Flytte sammen uden at være par?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2015

Mettefpigen

Benjamins'mor skriver:

Så er det fordi drengen er over 18. 

Er barnet under 18 må de ikke trække det fra.

Jo det må de godt ☺

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2015

Xolia

Anonym skriver:

Kære forældre, søger nogle svar og håber i kan hjælpe!

jeg bor alene med min søn, men da vi desværre skal flytte ud af vores højt elskede lejlighed og bor i Kbh hvor det nærmest er umuligt at finde noget står vi i en rigtig træls situation. Men så har min venindes veninde tilbudt at vi kan leje to værelser hos hende, ret billigt, hvilket jo er fantastisk! Men mit spørgsmål er om jeg mister mine enlige ydelser? F.eks friplads i vuggestue? Eller forhøjet børnetilskud? Vi kommer jo ikke til at dele økonomi med hende vi flytter ind hos, men jeg ved ikke om kommunerne er ligeglad med dette? 

Håber nogen kan hjælpe med svar 

Det vigtigste er lejekontrakt. 

Ellers kontakt mine søde kollegaer hos Udbetaling Danmark. 

Hilsen Xolia, kunderådgiver på barsel ��

Anmeld Citér

13. november 2015

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar - talte med kommunen idag og det var ikke noget problem såfremt vi har en lejekontrakt og begge vil skrive under på vi ikke lever sammen og deler husholdning osv - så det er jo perfekt! 

Anmeld Citér

13. november 2015

Zelinasmor

Min datter og jeg har lejet 2 værelser i et hus hvor der bor en mand. Jeg er stadig enlig og får alle mine tilskud, men KUN fordi jeg kunne fremvise lejekontrakt over de to værelser og fordi min udlejer digitalt har underskrevet at vi ingen ting har med hinanden at gøre. Hvis du ikke underskriver og fremviser en lejekontrakt over værelserne, så mister du alle dine enlig tillæg uanset om i er kærester eller ej.  Har som sagt lige været møllen igennem (også i kbh)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.