Anonym skriver:
Hej alle.
Har brug for at, om nogle har erfaring på dette punkt.
Jeg er gravid og er i starten af 2. trimester. Jeg er alene, og har i forvejen en pige på lidt over 3 år.
Jeg startede på nyt job tidligere på året, hos en chef jeg kendte i forvejen. Det var ikke planlagt at jeg skulle blive gravid, men blev jeg, og den lille er meget velkommen. Min chef har taget det super positivt, og er rigtig glad på mine vegne.
Men.. Jeg er simpelthen så træt, og kan slet ikke hænge sammen
Jeg passer mit job fuldt ud, men resultere så i, at jeg intet overskud har når først min datter og jeg er kommet hjem
Jeg falder tit i søvn på sofaen, mens min datter ser tegnefilm, har ikke overskud til at lave det vilde mad. Selvfølgelig får vi mad på bordet hver dag, men er altid noget hurtigt noget. Når hun er puttet om aftenen, laver jeg kun det mest nødvendige, og går så også selv direkte i seng. I weekenderne er jeg så smadret, så jeg stort set ikke har overskud til andet bare end at se tegnefilm hele dagen, og det er jo ikke særlig fedt, og min tålmodighedstærskel er også lavere end den normalt er
Har SÅ DÅRLIG samvittighed over for min datter, for er jo bestemt ikke fair 
Så mit spørgsmål går på, går man få en deltidssygemelding på det grundlag? For det her er ikke holdbart
NOgen der har erfaring med det?
Hvis du ikke allerede har fået det gjort, så gå tjekket dit D-vitamin niveau hos lægen. Fik selv konstateret mangel under graviditet og det gør en EN KÆMPE forskel for ens energiniveau (og sundhed i øvrigt) om man har D-vitaminmangel.
Ved ikke om man kan sygemeldes på det grundlag, men det kommer nok an på hvad du mener med ikke at orke din datter mv. God bedring!