingen fysiske kendetegn med faren heller ikke udover hår,hud og øjne.

Kan det lade sig gøre ? 

Faren bliver mere og mere i tvivl efterhånden som barnet bliver ældre ( er 3½ nu) og barnet ingen lighedstegn får med far . 

Far er ulykkelig og overvejer en test,men er samtidig bange for svaret .

Så er der andre der har oplevet et barn der på ingen måder ligner sin far og ikke bare lidt men som i slet ikke . 

( Jeg er ikke mor til barnet)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2015

Anonym

Man har jo hørt om div ting i gener der er kommet frem..... Er mor lys? Er hans familie lys tidligere i slægten.....?

Jeg tror at han altid vil gå med tvivlen, og vil råde ham til en test.... Jeg ved godt at det måske vil ende med et svar han frygter....

Heldigvis, så sidder en go far ikke kun generne.....

Men desværrehjælper dwt ikke på det svigt og løgne overfor både ham og barn hvis det ikk er hans.... 

Anmeld Citér

17. november 2015

Marts<3

Jeg er mulat og min søn er hvid med grønne øjne. Blondt hår... 

Hans far er dansk med brunt hår og brune øjne. 

Han bliver en lille bitte tand mørkere med årene. Også har han fået krøller... 

Hvis han er mulat, så er det muligt. Men hvis han er helt sort, så ville jeg 100% få en test. Never seen it before. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

18. november 2015

drabo

Profilbillede for drabo

Der kan ligge mange sjove ting og gemme sig i ens gener, to mørke mennesker kan også få en meget lys baby fordi der engang har været lyse mennesker inde i deres slægt flere generationer tilbage.

spørgsmålet er jo ikke så meget om det kan lade sig gøre, som det er om han er så meget i tvivl at en test er den eneste løsning for ham fordi det nager for meget.

men han er nød til at overveje om en test skader mere end det gavner, hvis min mand bad om en faderskabstest på vores børn ville jeg føle det som et meget stort tillidsbrud. Det er jo det tamme dom at sige jeg stoler ikke på dig.

hvis han i kke er sammen med barnets mor er det måske lidt mindre problematisk, men ville stadig som kvinden føle mig enormt svigtet, hvis nu der ikke er noget at komme efter, er han klar til at håndtere disse følelser fra moren?

desuden hvad nu, lhvis barnet ikke er hans, hvad så? Hvad vil han gøre, det tror jeg han skal overveje også, hvis han vil være far for barnet uanset resultatet, så er det måske bedst at lade være.

så altså han skal o verveje om en test vil gavne mere end den vil skade, og det er nok kun ham der ved. 

P.s. Mine to piger ligner ikke deres far overhovedet endnu.

Anmeld Citér

18. november 2015

SandraXOXO

Min gamle veninde er ganske alm lys hud med leverposteg hår og hendes mand som er ret mørk i huden (og vist nok fra Egypten) fik den lyseste pige, hun har helt hvidt hår og store blå øjne og ligner sin oldemor som barn. Så ja det tror jeg bestemt er muligt. Men altså. Man får da ikke bare lavet en test fordi ens børn ikke ligner en. Det er hans barn, hans elskede lille guldklump. Er det overhovedet hans egen ide at teste det eller har en eller anden gimpe der slet ikke ved hvad det indebærer at være forælder sat ham griller i hovedet? 

Anmeld Citér

18. november 2015

alenemor42

Man har så mange års gener med sig i bagagen at man ikke behøver at få et barn der ligner hverken mor eller far. 

Selvfølgelig kan han få et barn med blå øjne der ikke ligner sin far. Er han i tvivl må han jo få taget en test .... eller også kunne han vare være mand nok og fortsætte som far som han jo har gjort i flere år og stole på barnet er hans.

Hvis barnet viste sig ikke at være hans .. hvad så?

Anmeld Citér

18. november 2015

lineog4

Af mine børn har 3 af dem blå øjne, enten lyst eller leverpostej hår og deres far er en mørk italiener. Den ene har også mit lyse hud som bliver rødt lige så snart det ser solen og det til trods for far kan bliver næsten helt mørk. Og så ligner han forresten slet ikke sin far (det gør de andre) og han ligner heller ikke mig... 

Jeg ved jo så heldigvis ingen af børnene kan være en andens og heldigvis stoler min mand også på mig og har aldrig tvivlet (de to andre ligner ham meget). Hvis min mand begyndte at tvivle så ville jeg aldrig tilgive ham at skulle igennem en test selvom jeg er sikker på udfaldet er det så stor en fallit erklæring i forhold til tillid og det ville også gælde hvis vi var gået fra hinanden, ville godt nok have svært ved at på venskabelig fod med en der ikke stolede på mig om noget så essentielt. 

Og kan ikke lade være at tænke: hvad vil han bruge svaret til? Lukke det barn ud af livet? Eller fortsætte som nu?

ikke meget italiener over Liam:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

18. november 2015

Anpau

Pas.. Jeg skal ikke kunne sige det. Men hvis han er kulsort - så synes jeg det er liiidt underligt, særligt hvis barnet er 3 år - så burde det vel have fået nogle "mørke" tegn?

Men igen, så skal jeg ikke kunne sige det. Andre skriver noget om, at der måske kan være gener tilbage fra forfædre der kan påvirke. Det aner jeg ikke noget om, har aldrig hørt om det før nu.

Har han en reelt mistanke om, at moderen var utro? Og her tænker jeg ikke bare på, at barnet ikke ligner/er samme farve som far, men om der var gnidninger i parforholdet og underlige mønstre fra mors side ved undfangelsestidspunktet. 

Helt ærligt, så kan jeg godt forstå, hvis han synes det er underligt. Jeg ville da selv lige kigge en ekstra gang, hvis jeg fødte et mørkt barn. Men så ved jeg så nu (åbenbart) at det kan ske, hvis der har været mørke i familien før.. 

Om han skal få det testet kan jeg ikke hjælpe med. Hvis han ikke er sammen med moderen længere, og hvis han som sådan ikke har kontakt til barnet/ønsker videre kontakt alt efter udfald af prøven, ville jeg nok selv gøre det, for ikke at skulle betale til et barn, der måske ikke var mit. 

Anmeld Citér

18. november 2015

modesty

Skriver som ano for ikke at kunne googles

Men kan en mørk mand med sort hår ( bogstaveligt talt sort hår) mørk hud og mørkebrune øjne få en søn der er fuldstændig hvidhåret ,blå øjne og fuldstændig hvid i huden?

Der er ingen fysiske kendetegn med faren heller ikke udover hår,hud og øjne.

Kan det lade sig gøre ? 

Faren bliver mere og mere i tvivl efterhånden som barnet bliver ældre ( er 3½ nu) og barnet ingen lighedstegn får med far . 

Far er ulykkelig og overvejer en test,men er samtidig bange for svaret .

Så er der andre der har oplevet et barn der på ingen måder ligner sin far og ikke bare lidt men som i slet ikke . 

( Jeg er ikke mor til barnet)

Ja, det kan sagtens lade sig gøre.

Jeg har en god ven som er fra mellemøsten. Kulsort hår, brune øjne, mørk hud. Hans søn er blond og blåøjet som moren.

Her er der lavet en faderskabstest (af helt andre årsager, blev lavet da baby stadig lå i maven).

Det undrer mig meget at den far ikke har sat sig ind i facts omkring de her ting hvis han decideret tvivler på at være far til barnet. En simpel googling kan fortælle ham at en mand som ham sagtens kan få et lyst barn hvis moren er lys (og i sjældnere tilfælde også hvis moren er mørk).

Anmeld Citér

19. november 2015

Ciss

Jeg kender et par, hvor moren er dansk og faren er ganske mørk fra sydeuropa. Mørke krøller, mørke øjne, og mørk hud set med danske øjne.

De har tre sønner. De to af dem er 100% lyse med blå øjne, lysblond hår og hvid hud, som tåler solen dårligt. Den tredje har brunt hår og brune øjne og en lidt mørkere hudtone - men ikke i nærheden af, hvad faren har.

Det passer ikke med, hvad vi lærte i skolen, men der er ellers ingen tvivl om, hvem som er faren. Nogen gange er virkeligheden bare sådan.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.