Rejse med baby (pas/navngivning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.723 visninger
16 svar
5 synes godt om
16. november 2015

A. Nonymsen

Hej.

det kommer til at lyde lidt indviklet det her, men sagen er at vi er blevet inviteret ud og rejse til foråret. Jeg skal føde til december. 

Det er planen at lillebror skal døbes i starten af april, også rejser vi der efter. men så kom vi til at tænke på at vi kan jo hverken bestille billetter/pas osv før han har sit navn og cpr nummer. Så hvad gør man?

kan jeg få ham navngivet så snart han er født, så laver pas osv også få ham døbt i kirken til april som planlagt? Og bliver det så en "rigtig" dåb? 

Synes ikke rigtig jeg kan finde noget på nettet om det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2015

Fremad

Hej

I får bare den lille navngivet og så får i pas.....

Og så holder i dåb som i ellers ville have gjort... Min datter fik pas som navngivet, og da navnet er det samme skulle de ikke laves om ved dåb...

Rigtig go tur 

Anmeld Citér

16. november 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
A. Nonymsen skriver:

Hej.

det kommer til at lyde lidt indviklet det her, men sagen er at vi er blevet inviteret ud og rejse til foråret. Jeg skal føde til december. 

Det er planen at lillebror skal døbes i starten af april, også rejser vi der efter. men så kom vi til at tænke på at vi kan jo hverken bestille billetter/pas osv før han har sit navn og cpr nummer. Så hvad gør man?

kan jeg få ham navngivet så snart han er født, så laver pas osv også få ham døbt i kirken til april som planlagt? Og bliver det så en "rigtig" dåb? 

I skal lige nævne for præsten at baby er navngivet. Vores præst spurgte om min datter var navngivet eller døbt på hospitalet, da det så ikke ville være en rigtig dåb, men en fremvisning for menigheden.

Jeg bliver dog i tvivl om, om navngivningen også ville gøre det til en fremvisning... Eller om det bare ville ændre lidt i præstens papirarbejde

Anmeld Citér

16. november 2015

Mom2Two

Hej.

Min havde bare et pas hvor han hed "ikke-navngivet" med billede af ham i... Han var hverken navngivet, eller døbt... 

Anmeld Citér

16. november 2015

Pikku Myy

MummiT skriver:

I skal lige nævne for præsten at baby er navngivet. Vores præst spurgte om min datter var navngivet eller døbt på hospitalet, da det så ikke ville være en rigtig dåb, men en fremvisning for menigheden.

Jeg bliver dog i tvivl om, om navngivningen også ville gøre det til en fremvisning... Eller om det bare ville ændre lidt i præstens papirarbejde

Jeg blev døbt da jeg skulle konfirmeres. En rigtig dåb med vand i håret og det hele. Og det giver sig selv at jeg var navngivet på det tidspunkt

Anmeld Citér

16. november 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Pikku Myy skriver:

Jeg blev døbt da jeg skulle konfirmeres. En rigtig dåb med vand i håret og det hele. Og det giver sig selv at jeg var navngivet på det tidspunkt

Yes, jeg tænkte det nok, da jeg først havde sendt det afsted.

Anmeld Citér

16. november 2015

Jeia

A. Nonymsen skriver:

Hej.

Navngivningen er ikke en dåb. Så du kan sagtens navngive ham først, og så døbe ham senere. Har selv prøvet det med 3 af mine børn.

Anmeld Citér

16. november 2015

A. Nonymsen

Mom2Two skriver:

Min havde bare et pas hvor han hed "ikke-navngivet" med billede af ham i... Han var hverken navngivet, eller døbt... 

Okay, det troede jeg ikke man kunne. Det må jeg da lige undersøge nærmere. 

Anmeld Citér

16. november 2015

A. Nonymsen

Jeia skriver:

Navngivningen er ikke en dåb. Så du kan sagtens navngive ham først, og så døbe ham senere. Har selv prøvet det med 3 af mine børn.

Men bliver det stadig en rigtig dåb? Altså med vand i håret og det hele

Anmeld Citér

16. november 2015

A. Nonymsen

sscm skriver:

Hej

I får bare den lille navngivet og så får i pas.....

Og så holder i dåb som i ellers ville have gjort... Min datter fik pas som navngivet, og da navnet er det samme skulle de ikke laves om ved dåb...

Rigtig go tur 

Super, det lyder jo rimeligt simpelt. Ville vare nødig "miste" den rigtige dåb, hvis denne blev ændret fordi han var navngivet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.