Anonym skriver:
Far er aldrig hjemme.
Jeg er alene med 2 børn altid, fra morgen til aften.
Når far er sur, så bliver jeg ignoreret.
Jeg har feks ikke hørt fra ham i 12 timer nu.
Far kan ikke løse konflikter hjemme.
Far siger jeg er doven, opføre mig som en dronning, osv i den dur.
Når vi så ikke er uvenner, som nu, så får jeg måske 3-4 sms'er, og et telefon opkald i løbet af de 12-14 tider han er væk på arbejde.
Vi bor sammen.
Havde i kæmpet videre, eller sagt stop?
når vi ikke er uvenner, så er han som regl hjemme inden børnene kommer i seng. Og han er verdens sødeste.
Kære dig.
Øv. Hvor er det en træls situation du står i
.
En ting er, at man ikke er hjemme hvis man arbejder meget. (Ved ikke om det er tilfældet her). Men på den måde bare at blive væk, uden at informere - det synes jeg simpelthen ikke man kan være bekendt mod sin familie. Hvis min kæreste ikke er hjemme ved 17.30 tiden, og han ikke har informeret mig om det (han plejer at være hjemme mellem 15-16.30) så bliver jeg da super urolig. Ikke fordi han ikke MÅ være ude/arbejde over eller noget helt tredje, men simpelthen fordi jeg bliver skide bange for, om der er sket ham noget. På samme måde giver jeg da også altid lige et kald eller en sms, hvis jeg er (den del) senere hjemme en normalt/planlagt.
At ignorere han ignorerer dig fuldstændigt når han er sur, er bare skide barnligt! Fair nok at man lige har brug for en halv times pause uden den part man skændes med/er sur på, men at ignorere sin samboende kæreste/kone i 12 timer synes jeg er forrykt! Igen er det bare ikke noget man kan være bekendt overfor hverken mand/kone eller børn.
Han siger du er doven og opfører dig som en prinsesse? Her har vi selvfølgelig kun din udlægning, men jeg kan næsten regne ud, at det er dig der står for mad, indkøb, rengøring, tøjvask, børn etc. når han ikke er hjemme (hvilket du skriver er nærmest aldrig). Hvis jeg har ret - så skal du altså til at bide igen. Ved han overhovedet hvad det kræver at drive et hjem? og så med TO børn ovenikøbet.
Han har været sådan i fire år, uden der er sket noget. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige det, men hvis der ikke er sket noget nu, så tvivler jeg på der gør. Hans far og bror er "ligesom" ham. Hvad med hans mor - er hun inde i billedet? Har kun kunne holde hans far ud? Og hvad med broderen - er der en kvinde der kan holde ham ud? Hvis ja til mor og brors kæreste - kan du så evt. snakke med dem om det?
Du skriver også, at når han er god - så er han verdens bedste kæreste. Men hvor tit er han det? Og skal og kan du helt ærligt finde dig i, at I principielt kun har et forhold, når HAN gider?
Selvsagt kan man ikke være verdens bedste kæreste hele tiden. Men hvis han er et røvhul oftere end en god kæreste, så falder vægtskålen altså den forkerte vej.
Det er ekstrem svært for os herinde at rådgive om netop det emne. Om man skal gå eller blive. For der er altid flere sider af en sag. Men med den sag du fremlægger (og hvis han oftere er et røvhul end en god kæreste) - så tror jeg, helt ærligt, jeg havde valgt at gå. Vi har dog ikke børn endnu, så det er også nemt for mig at sige. Jeg er sikker på, at det må være sindsygt svært, når der også er børn i billedet.
Jeg ønsker dig alt det bedste, og håber virkelig du kan få lidt klart lys over hele situationen, som kan hjælpe dig med dit (svære) valg.