Deltidssygemelding grundet ekstrem træthed..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.363 visninger
15 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. november 2015

Anonym trådstarter

Hej alle.

Har brug for at, om nogle har erfaring på dette punkt.

Jeg er gravid og er i starten af 2. trimester. Jeg er alene, og har i forvejen en pige på lidt over 3 år.

Jeg startede på nyt job tidligere på året, hos en chef jeg kendte i forvejen. Det var ikke planlagt at jeg skulle blive gravid, men blev jeg, og den lille er meget velkommen. Min chef har taget det super positivt, og er rigtig glad på mine vegne.

Men.. Jeg er simpelthen så træt, og kan slet ikke hænge sammen  Jeg passer mit job fuldt ud, men resultere så i, at jeg intet overskud har når først min datter og jeg er kommet hjem  Jeg falder tit i søvn på sofaen, mens min datter ser tegnefilm, har ikke overskud til at lave det vilde mad. Selvfølgelig får vi mad på bordet hver dag, men er altid noget hurtigt noget. Når hun er puttet om aftenen, laver jeg kun det mest nødvendige, og går så også selv direkte i seng. I weekenderne er jeg så smadret, så jeg stort set ikke har overskud til andet bare end at se tegnefilm hele dagen, og det er jo ikke særlig fedt, og min tålmodighedstærskel er også lavere end den normalt er  Har SÅ DÅRLIG samvittighed over for min datter, for er jo bestemt ikke fair 

Så mit spørgsmål går på, går man få en deltidssygemelding på det grundlag? For det her er ikke holdbart   NOgen der har erfaring med det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2015

L-mor

Anonym skriver:

Hej alle.

Har brug for at, om nogle har erfaring på dette punkt.

Jeg er gravid og er i starten af 2. trimester. Jeg er alene, og har i forvejen en pige på lidt over 3 år.

Jeg startede på nyt job tidligere på året, hos en chef jeg kendte i forvejen. Det var ikke planlagt at jeg skulle blive gravid, men blev jeg, og den lille er meget velkommen. Min chef har taget det super positivt, og er rigtig glad på mine vegne.

Men.. Jeg er simpelthen så træt, og kan slet ikke hænge sammen  Jeg passer mit job fuldt ud, men resultere så i, at jeg intet overskud har når først min datter og jeg er kommet hjem  Jeg falder tit i søvn på sofaen, mens min datter ser tegnefilm, har ikke overskud til at lave det vilde mad. Selvfølgelig får vi mad på bordet hver dag, men er altid noget hurtigt noget. Når hun er puttet om aftenen, laver jeg kun det mest nødvendige, og går så også selv direkte i seng. I weekenderne er jeg så smadret, så jeg stort set ikke har overskud til andet bare end at se tegnefilm hele dagen, og det er jo ikke særlig fedt, og min tålmodighedstærskel er også lavere end den normalt er  Har SÅ DÅRLIG samvittighed over for min datter, for er jo bestemt ikke fair 

Så mit spørgsmål går på, går man få en deltidssygemelding på det grundlag? For det her er ikke holdbart   NOgen der har erfaring med det?

Som du beskriver din situation, tror jeg, at jeg vil sætte mig ned og tale med min chef om det. Se om vi ikke kan finde en løsning. Det kan være en delvis sygemelding. Men det kunne måske også være, nedsat tid i en periode eller noget andet.

Jeg ville inden samtalen tænke over hvad der ville være den mest effektiv aflastning for dig. Fx  at gå 1 time tidligere hver dag eller at få en halv fridag om ugen. 

Og så tror jeg at du skal prøve at arbejde med din dårlig samvittighed. Er der nogen der kan hjælpe med at få lavet noget mad i weekenderne, som du så kan fryse ned og tø op i små portioner, så I får noget rigtig mad og du ved at det er sundt, men at du også accepterer at sådan er det altså bare i de næste par måneder.  Din datter spiser sundt, men det er ikke mad lavet af mors kærlige hænder.

Anmeld Citér

15. november 2015

L-mor

L-mor skriver:

Som du beskriver din situation, tror jeg, at jeg vil sætte mig ned og tale med min chef om det. Se om vi ikke kan finde en løsning. Det kan være en delvis sygemelding. Men det kunne måske også være, nedsat tid i en periode eller noget andet.

Jeg ville inden samtalen tænke over hvad der ville være den mest effektiv aflastning for dig. Fx  at gå 1 time tidligere hver dag eller at få en halv fridag om ugen. 

Og så tror jeg at du skal prøve at arbejde med din dårlig samvittighed. Er der nogen der kan hjælpe med at få lavet noget mad i weekenderne, som du så kan fryse ned og tø op i små portioner, så I får noget rigtig mad og du ved at det er sundt, men at du også accepterer at sådan er det altså bare i de næste par måneder.  Din datter spiser sundt, men det er ikke mad lavet af mors kærlige hænder.

Jeg glemte at nævne, at jeg vil prøve at ringe rundt til fagforeningen, til jobcentret eventuelt, til HR afdelingen i din virksomhed og høre hvilke muligheder de hver især ser.  Din chef kan måske også finde på et par muligheder, og så ved i hvilke tangenter der er at spille på. 

Held og lykke. 

Anmeld Citér

15. november 2015

Morjanne76

Er der tjekket ved lægen, at du f.eks. ikke mangler jern? 

Anmeld Citér

15. november 2015

Anonym trådstarter

L-mor skriver:

Jeg har faktisk tænkt mig, at jeg ville tage fat i min chef i morgen, og høre om vi ku finde en løsning. Tror at han vil kunne forstå det, men samtidig være ked over det, hvis jeg går ned i tid. Vi har nemlig pænt meget at lave, og den næste 1 1/2 mdr bliver kun værre  

Jeg har ikke rigtig nogle jeg kan trække på mht hjælp, derfor min tanke om en evt deltidssygemelding i håb om, at den evt ku give mig lidt overskud igen.

Skal lige siges, at jeg har været gået ned med stress en gang, og kan mærke på mig selv, at denne situation ikke gør det bedre for mig. Så er også bange for at knække igen  

Anmeld Citér

15. november 2015

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Er der tjekket ved lægen, at du f.eks. ikke mangler jern? 

Jeg blev tjekket ved lægen da jeg var lige i starten af uge 5. Der var min blodprocent alt for lav, så de anbefalede mig at jeg startede på jern med det samme. Det gjorde jeg selvfølgelig, og har nu taget dem i snart 8 uger, men syntes ikke de har haft nogen effekt  

Anmeld Citér

15. november 2015

Morjanne76

Anonym skriver:

Jeg blev tjekket ved lægen da jeg var lige i starten af uge 5. Der var min blodprocent alt for lav, så de anbefalede mig at jeg startede på jern med det samme. Det gjorde jeg selvfølgelig, og har nu taget dem i snart 8 uger, men syntes ikke de har haft nogen effekt  

Måske du skulle få fulgt op på din blodprocent ved lægen, så kan du jo samtidig få vendt en evt. mulighed for deltidssygemelding.

Anmeld Citér

15. november 2015

Anonym

Sygemelding grundet træthed?? 

Lyder godt nok vildt hvis man kan få det... Så kunne samfundet jo næsten gå i stå hvis alle gravide fik det. 

Måske din chef ikke synes det er fedt med nedsat tid, men mon ikke han foretrække det fremfor du bliver sygemeldt? 

Anmeld Citér

15. november 2015

Kløver

Har aldrig hørt sygemelding grundet træthed, og det du beskriver er virkeligt for mange især flergangs  

det er jo kun for en periode

jeg ville undersøge mulighed for noget hjælp fra familien og børn overlever fint en periode med nemt mad. Jeg ville få undersøgt blodprocenten, tager du jernen med et måltid ? Det skal tages udenfor måltiderne, appelsinjuice sammen med øger optagelsen. Kreuterblut er også godt og optages bedre end piller, hør evt hvor meget jern du må få og tager du vitaminer/kalk/fiskeolie ? Det kan også øge energien. Er dit d-vitamin niveau ok ? 

Går du i seng samtidig med den ældste ? 

Ville min afprøve dette 

Anmeld Citér

15. november 2015

Anonym trådstarter

Årgangs Mor skriver:

Har aldrig hørt sygemelding grundet træthed, og det du beskriver er virkeligt for mange især flergangs  

det er jo kun for en periode

jeg ville undersøge mulighed for noget hjælp fra familien og børn overlever fint en periode med nemt mad. Jeg ville få undersøgt blodprocenten, tager du jernen med et måltid ? Det skal tages udenfor måltiderne, appelsinjuice sammen med øger optagelsen. Kreuterblut er også godt og optages bedre end piller, hør evt hvor meget jern du må få og tager du vitaminer/kalk/fiskeolie ? Det kan også øge energien. Er dit d-vitamin niveau ok ? 

Går du i seng samtidig med den ældste ? 

Ville min afprøve dette 

Som jeg har svaret en anden tidligere, så har jeg ikke mulighed for at få hjælp fra familien. Vi bor alt for lang fra hinanden.

Og nej, jeg tager det ikke i forbindelse med et måltid. Ved godt at dt skal tages for sig. Ja jeg tager vitaminer, kalk og fiskeolie. Tager alt hvad jeg skal tage, og alt der ser fint ud.

Som jeg skrev i første besked, så går jeg i seng lige så snart de huslige pligter er overstået efter min datter er puttet, så får alt den søvn jeg overhovedet har mulighed for at få.

Og jo, har siddet og læst en del om det på nettet efter jeg oprettede denne, og der er faktisk en del der har fået en deltidssygemelding for en periode pga det jeg beskriver. Skulle vist bare ha googlet det inden jeg oprettede denne..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.