Anonym skriver:
Min partner og jeg fungere sammen på alle tænkelige områder og har det godt sammen på alle områder - undtagen sex! Han har altid været den søde type, som ikke er så udforskende og meget forsigtig. Det tog mig flere måneder finde ud af i sin tid, når han lagde op til sex. Det kunne være en berøring på min ryg, som betød han ville have sex eller andet som ikke helt var til at forstå at det betød han lagde op. Nu er vi kommet dertil at m aldrig har lyst til sex. Han tager aldrig initiativ og nu går vi til sexolog/psykolog henvist af hans læge. M har aldrig lyst til sex med mig. Han lægger måske op til mig 1 gang pr md. Han har været igennem nogen undersøgelser og har bla fået målt hans testoteron tal. Alt var fint. Nu er vi endt ved psykolog/sexolog og hun har nu efter mange møder "kastet håndklædet i ringet"... Og vi skal nu til en ny. Hun kan ikke rigtig forstå eller komme inmd på hvorfor m mangler lysten til sex. Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op og jeg er SÅ forfærdelig ked af det. Jeg elsker min partner så højt og alt er godt. Men det sex? Det er der intet af og det bliver der heller intet af. Han siger til ps (psykologen) og mig at han bare ikke har lysten til sex ret tit og han ikke føler lyst til intimitet? Han har ikke behov for skal have sex andet en ca. hver 2-3 måned, sagde han sidste gang. Jeg har sat mit selv og mine behov til side i nu over 1 år og ændret på så mange ting for at se om noget kunne give ham mere lyst. Jeg har taget initiativ, klædt mig ud, har ladet været lægge op i evigheder indtil han selv kom til mig, med de resultat af vi havde sex 1 gang på 1 md. :-( Jeg er på grådens rand. Han viser yderst sjældent lyst til mig og når han endelig gør har han sex med mig (samme stilling hver eneste gang, og ingen kys eller nogen berøringer), i ca 2 min og så er han færdig. han har sagt til ps at han ikke tænder på kys og sys at intime kys er irriterende.
Jeg har spurgt ham om han hellere vil lege med sig selv uden mig? (dette spurgte ps også om sidst) men dette siger han nej til. Men jeg har fanget ham i det 3 gange og haft mistanke om det et dusin gange. Nu i dag virkede han så som om han havde lidt lyst og da vi kom hjem gik han på badeværelset. Denne gang lyttede jeg ved døren og det lød bestemt som om han havde gang i noget. Han var derinde i 20 min ca. Da han kom ud berørte jeg ham og prøvede lægge op og kunne mærke den var halv hård lige da han kom ud fra badeværelset. Så går ud fra han havde leget derude. Nu sidder jeg igen igen her og er rigtig ked. Han gider ikke sex, han siger jeg er dejlig og smuk og alt det og at han er glad for vores forhold. Men han har bare ikke lyst til sex og det har han aldrig haft. Heller ikke i hans tidligere forhold. Som kvinde får man mange tanker... Jeg tror ikke han er utro. Men hvad i alverden er der så galt? Er det mig? Er han til mænd, tænder han ikke på mig....? Hvad mon det kan være og hvorfor har han aldrig lyst til sex? Men åbenbart sig selv? Konfronterede ham jo med, at jeg vidste han havde leget, men han blev rigtig gal og sagde at det havde han ikke. Men lidt pudsigt den ene af gangene, da han gik fra sengen om morgenen og da var den slap, og da han kom ud igen fra badeværelset laaang tid efter, da mærkede jeg lige og da var den hård og stor. (lige ud af posen). Så hvorfor lyver han for mig? Jeg blev rasende over det og følte mig nok bare inderst inde utrolig såret, skuffet og ked og konfronterede ham. Han benægtede alt! For han foretrækker sig selv tilsynladene men vil aldrig mig? Hvad gør jeg herfra? Skal jeg komme videre alene? Skal jeg glemme min sexuelle drift og behov for kærlighed, intimitet og sex? Skal jeg finde en elsker? Jeg er bare så ked og har prøvet alle former for løsninger, men som ps sagde til ham sidst, om han var klar over at jeg gik fra ham hvis ikke han imødekom mine behov også og det ikke kun går den ene vej? Og det var han. Så spurgte hun ham om han ønskede beholde mig eller ikke? Og da sagde han at han ville have mig og elskede det vi havde og at "jah så må jeg jo bare give K noget mere sex, så hun os er lykkelig" hvortil ps sagde "jamen du har jo ikke lyst?" "nej sagde han så... men for at beholde mig kunne han jo blive nød til det. suk .... Hvad gør jeg? Og hvorfor vil han sig selv og ikke mig. Det er rigtig sårende. Han måtte gerne lege, hvis vi også havde et sexliv. Men i og med vi intet har af det, så syntes jeg det er SÅ utrolig sårende og jeg bliver rasende over det.
Jeg synes at I skal stoppe med PB lige med det samme.
Og så skal du stille dig selv det spørgsmål om du kan leve med den her situation resten af dit liv?
Hvis svaret er nej, så synes jeg at du skal forlade den her mand.
Det virker som en hård udmelding, men med den måde du beskriver ham på, kan jeg ikke forestille mig at det her problem kommer til at forsvinde. Han er tydeligvis bare ikke interesseret i sex (med andre mennesker i hvert fald). Muligvis er han, men har nogle seriøse intimitets-issues. Men så er de altså så seriøse at sandsynligheden for at de bliver løst, er meget lille.
Så tilbage til spørgsmålet: Kan du leve med den her situation resten af dit liv?