Skyderier i Paris pt. - terror?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2015

A&F

Anpau skriver:

Jeg går helt ind for, at der skal være halal til dem der spiser det - og svinekød til dem der spiser det. Men jeg er imod halalslagtning, og det er ikke noget JEG ønsker at spise. Men det er jeg desværre tvunget til, hvis jeg bliver indlagt på et dansk hospital. Det var desværre tilfældet tilbage i juli. Og dét synes jeg ikke er i orden!

Jeg ved godt halal ikke har noget med sharia at gøre

Nå, men det er heller ikke det denne debat handler om, så jeg vil slutte nu

Med håbet om, at vi en dag alle kan leve trygt sammen, religiøs eller ikke religiøs 

Ingen skal påduttes noget de ikke vil ven. Er helt enig med dig . Forhåbenligt en dag 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2015

Fremad

Anpau skriver:

Jeg går helt ind for, at der skal være halal til dem der spiser det - og svinekød til dem der spiser det. Men jeg er imod halalslagtning, og det er ikke noget JEG ønsker at spise. Men det er jeg desværre tvunget til, hvis jeg bliver indlagt på et dansk hospital. Det var desværre tilfældet tilbage i juli. Og dét synes jeg ikke er i orden!

Jeg ved godt halal ikke har noget med sharia at gøre

Nå, men det er heller ikke det denne debat handler om, så jeg vil slutte nu

Med håbet om, at vi en dag alle kan leve trygt sammen, religiøs eller ikke religiøs 

Hvorfor? Mht halal? Er alt kød på hospitalerne da halal slagtet? 

(lidt side spor, men vidste jeg nemlig ikke)

Anmeld Citér

14. november 2015

alenemor42

Hvorfor er det at folk ikke vil spise halal slagtet kød ?

Anmeld Citér

14. november 2015

Anpau

alenemor42 skriver:

Hvorfor er det at folk ikke vil spise halal slagtet kød ?

Jeg synes ganske simpelt det er vammelt, at lade dyret bløde ihjel. Jeg synes det er så uetisk.

Anmeld Citér

14. november 2015

Anpau

sscm skriver:

Hvorfor? Mht halal? Er alt kød på hospitalerne da halal slagtet? 

(lidt side spor, men vidste jeg nemlig ikke)

Nogle offentlige institutioner og sygehuse har kun halal - jeg skal ikke kunne sige om det er alle

Jeg synes bare halalslagtning er etisk forkert. Jeg synes det forkert at lade dyret forbløde ihjel. 

Anmeld Citér

14. november 2015

Elgaard73

Anpau skriver:

Jeg synes ganske simpelt det er vammelt, at lade dyret bløde ihjel. Jeg synes det er så uetisk.

Det er ikke fordi at jeg er pro-halal (jeg er traditionel svine-landmand), men vil bare lige oplyse om at halal og traditionel slagtning faktisk er ret meget det samme.

Ved halal slagtning (her i DK) bliver dyret slået bevidstløs med et slag i panden og derefter stukket (får åbnet halsen). Ved traditionel slagtning bliver dyret gjort bevidstløs med boltpistol og derefter stukket.

Så det er altså same-same.

Anmeld Citér

14. november 2015

Sprit25

Ved halal bliver der sagt en bøn over kødet. Ellers er de to slagtninger same same 

Anmeld Citér

14. november 2015

alenemor42

Elgaard73 skriver:

Det er ikke fordi at jeg er pro-halal (jeg er traditionel svine-landmand), men vil bare lige oplyse om at halal og traditionel slagtning faktisk er ret meget det samme.

Ved halal slagtning (her i DK) bliver dyret slået bevidstløs med et slag i panden og derefter stukket (får åbnet halsen). Ved traditionel slagtning bliver dyret gjort bevidstløs med boltpistol og derefter stukket.

Så det er altså same-same.

Ja nemlig den eneste forskel er bønnen. både svin og kyllinger bliver også slagtet på samme måde.

Totalt medie skabt problem

Anmeld Citér

14. november 2015

Anpau

alenemor42 skriver:

Ja nemlig den eneste forskel er bønnen. både svin og kyllinger bliver også slagtet på samme måde.

Totalt medie skabt problem

Dejligt at dyrene i det mindste bliver "bedøvet", hvis de halalslagtes her i Danmark. Øv til at traditionel slagtning er (næsten) det samme. Det vidste jeg ikke. 

Anmeld Citér

14. november 2015

alenemor42

Anpau skriver:

Dejligt at dyrene i det mindste bliver "bedøvet", hvis de halalslagtes her i Danmark. Øv til at traditionel slagtning er (næsten) det samme. Det vidste jeg ikke. 

Ja de er altid bedøvede i DK

De fleste ved ikke at andre dyr bliver slagtet på samme måde ... Alle bedøvet først. Men at den eneste reelle forskel er en bøn. Men medierne har jo også liiige glemt at fortælle det da de lavede et stort nummer ud af halal slagtning 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.