Deltidssygemelding grundet ekstrem træthed..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Sygemelding grundet træthed?? 

Lyder godt nok vildt hvis man kan få det... Så kunne samfundet jo næsten gå i stå hvis alle gravide fik det. 

Måske din chef ikke synes det er fedt med nedsat tid, men mon ikke han foretrække det fremfor du bliver sygemeldt? 

Som jeg lige har skrevet til en anden, så har jeg googlet lidt omkring det efter jeg oprettede denne, og jo, der er faktisk en del der er blevet deltidssygemeldt på dette grundlag..

Og nu har jeg jo heller ikke skrevet en hel sygemelding.. Jeg har skrevet en deltidssygemelding..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2015

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Måske du skulle få fulgt op på din blodprocent ved lægen, så kan du jo samtidig få vendt en evt. mulighed for deltidssygemelding.

Var nok egentlig en god ide at få det gjort 

Anmeld Citér

15. november 2015

Anonym

Venter selv nr 4. Det, du beskriver, har jeg oplevet i hver graviditet sammen med kæmpe kvalme og opkast. Jeg tænker, at det er helt normalt og at du måske kommer til at opleve, at det bliver endnu værre, når baby kommer med vågne nætter og et andet barn der har brug for mor også. Jeg ved, at det er sindssygt hårdt, men det er bare sjældent nok til at få en sygemelding og måske også med rette. Har du iøvrigt fået målt dit blodtryk?  I min 3. Graviditet havde jeg utrolig lavt blodtryk og det gjorde mig såååå træt. Jeg spiste derfor en masse lakridser, drak kaffe og cola ja al det dem med for højt blodtryk ikke må. 

Anmeld Citér

15. november 2015

Christine

Anonym skriver:

Hej alle.

Har brug for at, om nogle har erfaring på dette punkt.

Jeg er gravid og er i starten af 2. trimester. Jeg er alene, og har i forvejen en pige på lidt over 3 år.

Jeg startede på nyt job tidligere på året, hos en chef jeg kendte i forvejen. Det var ikke planlagt at jeg skulle blive gravid, men blev jeg, og den lille er meget velkommen. Min chef har taget det super positivt, og er rigtig glad på mine vegne.

Men.. Jeg er simpelthen så træt, og kan slet ikke hænge sammen  Jeg passer mit job fuldt ud, men resultere så i, at jeg intet overskud har når først min datter og jeg er kommet hjem  Jeg falder tit i søvn på sofaen, mens min datter ser tegnefilm, har ikke overskud til at lave det vilde mad. Selvfølgelig får vi mad på bordet hver dag, men er altid noget hurtigt noget. Når hun er puttet om aftenen, laver jeg kun det mest nødvendige, og går så også selv direkte i seng. I weekenderne er jeg så smadret, så jeg stort set ikke har overskud til andet bare end at se tegnefilm hele dagen, og det er jo ikke særlig fedt, og min tålmodighedstærskel er også lavere end den normalt er  Har SÅ DÅRLIG samvittighed over for min datter, for er jo bestemt ikke fair 

Så mit spørgsmål går på, går man få en deltidssygemelding på det grundlag? For det her er ikke holdbart   NOgen der har erfaring med det?

Hvis du ikke allerede har fået det gjort, så gå tjekket dit D-vitamin niveau hos lægen. Fik selv konstateret mangel under graviditet og det gør en EN KÆMPE forskel for ens energiniveau (og sundhed i øvrigt) om man har D-vitaminmangel.

Ved ikke om man kan sygemeldes på det grundlag, men det kommer nok an på hvad du mener med ikke at orke din datter mv. God bedring!

Anmeld Citér

16. november 2015

Kløver

Anonym skriver:

Som jeg har svaret en anden tidligere, så har jeg ikke mulighed for at få hjælp fra familien. Vi bor alt for lang fra hinanden.

Og nej, jeg tager det ikke i forbindelse med et måltid. Ved godt at dt skal tages for sig. Ja jeg tager vitaminer, kalk og fiskeolie. Tager alt hvad jeg skal tage, og alt der ser fint ud.

Som jeg skrev i første besked, så går jeg i seng lige så snart de huslige pligter er overstået efter min datter er puttet, så får alt den søvn jeg overhovedet har mulighed for at få.

Og jo, har siddet og læst en del om det på nettet efter jeg oprettede denne, og der er faktisk en del der har fået en deltidssygemelding for en periode pga det jeg beskriver. Skulle vist bare ha googlet det inden jeg oprettede denne..

Jeg beklager hvis jeg har misforstået overset noget. Jeg prøvede sådan set bare at hjælpe. Nu skrev jeg ikke at der ikke var nogen som havde, blot at jeg aldrig har hørt om det. Beg tror virkelig vi er i ekstremerne og da du selv skrev du ikke havde været tjekket siden, var et uge 5? Ja så kunne det jo være der var noget som du manglede, eller kunne ændres. Du er samtidig så langt at der er gode chancer for at det meget snart bliver bedre.  Jeg er selv mor til 4 små børn og krnder alt til træthed. Tillad dog selv at det er ok at være træt, at støvsugeren bliver svunget lugt sjældnere osv. For en periode. Der findes mange gode og også sundere alternativer til nem aftensmad. At undgå en sygemelding er oftest at foretrække, og aftager det ikke og det stadig er et problem når du har været til md og skal til 1 jm samtale kan de måske hjælpe dig, hvis det hele stadig ser normalt ud 

Anmeld Citér

16. november 2015

jenny4

Jeg har hørt om folk der bliver deltidssygemelding pga ekstrem træthed. Den ene manglede b12 vitamin og skulle have indsprøjtninger løbende i graviditeten. Synes du skal starte med at tale med din læge om det og så tag den med din chef. Hvis de ikke er klar over det kan der jo heller ikke tages hensyn. God bedring!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.