Hvad stemmer du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvad stemmer du d. 3 dec?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.356 visninger
24 svar
11 synes godt om
12. november 2015

Lunae

så er der snart EU valg - hvad stemmer du og hvorfor?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2015

Loa

Lunae skriver:

så er der snart EU valg - hvad stemmer du og hvorfor?

Er helt blank og åbenbart ikke fulgt meget med. Kan man læse lidt om pros and cons et sted

Anmeld Citér

12. november 2015

sne190810

Loa skriver:

Er helt blank og åbenbart ikke fulgt meget med. Kan man læse lidt om pros and cons et sted

Jeg er med her! 

Anmeld Citér

12. november 2015

MorDk

Jeg stemmer nej!

Anmeld Citér

12. november 2015

Sprit25

Jeg stemmer ja til fjernelse af forbehold 

Anmeld Citér

12. november 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg har ikke endeligt besluttet mig men hælder til et nej. Jeg er for et EU samarbejde, men synes, at EU efterhånden strækker traktaterne/aftalerne ret langt og blander sig i mere end de burde og, hvad man oprindeligt meldte ud, at de enkelte traktater skulle bruges til. 

Jeg har ikke sat mig 100% ind i præcis, hvilken magt vi afgiver, men Jyllands-Posten har en oversigt i en artikel:  http://jyllands-posten.dk/politik/ECE7551958/Retsforbeholdet-Her-er-hvad-danskerne-skal-stemme-om/

Jeg ville synes, at det var ærgerligt, hvis vi ikke kunne deltage i Europol samarbejdet, men jeg har meget svært ved at se, at man ikke som nu kan lave en form for samarbejdsaftale, så jeg tænker lidt, at det med at stå uden for Europol og samarbejde mod menneskehandel og børnemishandling lidt er en skræmmekampagne uden så meget hold i.

Jeg regner med at brevstemme en af de kommende dage, da valget falder sammen med min termin, og jeg vil være træt af ikke at komme til at stemme pga. fødsel og evt. efterfølgende komplikationer.

Anmeld Citér

12. november 2015

Muffinmus

Ønsker ikke mere EU.. Vi skallede overgive os mere til den klub... Nixen

Anmeld Citér

12. november 2015

MediaAnarchy

Jeg stemmer ja. Retsforbeholdet vil skabe for stor afstand fra os og de andre lande på sigt - det kommer til at betyde håbløst mange ekstra love for at kompensere for alt det, vi ikke er med i.

jeg ville ønske at man kunne stemme ja for 100% medlemskab. Desværre vil ja'et desværre kun betyde, at vi stadig kun kan lave tilvalg (så vidt jeg har forstået), og det synes jeg er en skam. 

Jeg vælger dog at stemme alligevel, selvom det, jeg egentlig ønsker, ikke er en mulighed. Jeg stemmer ja.

Anmeld Citér

12. november 2015

MediaAnarchy

Jeg er by the way enig i, at ja-partierne kører skræmmekampagne. Jeg stemmer ja, men jeg er da udemærket klar over, at man med en nej ikke så går ind for pædofili. 

Jeg mener ja-partierne burde have fokus på, hvad det vil betyde, hvis vi ikke kan være med i kommende aftaler. De burde være helt ærlige og ikke antage, at vælgerne er så dumme at de falder for billige tricks. Og så synes jeg medierne burde være mere kritisk over for Messerschmidt, for vi kan ikke bare lave parallelaftaler på de love, vi gerne vil deltage i.

Anmeld Citér

12. november 2015

Loa

MediaAnarchy skriver:

Jeg er by the way enig i, at ja-partierne kører skræmmekampagne. Jeg stemmer ja, men jeg er da udemærket klar over, at man med en nej ikke så går ind for pædofili. 

Jeg mener ja-partierne burde have fokus på, hvad det vil betyde, hvis vi ikke kan være med i kommende aftaler. De burde være helt ærlige og ikke antage, at vælgerne er så dumme at de falder for billige tricks. Og så synes jeg medierne burde være mere kritisk over for Messerschmidt, for vi kan ikke bare lave parallelaftaler på de love, vi gerne vil deltage i.

Det lyder som om du er ret godt inde i det, kunne du måske forklare en idiot som mig det? Skære det ud i pap?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.