Den kære svigermor....Glemmer at jeg er voksen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2015

Mami

Anonym skriver:

Hold da op!!! Ha ha ha  Kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet  Så er hun godt nok noget "værre" end min. Jeg kan også rigtig godt lide min svigermor men altså Ihh hvor kan det være belastende med alt den "belæring"!! Hmm...gade vide hvordan vi vil blive når vores sønner finder en kæreste/kone og de så får børn  

Det er også det bedste bare smil af det 

vi bliver sikkert lige så irriterende og så kan vi sikkert ikke forstå af SÅDAN en tynd jakke kan varme 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2015

ErDuHerIkkeSnart

Mami skriver:

Jep, sådan en ejer jeg også  

jeg elsker hende, men for fanden hun gir mig lyst til at skrige, hvordan tror du jeg blev opdraget?! 

"Husk at vaske hænder efter toilet" "tag skoene af når vi kommer hjem j" "vi spiser kl 18, så i skal ikke spise slik" "husk at se pæn ud, det er dit job" 

Hun siger også sådan nogle helt åbenlyse ting, "du skal give ham en jakke på, det er koldt" - Vel og mærket 10 min efter ankomst hos hende med jakke på! 

"Han skal snart have frokost" - nej tror du? 

Barnet står ved siden af og skriger ren ble, jeg er på vej ud og skifte ham, da svigermor stopper mig og fortæller han skal have ren ble på, for det har han fortalt hende  - ja og alle andre inde for en radius af Jylland! 

At jeg skal huske en hår elastisk til mit smukke hår fordi det blæser. 

At den bh for mig til at se ud om jeg ikke kan trække vejret 

at jeg skal spise noget mere fordi jeg her tabt mig på armene 

at jeg ikke må gå i bad hver dag, og jeg kun må smører mig og alle andre ind i kokos olie. 

At jeg skal lave bacon, æg, bønner og avokado HVER morgen til min kæreste, for der er rigtig morgenmad og det er han Van til, og man må ikke ændrer på en mand. 

At jeg altid skal gå i bare tær, ellers for jeg grimme fødder, og ja hun tager sokkerne af mig, hvis hun ser det - og jeg hader bare fødder! 

Du siger forhåbentlig fra overfor noget af det der vanvid? Ellers håber jeg at din kæreste mander sig op og gør det for jer. Det er jo vildt græseoverskridende. Jeg havde bedt hende holde snitterne væk og sine kommentarer for sig selv 

Anmeld Citér

14. november 2015

AMM00

Har også en svigermor der husker mig på nogle ting. Men har aldrig tænkt at det irriterer mig og har heller aldrig haft en følelse af at bare fordi hun minder mig om ting at jeg så ikke er voksen nok. ��

Det er godt nok ikke noget jeg vil bruge tid på at tænke på, kun synes at det er dejligt at have nogle med som tænker på den. Deres tanke er nok "lad mig lige minde hende om det så hun ikk glemmer det" 

Anmeld Citér

14. november 2015

Mami

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Du siger forhåbentlig fra overfor noget af det der vanvid? Ellers håber jeg at din kæreste mander sig op og gør det for jer. Det er jo vildt græseoverskridende. Jeg havde bedt hende holde snitterne væk og sine kommentarer for sig selv 

Hvilket vanvid? Og nej der er ikke nogen der skal "mande" sig op, min mand er mere end mand nok hvis jeg har et problem mer svigermor må jeg tage den med hende, det er jo mit problem? Min mand kommer aldrig til at skulle stille sig mellem mig og hans mor  

Anmeld Citér

14. november 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Åh, der er da så meget humor, overbærenhed og kærlighed i hendes beskrivelser af svigermor. Hvorfor nu gøre det til en krig? 

Anmeld Citér

14. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Ja svigerfar er faktisk værst med sådan nogle ting: 

"husk hun skal hue på, så hun ikke får noget med ørene!"

"husk nu at give hende ordentligt tøj på"

"I skal sige fra overfor hende, ellers bliver hun en der vil bestemme det hele" (hun er 10 måneder) 

"Skal hun ikke være på potten nu? Det var vores børn. Vi sparede en masse penge på bleer"

"husk nu at slå græs...." 

"i skal også......." Ja jeg kunne blive ved. 

Jeg ved, det er af en god mening... Men nogle gange kan man godt blive træt af det. 

Svigermor kan komme med decideret onde kommentar om tøj er grimt, folk er tykke, folks hjem er ikke pænt nok osv. (Og det går også ud over os... Men hun er sådan med alle)

Som hun selv siger:"hun kalder en spade for en spade!" 

Men bortset fra det er hun faktisk en rigtig sød farmor... og hun gør rigtigt meget for sine børnebørn...

Anmeld Citér

14. november 2015

TNBC

Anonym skriver:

Idag skal min kæreste, jeg og svigermor sammen med vores 2 børn til julemarked. Den yngste er så lille så han kan ikke gå endnu og vi skal derfor have klapvogn med. Det er jo logik for burhøns at vi skal have klapvogn med da vi skal være der i mange timer....

Og jeg ved at det kun var skrevet i en god mening fra svigermors side men jeg kan alligevel ikke lade være med at blive irriteret da jeg trods alt har 2 børn og er voksen og godt selv kan tænke. 

Nå, men jeg fik en sms fra hende igår og i den skrev hun at hun tror jeg skal have klapvognen med imorgen.... Hmm....ja...tænker jeg selvfølgelig.... Nu er det ikke første barn og jeg kan altså godt tænke mig til at jeg ikke kan og skal gå og bære på ham en hel dag... Og den var længe pakket og klar i bilen da hun skrev.  Tror hun virkelig at jeg ikke kan tænke selv??!! Ihh!!!!! Hvor det irriterer mig!!! Jeg skrev så tilbage at det var pakket og klar i bilen og så var der ikke mere i det... Men altså det irriterer mig 

Skulle bare lige ud med det og høre om I andre også har en svigermor der tror at man ikke kan tænke selv??!!

Den der kommentar, kunne min egen far havde sagt til mig. Det er jo bare som et spørgsmål; Som har I husket den eller om I tager den med? Der er nogle der bare har dem på armen, i stedet for klapvognen, så hun kommer jo bare med et imput. Jeg ville ikke ligge noget i den, bare skrive tilbage; Ja, vi har pakket den ned, for det tænkte vi også ville være bedst.

Hvorfor skal det sættes som at du ikke kan tænke selv, fordi hun siger; Hun TROR du skal have den med. Hun siger jo ikke du SKAL have den med.

Man kan altså godt glemme nogle ting omkring børn, bare fordi man kan tænke selv.

Anmeld Citér

14. november 2015

ErDuHerIkkeSnart

Mami skriver:

Hvilket vanvid? Og nej der er ikke nogen der skal "mande" sig op, min mand er mere end mand nok hvis jeg har et problem mer svigermor må jeg tage den med hende, det er jo mit problem? Min mand kommer aldrig til at skulle stille sig mellem mig og hans mor  

Såmænd bare det vanvid du selv beskrev som noget, der gav dig lyst til at skrige. Hvis min svigermors adfærd fik mig til at føle sådan (eller hvis hun var som du beskriver) så ville jeg da skynde mig at få sagt fra. Hvis du synes at det er helt i orden, så misforstod jeg blot dit indlæg 

Anmeld Citér

14. november 2015

Mami

Såmænd bare det vanvid du selv beskrev som noget, der gav dig lyst til at skrige. Hvis min svigermors adfærd fik mig til at føle sådan (eller hvis hun var som du beskriver) så ville jeg da skynde mig at få sagt fra. Hvis du synes at det er helt i orden, så misforstod jeg blot dit indlæg 

Hun gir mig nogen gange lyst til at skrige ja, men det gør min søn og kæreste også 

jeg acceptere nok bare, hun kommer fra en anden tid og anden kultur, og helt gal kan hub ikke være, hun lavede da min kæreste 

Anmeld Citér

14. november 2015

ErDuHerIkkeSnart

Mor og meget mere skriver:

Åh, der er da så meget humor, overbærenhed og kærlighed i hendes beskrivelser af svigermor. Hvorfor nu gøre det til en krig? 

Måske læser du det bedre end jeg Forhåbentlig er den svigermor ikke i ramme alvor sådan overfor en voksen kvinde. Jeg ville aldrig starte en krig, men jeg ville selvfølgelig sige fra overfor at blive behandlet som et barn, særligt i andres påhør ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.