IUI - mon det kan lykkes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2015

Chellie

Juvelia skriver:

Mange tak - så er det bare med at få overbevist 'angsten' om at denne gang bliver den lille hvor den skal. Kan godt mærke jeg er noget nervøs især når jeg kommer tætter og tætter på dagen for sidste gang hvor det gik galt - tror først jeg kan slappe bare lidt mere af når jeg er nået over den dag + d. 4 Januar 16 hvor jeg skal til TS 

Jeg kunne slet ikke slappe af før TS, da jeg var nygravid. Testen var positiv, men jeg troede simpelthen ikke på, at det kunne være rigtigt... Jeg krydser alt for jer, at spiren bliver, og at I ser et fint hjerteblink om nogle uger! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2015

Juvelia

Mange tak - sådan har jeg det helt sikkert også. Hvis det ikke var fordi ALT er booket  lige her op til jul havde jeg taget en TS allerede omkring d. 21 December hvor jeg så ville være 6+  men alle andre gravide har fået samme idé da det jo lige er op til jul. Så intet ledigt før jeg har min tid alligevel i det nye år.

Anmeld Citér

9. december 2015

Chellie

Juvelia skriver:

Mange tak - sådan har jeg det helt sikkert også. Hvis det ikke var fordi ALT er booket  lige her op til jul havde jeg taget en TS allerede omkring d. 21 December hvor jeg så ville være 6+  men alle andre gravide har fået samme idé da det jo lige er op til jul. Så intet ledigt før jeg har min tid alligevel i det nye år.

Typisk, altså! Hvad med klinikken, vil de ikke lave en scanning?

Anmeld Citér

10. december 2015

Juvelia

Typisk, altså! Hvad med klinikken, vil de ikke lave en scanning?

Jow, men de har jo lukket her i julen. Så har fået en tid d. 4 Januar hvor jeg er 8+ - men ville jo så gerne have en tid her inden d. 24 bare lige for at få lidt ro i sindet. Og se den lille bønne  men ja det må altså vente til det nye år - øv altså...

Ihh havde ellers sagt jeg ikke mere ville teste, men kunne ikke lade være nok lige så meget fordi. Mit hoved lige skal have banket ind at dette er en beholder  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

10. december 2015

Mille:)

Juvelia skriver:

Trænger sådan til at komme ud med nogle tanker, da det har været noget af en tur her de sidste mange dage. 

Har forsøgt i mange år at stifte familie, med min dejlige mand. Men desværre så har jeg PCOS har nu smidt 30kg og er nu normalvægtig. Hvilket jo er dejligt men det har intet ændret på jeg stadig ikke får ÆL - har ingen cyster på mine æggestokke bare helt ude blevet ægløsning. Og derfor meget laaaang cyklus hver gang.

Lykken var stor da vi endelig fik henvisning fra lægen til noget behandling, da chancen for der skete noget af sig selv var meget lille og Gyn' sagde at det ikke kunne lade sig gøre uden hjælp. Og som mange andre tænker man jo hele tiden om PCOS nu skal være skyld i jeg aldrig får min drøm opfyldt.

Startede op i behandling, og følte mig lettet over vi nu får hjælp. Det er jo så dejligt var så igennem vores første IUI-H som gik over alt forventing jeg lavede to fine æg på lav dosis hormoner, og på 14 dagen blev jeg insemineret og nu startede den lange ventetid.  Trods jeg hele tiden tænkte at det helt sikkert ikke ville lykkes i første forsøg - var lykken meget stor  da testen var positiv på testdagen. 

Men desværre var denne lykke kort  da jeg lige knap nåede 5+0 før jeg begyndte at bløde og havde derfor fået en BIO. Hold nu op hvor slog det pusten ud af os begge, den sorg over at næsten nå i mål og så alligevel så langt fra - nå men vi starter så op med det samme på nr. 2 forsøg for ønsket er så stort.

MEN nu er jeg begyndt at frygte det bare overhoved ikke kan lykkes, at jeg slet ikke kan blive gravid igen. Trods jeg prøver at sige til mig selv at det skal nok lykkes det var jo næsten lige ved i første hug - så trænger nok bare til en masse opmuntring og tro på at det faktisk kan lykkes (måske andre har prøvet noget lingeden og kan forsætte deres historie?) Jeg er simpelhen så forvirret for tiden fuld af håb men samtidig frygt for jeg aldrig bliver gravid. Selv håber vi sådan at IUI kan være vejen til vores lykke.  Men håbet forsvandt lidt efter den trælse start på det hele, og føler mig bare ikke klar til at skal videre i systemet. Har jo kun 2 gange tilbage og så sendes man jo til IVF - trods jeg håber jeg kan overtale lægen til lidt flere gange med udgang i det jo næsten var ved at lykkes første gang.

*Beklager det lange indlæg, havde virkelig brug for at komme ud med nogle tanker. 

Vi var igennem 8 IUI forsøg før vi kom videre i systemet, så det er ikke altid det kun gives 3 stk... Evt tag en snak med dem for at du kan få noget ro på, og ikke stresser din krop med alle de tanker... 

Krydser så meget fingre for det snart sker for jer 

Anmeld Citér

10. december 2015

Mille:)

Juvelia skriver:

Så kom testdagen igår for anden runde - og jeg har valgt at trække mig helt tilbage og bare nyde December da jeg simpelhen blev gak sidste gang at hele tiden at skulle tænke i symptomer, læse om alt muligt med graviditet osv. så har slet ikke være på nettet og ej heller smug testet.  hvilket er stort for er et kæmpe testmonster 

Men i skal da lige se hvad jeg stod med igår til morgen 4+0  så nu er jeg så klar til jul, med en lille ekstra gave i sækken!

Ha ha havde ikke fået læst alle beskeder igennem før jeg skrev sidst  men stort tillykke med de 2 streget 

Anmeld Citér

10. december 2015

Juvelia

Mille:) skriver:

Ha ha havde ikke fået læst alle beskeder igennem før jeg skrev sidst  men stort tillykke med de 2 streget 

Det går nok, og mange tak. Selv om jeg slet ikke havde troet det skulle gå så hurtigt. 

Anmeld Citér

16. december 2015

Juvelia

Været hos lægen i morges, da jeg begyndte at bløde. Skal have taget blodprøver i morgen og mandag.

Men ved hvad klokken har slået, for har virkelig mens ondt i maven. Og bløder helt frisk rødt blod. Og her sidst på dagen, er det nu mens styrke og med helt mørke klumper  hvor er jeg bare skudt helt i sænk.

Havde sådan håbet at det ville lykkes, denne gang. Men nej igen igen har jeg mistet. Føler lige nu at alt håbet er ude, at jeg aldrig får vores drømme barn. 

Anmeld Citér

16. december 2015

Chellie

Sikke noget møg 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.