Anonym skriver:
Hvordan får jeg mig sat i respekt?
For det virker som om han ingen respekt har for mig. Feks, jeg kan sige "det her er ikke godt" (måske på en anden måde end lige sådan) ... Han tror ikke på mig, men får feks det af vide af en anden dagen efter, også har personen så evigt ret. Det er sket mange mange gange. Han tager mig ikke seriøst, og han informere mig aldrig om hvornår han er hjemme, han spiser tit ude - melnfprvwnter jeg laver aftensmad til ham. Jeg laver selvfølgelig til børnene. Han forventer det, han ringer ikke hvis han kommer senere hjem end planlagt. Jeg havde aftalt at vi skulle få børnene passet, også ta i biffen. Vi havde aftalt at han ville være hjemme kl 16. Han var først hjemme kl 19:30, uden at informere mig om det. Han lader tit sine frustrationer gå ud over mig, og han kan rakke mig ned fuldstændig, for at sige undskyld, og st det havde været en hård uge.
Det er rigtigt svært, og svært for mig at vudere hvad der skal til for at din mand forstår hvor vigtig du er i hans liv.
Men jeg ville aldrig kræve at få beskeder eller opkald fra min mand når han er på job. Men jeg forventer at han giver besked, hvis han bliver forsinket eller andet.
Jeg forestiller mig,at du tager imod og nyder når han er den gode kæreste. Men sådan skal det bare ikke være, for det fortæller mig at du allerede er underdanig, hvis man kan kalde det det.
Det skal ikke kun foregå på hans præmisser. Når han er god, sød og kærlig, så skal du sætte krav inden du gengælder. Lad vær med at vente på ham. Vær ligeglad og nyde dine børn. Lav mad kun til jer. Lad vær med at forvente at han kommer hjem til maden. Ros ham,kys ham når han kommer. Anerkend ham for hans arbejde, men lad vær med at kaste dig for hans fødder. Vær stærk og selvstændig. Vis at du klare dig helt fint uden ham. Nogle mænd kan hurtig føle sig for omklamret hvis konen stiller for mange spørgsmål. Selvfølgelig skal han være deltagerne omkring jeres børn. Så når han kommer hjem og vil hygge med dig, så sender du ham videre til børnene, mens du laver noget helt tredje.
Jeg ved ikke om det giver mening for dig. Og tænker heller ikke at du skal forvente at det hele ændre sig med et trylleslag, men start med at finde ud af hvad der er vigtig for dig, og om du overhovedet har energi til at tage kampen op,for at bevare jeres forhold.