Flytte sammen uden at være par?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.849 visninger
13 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. november 2015

Anonym trådstarter

Kære forældre, søger nogle svar og håber i kan hjælpe!

jeg bor alene med min søn, men da vi desværre skal flytte ud af vores højt elskede lejlighed og bor i Kbh hvor det nærmest er umuligt at finde noget står vi i en rigtig træls situation. Men så har min venindes veninde tilbudt at vi kan leje to værelser hos hende, ret billigt, hvilket jo er fantastisk! Men mit spørgsmål er om jeg mister mine enlige ydelser? F.eks friplads i vuggestue? Eller forhøjet børnetilskud? Vi kommer jo ikke til at dele økonomi med hende vi flytter ind hos, men jeg ved ikke om kommunerne er ligeglad med dette? 

Håber nogen kan hjælpe med svar 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2015

sille000

Anonym skriver:

jeg bor alene med min søn, men da vi desværre skal flytte ud af vores højt elskede lejlighed og bor i Kbh hvor det nærmest er umuligt at finde noget står vi i en rigtig træls situation. Men så har min venindes veninde tilbudt at vi kan leje to værelser hos hende, ret billigt, hvilket jo er fantastisk! Men mit spørgsmål er om jeg mister mine enlige ydelser? F.eks friplads i vuggestue? Eller forhøjet børnetilskud? Vi kommer jo ikke til at dele økonomi med hende vi flytter ind hos, men jeg ved ikke om kommunerne er ligeglad med dette? 

Ja du mister dine enlige tilskud og noget friplads kommer an på hendes indtægt

Anmeld Citér

11. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ringede til kommunen for et halvt års tid siden og spurgte dem ad i forhold til at skulle flytte ind hos en mand uden at være kærester og der sagde de at så længe vi var villige til at skrive under på en tro og love erklæring ville det ikke have nogen betydning men synes da du skal høre din kommune ad. 

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ringede til kommunen for et halvt års tid siden og spurgte dem ad i forhold til at skulle flytte ind hos en mand uden at være kærester og der sagde de at så længe vi var villige til at skrive under på en tro og love erklæring ville det ikke have nogen betydning men synes da du skal høre din kommune ad. 

Tak, det vil jeg prøve - sådan en kan vi fint skrive under på 

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonym

Man mister ikke enlige tilskud og friplads når man ikke er kærester det eneste du mister er boligsikring. Har selv prøvet at flytte fra manden i noget tid og fik stadig tilskud osv selvom jeg boede med en veninde da man ikke bliver betragtet som samlevende.

Anmeld Citér

12. november 2015

fo82

Jeg flyttede ind hos en veninde efter et brud med en kæreste, og hun mistede sine forhøjede børnepenge + boligsikring som jeg så måtte dække mens jeg boede der, og det var totalt ligegyldigt at vi ikke var et par, for jeg havde mulighed for at bidrage til husstandsindkomsten...

min kollega er lige blevet trukket i boligsikring pga hendes teenage-søn har haft et sommerjob hvor han tjente sølle 2000 ca... Det tæller med i husstandsindkomst...

så par eller ej, de kigger på husstandens indkomst og regner ud fra det...

Anmeld Citér

12. november 2015

Benjamins'mor

fo82 skriver:

Jeg flyttede ind hos en veninde efter et brud med en kæreste, og hun mistede sine forhøjede børnepenge + boligsikring som jeg så måtte dække mens jeg boede der, og det var totalt ligegyldigt at vi ikke var et par, for jeg havde mulighed for at bidrage til husstandsindkomsten...

min kollega er lige blevet trukket i boligsikring pga hendes teenage-søn har haft et sommerjob hvor han tjente sølle 2000 ca... Det tæller med i husstandsindkomst...

så par eller ej, de kigger på husstandens indkomst og regner ud fra det...

Så er det fordi drengen er over 18. 

Er barnet under 18 må de ikke trække det fra.

Anmeld Citér

12. november 2015

alenemor42

Benjamins'mor skriver:

Det må de godt ... det regnes som hustands indkomst. Så dine børn bliver faktisk set som de "forsørger sig selv" selv om de er under 18 år

Anmeld Citér

12. november 2015

God-mor

Benjamins'mor skriver:

Jo det må de godt

Anmeld Citér

12. november 2015

Kay

Anonym skriver:

Ikke hvis i laver en lejekontrakt 

har selv lejet 2 værelser ud til en veninde og hendes datter for nogle år siden

men i skal sørge for at hvis i laver mad sammen osv at lave en "mad kasse" altså at i begge ligger penge i og laver regnskab så kommunen kan se at i har opdelt udgifterne

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.