Rejse med baby (pas/navngivning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2015

Tiggi

A. Nonymsen skriver:

Men bliver det stadig en rigtig dåb? Altså med vand i håret og det hele

Ja en navngivning ændre ikke på dåben

Så bare navngiv når den lille er blevet født, og så hold dåb som normalt Men hvis du virkelig føler dig i tvivl så ring da til den præst/kirke hvor i vil have håbe og hør . Så kan de jo bekræfte

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2015

Jeia

A. Nonymsen skriver:

Men bliver det stadig en rigtig dåb? Altså med vand i håret og det hele

Ja, dåbshandlingen er den samme, præsten spørger om navnet, vand i håret osv.  Det bliver ikke nævnt at barnet er navngivet. Du får bare et ekstra papir, navnebrevet ved navngivningen og så et dåbs- og naavnebrev ved dåben 

Anmeld Citér

16. november 2015

Lunae

Min datter fik pas før hun blev døbt. Vi navngav hende på kirkekontoret og bestilte derefter et pas. Dåben var præcis den samme ceremoni, som en almindelig barnedåb

Anmeld Citér

16. november 2015

sne190810

Du skal bare gå op på kirkekontoret, og få lavet sådan en navneattest/navngivning. Cpr-nr får den lille jo allerede ved fødsel.

Det gjorde jeg med min datter i sin tid, og hun blev først døbt da hun var et år. Og hun blev døbt, ligesom de tre andre børn i kirken :-) Så du burde ikke miste noget på den front ift dåben i kirken. 

Anmeld Citér

16. november 2015

drabo

Profilbillede for drabo

I kan også sagtens bestille billetter før jeres barn er født. Vi har bestilt til ferier lang tid før termin, så oplyser man bare cpr nummer osv efter fødslen.

pas har andre svaret på.

Anmeld Citér

16. november 2015

Mom2Two

A. Nonymsen skriver:

Okay, det troede jeg ikke man kunne. Det må jeg da lige undersøge nærmere. 

Det var slet ikk noget problem...

Anmeld Citér

16. november 2015

Tøs85

A. Nonymsen skriver:

Hej.

det kommer til at lyde lidt indviklet det her, men sagen er at vi er blevet inviteret ud og rejse til foråret. Jeg skal føde til december. 

Det er planen at lillebror skal døbes i starten af april, også rejser vi der efter. men så kom vi til at tænke på at vi kan jo hverken bestille billetter/pas osv før han har sit navn og cpr nummer. Så hvad gør man?

kan jeg få ham navngivet så snart han er født, så laver pas osv også få ham døbt i kirken til april som planlagt? Og bliver det så en "rigtig" dåb? 

Synes ikke rigtig jeg kan finde noget på nettet om det

Man kan godt rejse med barnet uden det er navngivet.. Men det kommer måske an på hvor i skal hen..

cpr nr får barnet med det samme 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.