Fordeling af praktiske opgaver i hjemmet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2015

Sprit25

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Hos os er det den med mest tid og overskud, som laver mest. Der er ingen faste regler/fordeling, ud over at man hjælpes ad... jeg hader at støvsuge, så den klarer manden ... til gengæld hader han at gøre badeværelse rent ��

Sjovt herhjemme er det lige omvendt han tager badeværelset og jeg tager støvsugeren

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2015

Bshizzle

Kan en mand virkelig lave noget i hjemmet ??! 

Her er hjemme er det for det meste mig der står for alt.. 

Han kan sagtens lave mad (som han er super GO til ), men pt arbejder han meget og er sent hjemme i hverdagene. 

Han kan nu osse godt rydde op i køkkenet hvis der ligner lort og jeg har prikket til ham 

Men ellers laver jeg alt rengøringen og ryddet op i alle rum. 

Det har jeg det nu fint med .. Ja faktisk vil jeg bare gerne være ALENE når jeg får rengørings vanvid 

Anmeld Citér

17. november 2015

ErDuHerIkkeSnart

Sprit25 skriver:

Sjovt herhjemme er det lige omvendt han tager badeværelset og jeg tager støvsugeren

Jeg hader desuden også at lægge sokker sammen... hader! Bliver jeg en dag millionær ansætter jeg en butler alene til dette.... grrr...

Anmeld Citér

18. november 2015

EnGodMor

Jeg laver alt herhjemme, inde som ude. 

Manden Gør enten det han lyster eller lige falder over som mangler at blive gjort

Anmeld Citér

18. november 2015

Sprit25

Jeg hader desuden også at lægge sokker sammen... hader! Bliver jeg en dag millionær ansætter jeg en butler alene til dette.... grrr...

Ej det synes jeg er lidt hyggeligt.  Min ocd går helt amok og spændingen i at finde to ens JA, jeg er skør

Anmeld Citér

18. november 2015

SandraXOXO

Jeg laver alt og han bitcher over at være træt og stresset. Har intet imod at ordne det, hvis han dog bare ville holde kæft imens  amen er der noget værre en at fise rundt og rydde op og gøre rent hist og pist imens en anden person end ikke kan lette sin røv fra sofaen og give sit barn noget at drikke, fordi hans dag har været såååå lang, sjovt nok står vi op sammen, laver det samme, har fri samme tid, jeg har sjovt nok tjek på præcis hvor lang dagen er wow. Jeg vidste faktisk slet ikke det irriterede mig helt så meget 

Anmeld Citér

18. november 2015

ErDuHerIkkeSnart

Sprit25 skriver:

Ej det synes jeg er lidt hyggeligt.  Min ocd går helt amok og spændingen i at finde to ens JA, jeg er skør

Haha... så bliver det sgu da dig jeg ansætter, når jeg en dag vinder i Lotto ��

Anmeld Citér

18. november 2015

Sprit25

Haha... så bliver det sgu da dig jeg ansætter, når jeg en dag vinder i Lotto ��

Jeg bliver sgu ikke helt billigt ����

Anmeld Citér

18. november 2015

God-mor

Jeg står for næsten alt herhjemme. Rengøring over det hele, madlavning, indkøb, tøjvask osv. Det har jeg det helt fint med, da det er en fælles beslutning vi har taget i fællesskab. Tilgængæld er jeg en fri fugl i forhold til hvor meget jeg vil arbejde, og har været så heldig at kunne gå hjemme med min datter til jeg var klar til at hun skulle i dagpleje. Jeg er glad for huslige pligter og jeg slapper af ved at gøre rent og andre praktiske ting, så fint med mig

Anmeld Citér

18. november 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Herhjemme er vi dog ikke en sammenbragt familie, men min mor fandt sammen med sin mand for 9 år siden. Vi var min mor, min søster og jeg. Han havde en lille dreng på 2 år. 

I starten var det med fordelingen af det praktiske lidt anstrengt især fordi jeg og min søster slet intet ville have med ham og barnet at gøre. Men når man bor sammen må og skal man jo lytte til begge de voksne

Ret tidligt fik vi alle opgaver der bidrog til at opretholde et pænt hjem. Det hjalp self. Men ellers hjalp de hinanden mht fordelingen Af rengøringen. 

Mht hentning og bringning så hjalp han ligeså meget som min mor med at køre os. 

Jeg tror det er vigtigt at se det som en proces. Det er ikke nødvendigvis perfekt fra starten. Men bare man arbejder på at få det til at fungere. Snakke sammen om ens ønsker. Evt nævne at man hader at samle sokker op over alt i stuen... Noget min mand aldrig lærer.. Åbenbart 

Samtidig snakke om hvordan det var før. Hvis noget har fungeret godt kan man jo adoptere ideen.

det skal nok blive spændende med så meget liv i huset husk: planlægning

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.