Hash

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2015

Anonym

Jeg har selv været ude i et såkaldt misbrug, og er stadig igang med at komme ud på den anden side. Jeg har røget hver dag de sidste 10 år, dog med pause når jeg har været gravid/ammet. Jeg er en god mor, og mine børn har ikke lidt nogen last, men selvfølgelig kan jeg godt forstå folk som ikke kender til det, hurtigt maler fanden på væggen, for jo det ER et narkotikum og det ER en dum ting at bruge sit liv til. Men tit er der altså en grund til, at de fleste mennesker ender i et misbrug. Men fordi man snakker om misbrug, behøver det jo ikke betyde at man er narkoman på gadeplan, lever kummerligt, aldrig går i bad, ikke kan passe et arbejde el. liv med børn. Det er i hvert fald  meget indsnævret syn at have på tingene IMO. 

Jeg ville aldrig nogensinde bare smække kassen i, og smide min kæreste på porten. Hvor er sammenholdet lige henne i forholdet?? 

Støt ham, vis at du vil være der for ham, og gå ind i det sammen med ham, altså ind i kampen for at stoppe hashforbruget. Kontakt evt jeres egen læge først, som her vil snakke med ham og vurdere sammen med ham, hvad for en slags behandling/hjælp han ville syntes var passende. Jeg er selv tilknyttet distrikt psykiatrien, samt har en godt og tæt samarbejde med min læge. Det er guld værd!

Jeg havde aldrig klaret det uden min kæreste, han er stærk og er min klippe, og holder hovedet koldt selv når jeg har været værst og længst ude at skide. Jeg har sagt forfærdelige ting til ham gennem tiden, når jeg har sorte dage. For de kommer og vil altid komme - men det vigtigste er at huske at for hver gang bliver det en lille smule nemmere at håndtere og komme igennem. Og inderst inde, hvis dig og din kæreste kommer så langt, så er det aldrig dig som vreden er rettet mod, men du er bare den person som er tættest og derfor skal testet - testet om du virkelig bliver eller ej. Sådan er det i hvert fald for mig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har selv været ude i et såkaldt misbrug, og er stadig igang med at komme ud på den anden side. Jeg har røget hver dag de sidste 10 år, dog med pause når jeg har været gravid/ammet. Jeg er en god mor, og mine børn har ikke lidt nogen last, men selvfølgelig kan jeg godt forstå folk som ikke kender til det, hurtigt maler fanden på væggen, for jo det ER et narkotikum og det ER en dum ting at bruge sit liv til. Men tit er der altså en grund til, at de fleste mennesker ender i et misbrug. Men fordi man snakker om misbrug, behøver det jo ikke betyde at man er narkoman på gadeplan, lever kummerligt, aldrig går i bad, ikke kan passe et arbejde el. liv med børn. Det er i hvert fald  meget indsnævret syn at have på tingene IMO. 

Jeg ville aldrig nogensinde bare smække kassen i, og smide min kæreste på porten. Hvor er sammenholdet lige henne i forholdet?? 

Støt ham, vis at du vil være der for ham, og gå ind i det sammen med ham, altså ind i kampen for at stoppe hashforbruget. Kontakt evt jeres egen læge først, som her vil snakke med ham og vurdere sammen med ham, hvad for en slags behandling/hjælp han ville syntes var passende. Jeg er selv tilknyttet distrikt psykiatrien, samt har en godt og tæt samarbejde med min læge. Det er guld værd!

Jeg havde aldrig klaret det uden min kæreste, han er stærk og er min klippe, og holder hovedet koldt selv når jeg har været værst og længst ude at skide. Jeg har sagt forfærdelige ting til ham gennem tiden, når jeg har sorte dage. For de kommer og vil altid komme - men det vigtigste er at huske at for hver gang bliver det en lille smule nemmere at håndtere og komme igennem. Og inderst inde, hvis dig og din kæreste kommer så langt, så er det aldrig dig som vreden er rettet mod, men du er bare den person som er tættest og derfor skal testet - testet om du virkelig bliver eller ej. Sådan er det i hvert fald for mig.

Jeg har heller ikke lyst til at gå fra ham, han har aldrig røget fast før - ikke engang smøger. Jeg er selv vokset op med forældre der ryger, og en storebror som kæmper med at stoppe. 

Men det forklarer da hvorfor han er så skide vred hele tiden, han flipper ud på mig; vi skændes pludselig, smider hinanden ud af lejligheden osv. Ting der egentligt ikke er sket før. Der sker en masse i vores liv lige pt, og jeg er så bange for at hvad han gør, kan blive brugt imod mig. Jeg er ret afslappet med hensyn til a han ryger - hvis det skete engang imellem, med hans venner. Men han ryger alene. Jeg blev ret vred på ham, og sagde at hvis han ikke stoppede så skulle han flytte. siden da har vores hverdag været ikke eksisterende sammen. 

Anmeld Citér

1. december 2015

Anonym

Anonym skriver:

Min kæreste er begyndt at ryge hash, og jeg har det meget svært med det. Jeg er bange for at vores børn kan blive fjernet pga han ryger hash?

han ryger ikke indenfor, og han ryger ikke når børnene er vågne. 

ryger jeres mand/i noglesinde hash? Ville i gå fra jeres børns far og et godt parforhold, pga hash? 

Jeg ryger ikke selv, og det har jeg aldrig gjort. 

Ville bare fortælle at jeg står i præcis samme situation og ikke aner hvad jeg skal stille op. Du er ikke alene.

han er en fantastisk far for vores børn, ryger kun om aftenen når de er puttet. Min frygt går også på, at hvis man søger hjælp, og vores hemmelighed bliver offentligt at der vil ske noget med vores børn. Og at vores familie (primært min) vil ændre deres syn på ham, blot fordi de så ved at han ryger. Giver det mening? Jeg tænker at alt det gode han gør vil blive overskygget af den ene ting.

Anmeld Citér

1. december 2015

Anonym

Min kæreste har røget hash fra han var 15 og frem til i sommers. Jeg gav ham et valg, hvis han ville have et barn med mig, så skulle hash ud af hans liv. Han stoppede fra den ene dag til den anden, og han har ikke røget i snart 6 måneder. Familie og en fremtid var vigtigere end hans hash..

Der er en forskel på din og min partner. Min partner har været fast ryger i 9 år, din er lige begyndt, han burde have nemt ved at stoppe, men! Der må være en årsag til, at han er begyndt. Min kæreste brugte det som en form for virkelighedsflugt - hvad bruger din kæreste det til?

Anmeld Citér

1. december 2015

A&F

Barnets tarv er altid vigtigst. Jeg synes, at du skal give ham to valgmuligheder: Han skal starte i behandling og du støtter ham, ellers er det ud. 

Anmeld Citér

1. december 2015

Pikku Myy

Anonym skriver:

Jeg har heller ikke lyst til at gå fra ham, han har aldrig røget fast før - ikke engang smøger. Jeg er selv vokset op med forældre der ryger, og en storebror som kæmper med at stoppe. 

Men det forklarer da hvorfor han er så skide vred hele tiden, han flipper ud på mig; vi skændes pludselig, smider hinanden ud af lejligheden osv. Ting der egentligt ikke er sket før. Der sker en masse i vores liv lige pt, og jeg er så bange for at hvad han gør, kan blive brugt imod mig. Jeg er ret afslappet med hensyn til a han ryger - hvis det skete engang imellem, med hans venner. Men han ryger alene. Jeg blev ret vred på ham, og sagde at hvis han ikke stoppede så skulle han flytte. siden da har vores hverdag været ikke eksisterende sammen. 

Din kæreste er begyndt at opføre sig anderledes. Jeres relation er blevet presset. I skændes mere og mere voldsomt. OG han er begyndt at ryge hash hver dag.

Min umiddelbare tanke er at din kæreste ikke har det godt. Han kæmper med et eller andet, og hash'en giver ham en ventil/flugt. Jeg tror ikke det er hash'en der er kilden.

Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at finde ud af om han går og kæmper med noget. Stress, despression, økonomiske problemer - mulighederne er mange ...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.