Kontanthjælp til faren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.053 visninger
21 svar
54 synes godt om
17. november 2015

Anonym trådstarter

Hej

vi har snakket om om vi har råd til at flytte sammen nu hvor jeg bærer vores fælles barn..

men jeg kan ikke finde de relevante oplysninger mht. kontanthjælp til min kæreste.. Nogen som kan hjælpe?

oplysninger:

han er 21 år

jeg er gravid i 24. uge

det er hans første barn men mit det tredje

jeg er på SU

hvad kan han få hvis vi ikke bor sammen? Hvad kan han få hvis vi bor sammen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Hej

vi har snakket om om vi har råd til at flytte sammen nu hvor jeg bærer vores fælles barn..

men jeg kan ikke finde de relevante oplysninger mht. kontanthjælp til min kæreste.. Nogen som kan hjælpe?

oplysninger:

han er 21 år

jeg er gravid i 24. uge

jeg er på SU

Kan desværre ikke hjælpe med satserne, men tænker måske, at det er meget lidt børnevenligt, at mor og far tænker kroner og ører i forhold til at barnet får en tryg og stabil hverdag med begge??

Anmeld Citér

17. november 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej

oplysninger:

han er 21 år

jeg er gravid i 24. uge

jeg er på SU

Han vil få 5945 kr såfremt han ikke bor hos sine forældre. Når barnet er født og han er forsørger vil det stige til 8319 kr.

Det tog mig ca 2 minutter at finde frem til ved at google uddannelseshjælp sats 2015

http://bm.dk/da/Satser/Satser%20for%202015/Uddannelseshjaelp.aspx

Anmeld Citér

17. november 2015

nemisis

Profilbillede for nemisis

Du tænker på om han bliver fratrukket i ydelse, når i flytter sammen?

Det gør han ikke, for samleverforsørgelsen træder først i kraft når begge parter er fyldt 25 år.

Anmeld Citér

17. november 2015

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Kan desværre ikke hjælpe med satserne, men tænker måske, at det er meget lidt børnevenligt, at mor og far tænker kroner og ører i forhold til at barnet får en tryg og stabil hverdag med begge??

Det er da mindre børnevenligt at tænke egoistisk ved bare at flytte sammen og det så viser sig at man ikke kan få det hele til at løbe rundt.. Man siger at penge ikke er alt.. Der er jeg delvist enig da man jo også skal kunne klare sig og kunne gi børnene mad og tøj og hvad de ellers har behov for

Anmeld Citér

17. november 2015

Anonym trådstarter

nemisis skriver:

Du tænker på om han bliver fratrukket i ydelse, når i flytter sammen?

Det gør han ikke, for samleverforsørgelsen træder først i kraft når begge parter er fyldt 25 år.

Jeg tænker på at den gang jeg som 19 årig ventede den store.. Der fik jeg kontanthjælp som forsørger under graviditeten.. Gælder det også mænd? Og jeg tænker hvad med de børn jeg har fra tidligere forhold? Er min kæreste ikke forsørger overfor dem hvis vi flytter sammen? Jeg kommer jo til at miste ordinært og ekstraordinært børnetilskud plus min ene SU takst da jeg jo så ikke er enlig forsørger mere

Anmeld Citér

17. november 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Det er da mindre børnevenligt at tænke egoistisk ved bare at flytte sammen og det så viser sig at man ikke kan få det hele til at løbe rundt.. Man siger at penge ikke er alt.. Der er jeg delvist enig da man jo også skal kunne klare sig og kunne gi børnene mad og tøj og hvad de ellers har behov for

Det er ikke så hårdt ment, men i bund og grund sørger man for stabilt økonomisk fundament før man stifter familie, og så behøver man ikke sidde og spekulere i, hvordan man hæver flest mulige samfundspenge.

Anmeld Citér

17. november 2015

lineog4

Anonym skriver:

Jeg tænker på at den gang jeg som 19 årig ventede den store.. Der fik jeg kontanthjælp som forsørger under graviditeten.. Gælder det også mænd? Og jeg tænker hvad med de børn jeg har fra tidligere forhold? Er min kæreste ikke forsørger overfor dem hvis vi flytter sammen? Jeg kommer jo til at miste ordinært og ekstraordinært børnetilskud plus min ene SU takst da jeg jo så ikke er enlig forsørger mere

Jeg tror ikke antallet af børn hæver loftet for kontanthjælpen, enten er man forsørger eller også man er ikke. Og da du ikke længere er enig vil du miste de ekstra børnepenge der kommer som enlig mm. 

Så nej økonomisk kan det formodentlig ikke betale sig, men mon ikke det kan menneskeligt og for de store børn, for far/baby tilknytningen osv.? Og måske han kunne tage lidt af barslen og du kunne starte studie hurtigere op så der snart kommer flere penge til huse

Anmeld Citér

17. november 2015

Abracadabra

Han kunne også få sig et arbejde? Dét var vel det nemmeste. 

Anmeld Citér

17. november 2015

Sprit25

Abracadabra skriver:

Han kunne også få sig et arbejde? Dét var vel det nemmeste. 

Har du et til ham? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.