Hjælp til afhængighed af Facebook!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2015

MorTil3+

Eller slet facebook. Jeg tjekkede også altid facebook konstant indtil for et års tid siden hvor min mand og jeg blev enige om at slette vores facebook og har ikke været på siden og savner det overhovedet ikke. Og hvis der er noget vigtigt jeg skal vide skal mine veninder nok ringe og fortælle mig det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2015

Spirrevip

Jeg har også været voldsomt afhængig af Facebook før i tiden. For et års tid siden slettede jeg min Facebook, og nu tjekker jeg kun min kærestes i ny og næ, bare for at være lidt med på noderne. Det hjalp meget, for nu føler jeg ikke nødvendigheden længere 

Jeg synes, at det er møg ærgeligt, at Facebook overtager så meget. Jeg er også en af de eneste på min uddannelse der ikke har Facebook, og hold da op, jeg bliver kigget skævt til. Men jeg tror, at det er for det bedste. 

Anmeld Citér

16. november 2015

drabo

Profilbillede for drabo

Først, slå alle alarmer fra så du ikke bliver gjort opmærksom på at der evt. Sker noget på Facebook.

hvis du skal have din telefon på dig, så slet appen på telefonen.

aftal med dig selv at du må tjekke kl x og x eller prøv at tage en kold tyrker 24 timer uden Facebook, lur mig om du ikke overlever ��

Du ved nok bedst med dig selv om du er typen, der bedst kan trappe langsomt ned eller har brug for en kold tyrker.

Anmeld Citér

16. november 2015

nemisis

Profilbillede for nemisis

Jeg var med i det forsøg vedr. facebook, som center for lykkeforskning havde iværksat. Jeg skulle således bundlade at benytte facebook i 1 uge, hvilket jeg troede ville være super svært da jeg typisk har været på mindst 2 timer dagligt.

Jeg fandt at det faktisk ikke var svært overhoved. Jeg slettede appen på min telefon, og når jeg kom hjem fra arbejde, satte jeg høj ringetone på mobilen og lagde den så i vindueskarmen i soveværelset. jeg kunne høre opkald og SMS, men ikke se telefonen.

1 uge gik utrolig hurtigt, og selvom jeg nu kan bruge facebook igen, så er mit forbrug nu på max ½ time dagligt og aldrig når min datter er vågen. Jeg gør faktisk som jeg hele tiden har gjort, telefonen i vindueskarmen, og så har jeg nu igen appen - men den ligger ikke på forsiden og minder mig om facebook hele tiden, jeg skal aktivt lede efter den.

Prøv at sætte en uge facebook stop, og så se om ikke det går bedre end du tror:-)

Anmeld Citér

16. november 2015

Ønsker en lille spire..

Min kæreste og jeg blev for et par måneder også enig med os selv om at det ikke kunne være rigtigt at hver gang vi havde 10 minutter 'fri' så var vi straks på Facebook. Så tænkte vi at hvis man gør det 10-15 gange om dagen, så er det nemt 1 1/2-2 timer der er spildt på INGENTING. Og så tænkte vi at der ikke ville blive skrevet noget på Facebook, som vi ikke ville få at vide alligevel hvis det var SÅ vigtigt. 

En anden ting er at det ser så latterligt åndssvagt ud, når ser andre gå og være helt opslugt af deres telefoner. Det skær i hjertet, hvis de gå med deres børn ved siden af. 

Vi spiste fornylig hos et vennepar og de sad med deres telefoner fremme under hele middagen og de var jo værter?? Det var så flovt. Vi sad kun og ventede på at vi kunne tillade os at gå. 

Anmeld Citér

16. november 2015

Augustmama

Anonym skriver:

Facebook har fuldstændig overtaget mit liv  Og det er slet ikke at overdrive når jeg skriver det på den måde!! 

Jeg tjekker siden flere gange i timen....også selvom mine børn er hjemme og jeg får simpelthen så dårlig samvittighed  

Jeg føler at jeg går glip af en masse hvis jeg ikke er "på". 

Når børnene sover og jeg er selv hjemme hvor min kæreste ikke er hjemme er jeg på Facebook konstant....Jeg opdatere siden hele tiden for at se om der er kommet nye nyheder og statusser... 

Jeg føler slet ikke at jeg er i nuet med mine børn som jeg burde være  Jeg har både en iPad og en iPhone hvor jeg kan gå på Facebook fra. 

Jeg mener at min afhængighed bør stoppe så jeg kan være mere tilstede i nuet med min familie. Men hvordan pokker gør jeg lige?? Er egentlig lidt flov over det så derfor er jeg anonym 

Slet appen på telefon og ipad.  

Anmeld Citér

16. november 2015

sandramor

Jeg har selv været hvor du er nu 

Der var en eneste løsning for mig....... Det var at slette min Facebook profil...... Kort og godt mener jeg at det er det du blir nødt til...... Hvis du bare sletter appen kan du bare hente den igen......

Jeg har Facebook igen men har et helt andet forhold til den nu... Og bruger den aldrig mens jeg er sammen med børnene  

Anmeld Citér

17. november 2015

2babygirls

Anonym skriver:

Facebook har fuldstændig overtaget mit liv  Og det er slet ikke at overdrive når jeg skriver det på den måde!! 

Jeg tjekker siden flere gange i timen....også selvom mine børn er hjemme og jeg får simpelthen så dårlig samvittighed  

Jeg føler at jeg går glip af en masse hvis jeg ikke er "på". 

Når børnene sover og jeg er selv hjemme hvor min kæreste ikke er hjemme er jeg på Facebook konstant....Jeg opdatere siden hele tiden for at se om der er kommet nye nyheder og statusser... 

Jeg føler slet ikke at jeg er i nuet med mine børn som jeg burde være  Jeg har både en iPad og en iPhone hvor jeg kan gå på Facebook fra. 

Jeg mener at min afhængighed bør stoppe så jeg kan være mere tilstede i nuet med min familie. Men hvordan pokker gør jeg lige?? Er egentlig lidt flov over det så derfor er jeg anonym 

Detektiver din Facebook nu, kold tyrker! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.