Jeg har ikke endeligt besluttet mig men hælder til et nej. Jeg er for et EU samarbejde, men synes, at EU efterhånden strækker traktaterne/aftalerne ret langt og blander sig i mere end de burde og, hvad man oprindeligt meldte ud, at de enkelte traktater skulle bruges til.
Jeg har ikke sat mig 100% ind i præcis, hvilken magt vi afgiver, men Jyllands-Posten har en oversigt i en artikel: http://jyllands-posten.dk/politik/ECE7551958/Retsforbeholdet-Her-er-hvad-danskerne-skal-stemme-om/
Jeg ville synes, at det var ærgerligt, hvis vi ikke kunne deltage i Europol samarbejdet, men jeg har meget svært ved at se, at man ikke som nu kan lave en form for samarbejdsaftale, så jeg tænker lidt, at det med at stå uden for Europol og samarbejde mod menneskehandel og børnemishandling lidt er en skræmmekampagne uden så meget hold i.
Jeg regner med at brevstemme en af de kommende dage, da valget falder sammen med min termin, og jeg vil være træt af ikke at komme til at stemme pga. fødsel og evt. efterfølgende komplikationer.
Anmeld
Citér