Fordeling af praktiske opgaver i hjemmet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.288 visninger
25 svar
12 synes godt om
17. november 2015

Tip!

Hvem gør hvad hos jer og fordeler i alt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2015

Augustmama

hvis huset ligner lort, og manden kommer først hjem, så gør han hele huset rent og rydeligt til jeg kommer hjem. 
og omvendt hvis jeg har først fri. 
Vi har som regel fri samtidig og køre på arb. sammen og hjem igen. 
De dage vi er hjemme begge to samtidig, ryder vi op sammen. 
manden har køkken og stue.
Jeg har børnværelse, soveværelse, og badeværelse. 
Altid manden der støvsuger og ordner køkken. 
altid mig der tørre af og sørger for pænt børneværelse så vi er klar til at få datteren hjem. :-) 
Altid mig der laver mad - Altid manden der ryder op efter aftensmaden. og hver anden uge gør jeg vores datter nat klar i mens han gør færdig i køkken. 
Jeg synes vi har det meget ligeligt fordelt. 
det fungere i hvertfald for os. og vi diskutere aldrig oprytning. 
Ingen er færdige med oprytningen før alle er færdige, så hjælper vi hinanden færdig med det sidste.. :-) 

Anmeld Citér

17. november 2015

Tip!

Navele skriver:

hvis huset ligner lort, og manden kommer først hjem, så gør han hele huset rent og rydeligt til jeg kommer hjem. 
og omvendt hvis jeg har først fri. 
Vi har som regel fri samtidig og køre på arb. sammen og hjem igen. 
De dage vi er hjemme begge to samtidig, ryder vi op sammen. 
manden har køkken og stue.
Jeg har børnværelse, soveværelse, og badeværelse. 
Altid manden der støvsuger og ordner køkken. 
altid mig der tørre af og sørger for pænt børneværelse så vi er klar til at få datteren hjem. :-) 
Altid mig der laver mad - Altid manden der ryder op efter aftensmaden. og hver anden uge gør jeg vores datter nat klar i mens han gør færdig i køkken. 
Jeg synes vi har det meget ligeligt fordelt. 
det fungere i hvertfald for os. og vi diskutere aldrig oprytning. 
Ingen er færdige med oprytningen før alle er færdige, så hjælper vi hinanden færdig med det sidste.. :-) 

Fedt at i deles ligeligt om opgaverne. 

Vi bliver en sammenbragt familie, altid min kæreste, søn og jeg hjemme, hvor hans tre drenge er hos os 6/8 ordning... 

Kan ikke finde ud af om hvorvidt jeg blot skal tage del i oprydningen af deres værelser, (jeg vil rigtig gerne, intet der) men om det er deres fars område? 

Anmeld Citér

17. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nej vi fordeler ikke alt herhjemme gør vi det som vi har overskud til eller er "bedst" til :p fx. Laver min mand altid aftensmad fordi jeg er dårlig i et køkken. 

Oprydning er meget forskelligt og handler os om hvem der har tid. Men for det meste så er det faktisk min mand som rydder op og så tager jeg af min datter (hvis hun har brug for  det) ellers så rydder vi op sammen så det er meget forskelligt. 

Anmeld Citér

17. november 2015

Augustmama

BC skriver:

Fedt at i deles ligeligt om opgaverne. 

Vi bliver en sammenbragt familie, altid min kæreste, søn og jeg hjemme, hvor hans tre drenge er hos os 6/8 ordning... 

Kan ikke finde ud af om hvorvidt jeg blot skal tage del i oprydningen af deres værelser, (jeg vil rigtig gerne, intet der) men om det er deres fars område? 

hmm.. 
Jeg tænker lidt du er gået ind i et forhold med børn, altså når børnene er hos jer, er det lige så meget dine, som fars.. og de skal høre efter hvad du siger, osv. men kommer vel os lidt an på hvor store de er og om de selv kan ryde op på deres værelser. :-D 
ellers ville jeg nok bare gøre det, eller gøre det sammen med børnene. 
Sådan er det i hvertfald her. :-) 
her er det min kæreste der har et barn, og jeg som ''pap''mor..
Jeg ryder op på hendes værelse, gør hende klar om morgen, gør hende klar til natten, står op når hun vågner tidligt i weekenden, skifter bleer, servere alle måltider for hende, og kalder hun om natten / vågner om natten, er det også mig der er først oppe og inde hos hende 

Måske jeg laver alllllt for meget i forhold til hans datter. men jeg elsker hende så højt, og jeg føler hun er min egen når hun er hos os. fordi hun er så tæt knyttet til mig. 
men jeg kan heller ikke lade hver....  
Jeg elsker når tingene bliver gjort på min måde helt ned i mindste detalje. 

Anmeld Citér

17. november 2015

ErDuHerIkkeSnart

Hos os er det den med mest tid og overskud, som laver mest. Der er ingen faste regler/fordeling, ud over at man hjælpes ad... jeg hader at støvsuge, så den klarer manden ... til gengæld hader han at gøre badeværelse rent ��

Anmeld Citér

17. november 2015

Tip!

Navele skriver:

hmm.. 
Jeg tænker lidt du er gået ind i et forhold med børn, altså når børnene er hos jer, er det lige så meget dine, som fars.. og de skal høre efter hvad du siger, osv. men kommer vel os lidt an på hvor store de er og om de selv kan ryde op på deres værelser. :-D 
ellers ville jeg nok bare gøre det, eller gøre det sammen med børnene. 
Sådan er det i hvertfald her. :-) 
her er det min kæreste der har et barn, og jeg som ''pap''mor..
Jeg ryder op på hendes værelse, gør hende klar om morgen, gør hende klar til natten, står op når hun vågner tidligt i weekenden, skifter bleer, servere alle måltider for hende, og kalder hun om natten / vågner om natten, er det også mig der er først oppe og inde hos hende 

Måske jeg laver alllllt for meget i forhold til hans datter. men jeg elsker hende så højt, og jeg føler hun er min egen når hun er hos os. fordi hun er så tæt knyttet til mig. 
men jeg kan heller ikke lade hver....  
Jeg elsker når tingene bliver gjort på min måde helt ned i mindste detalje. 

Jeg har selv min søn med ind i forholdet og han har hans 3 drenge med i det... Han deltager i alt det han kan med min søn, allerede nu! 

Men at stå op med dem om morgenen, det ser jeg nu som hans tjans, dog ikke hvis at han tager afsted på job tidligt, så er det self mig der sørger for dem. 

Der skal ikke være nogen form for forskelsbehandling, men jeg kan blot mærke på ungerne at se søger mere far, end mig, hvilket er forståeligt. 

Det var nu mere fordelingen af de praktiske opgaver i en sammenbragt familie jeg søgte... 

Anmeld Citér

17. november 2015

Tip!

Saphiira skriver:

Nej vi fordeler ikke alt herhjemme gør vi det som vi har overskud til eller er "bedst" til :p fx. Laver min mand altid aftensmad fordi jeg er dårlig i et køkken. 

Oprydning er meget forskelligt og handler os om hvem der har tid. Men for det meste så er det faktisk min mand som rydder op og så tager jeg af min datter (hvis hun har brug for  det) ellers så rydder vi op sammen så det er meget forskelligt. 

Jeg har heldigvis fundet mig en mand der elsker at lave mad, så 5 ud af 7 dage, der får han lov til at lave mad...  

Anmeld Citér

17. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
BC skriver:

Jeg har heldigvis fundet mig en mand der elsker at lave mad, så 5 ud af 7 dage, der får han lov til at lave mad...  

Dejligt. Jeg er glad for min mand gider for jeg er håbløs i et køkken 

Anmeld Citér

17. november 2015

Tip!

Saphiira skriver:

Dejligt. Jeg er glad for min mand gider for jeg er håbløs i et køkken 

Haha, bare min kæreste kan få lov til at grille hele året rundt, så er han tilpas, og jeg kan snildt bikse en salat sammen af en art. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.