SUA opdaget ved nakkefold scanning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.952 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. november 2015

Anonym trådstarter

Er der nogle med kendskab til det?

scanningsdamen fik det til at lyde normalt men efter jeg har googlet er det ikke så almindeligt. Jeg skal nu til tidlig gennemscanning, og der er åbenbart højererisiko for hjertefejl når der er sua, men det nævnte hende damen overhovedet ikke? 

Jeg er så bekymret nu, og følelserne sidder udenpå tøjet.

risikoen for kromosom fejl var meget lav.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2015

GUSO

Anonym skriver:

scanningsdamen fik det til at lyde normalt men efter jeg har googlet er det ikke så almindeligt. Jeg skal nu til tidlig gennemscanning, og der er åbenbart højererisiko for hjertefejl når der er sua, men det nævnte hende damen overhovedet ikke? 

Nu ved jeg ikke lige hvad SUA står for men det lyder da ikke sim en rar situation at være i sender lige en til dig og håber du får eb positiv scanning..

Anmeld Citér

15. november 2015

Anna2706

Kan godt forstå din bekymring, det ville jeg også selv være. ☺ 

Så vidt jeg ved, er sammenhængen mellem SUA og kromosonfejl/hjertefejl meget sjældne. Mange kvinder har født et sundt og raskt barn på trods af kun 2 kar i navlestrengen ☺

Håber på det bedste  

Anmeld Citér

16. november 2015

LLT.

Her opdagede de os SUA ved NF, men det har ikke haft nogle betydninger  

Anmeld Citér

16. november 2015

Anonym trådstarter

LLT. skriver:

Her opdagede de os SUA ved NF, men det har ikke haft nogle betydninger  

Var du så til videre udredning? Og hvornår?

Anmeld Citér

16. november 2015

LLT.

Anonym skriver:

Var du så til videre udredning? Og hvornår?

Blev fulgt med skanninger hver 4.uge resten af graviditeten

Anmeld Citér

16. november 2015

bvk

Vores yngste er født med to kar, jeg fandt ud af det ved en tilfældighed, da jeg var 34 uger henne. .

Jeg klagede og talte med en masse læger/jordemødre. De havde ikke oplyst mig om det fordi de ikke længere  anså det for en risiko faktor.

Og heldigvis havde det ingen betydning, jeg fik en pige på næsten 4 kg født i uge 41 6

Anmeld Citér

16. november 2015

Babilooo

I Norge og Sverige bliver man vist ikke engang fulgt da det meget sjældent betyder hjertefejl eller kromosomfejl. 

Nyd din graviditet og dine ekstra muligheder for at se din guldklump. Scanningsdamen ville være en nar hvis hun havde gjort dig bange. For risikoen er meget lav.

Anmeld Citér

16. november 2015

lillespir26

Anonym skriver:

Kan ikke informere dig om problemstillingen dog kan jeg fortælle dig at trods for jeg har et fysisk handicap og diabetes er min datter simpelthen så sund 

Anmeld Citér

16. november 2015

lillespir26

Anonym skriver:

Kan ikke informere dig om problemstillingen dog kan jeg fortælle dig at trods for jeg har et fysisk handicap og diabetes er min datter simpelthen så sund 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.