Hvordan ville I have det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2015

TNBC

Anonym skriver:

Nej det er rigtigt.

Hehe, ja men aner ikke hvad det er for nogen konsekvenser der kunne gøre at han hjalp til :-P

Hvad ville han hade ikke at få/miste?

Mener at have hørt om en der kappede ledningen til computeren, fordi den tog for meget af ham fra hverdagen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2015

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Jeg er ligesom dig.. Jeg hader når en opvask står fremme  Alligevel ville jeg ha sørget for at vaske det op som mine unger og jeg kun skulle bruge 

Men jeg ville meget hurtigt ha sagt det til ham, at en aftale er en aftale! 

Og så havde jeg forresten lavet mad til mine unger og mig selv kun  

Det er svært synes jeg... Altså jeg kunne sagtens finde på at lade hans opvask stå, men på den anden side vil jeg heller ikke gøre ham irriteret (for det kunne han sagtens blive) 

Men nej, jeg må banke i bordet og få ham til at forstå, at han skal hjælpe til :-) Det andet er jo ikke til at holde ud i længden  

Anmeld Citér

10. november 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hvad ville han hade ikke at få/miste?

Mener at have hørt om en der kappede ledningen til computeren, fordi den tog for meget af ham fra hverdagen.

Virkelig? Det tør jeg sku ikke, så bliver jeg meget upopulær haha :-P  

Anmeld Citér

10. november 2015

TNBC

Anonym skriver:

Virkelig? Det tør jeg sku ikke, så bliver jeg meget upopulær haha :-P  

Ja.

Så må du tage en snak med ham, at du ikke gider at han bruge for meget tid på den hvis han ikke kan huske at tømme en opvask.

Så må du blive upopulær, han er vel upopulær hos dig, og det irriterer dig.. Det kan virkelig ende galt, og det nytter ikke at han bliver gal over alt du siger eller gør.
I er nød til at kunne snakke om tingene uden at der bliver med sure miner...

Anmeld Citér

10. november 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Ja.

Så må du tage en snak med ham, at du ikke gider at han bruge for meget tid på den hvis han ikke kan huske at tømme en opvask.

Så må du blive upopulær, han er vel upopulær hos dig, og det irriterer dig.. Det kan virkelig ende galt, og det nytter ikke at han bliver gal over alt du siger eller gør.
I er nød til at kunne snakke om tingene uden at der bliver med sure miner...

Du har helt ret 

Anmeld Citér

10. november 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Lav en A 4 side delt i to med det du laver på den ene side og det han laver på den anden og så sig til ham at du har tænkt over arbejdsfordelingen mellem jer og vis ham sedlen og spørg hvad han synes.. Måske han bedre kan forstå det hvis han ser det sort på Hvidt 

Anmeld Citér

10. november 2015

Skouboe

Jeg ville nok bare informere ham om at hvis han ikke vil yde, så kan han ikke nyde, og derefter stoppe med at lave mad til ham, rydde op efter ham, vaske hans tøj, skifte hans sengetøj osv. Jeg ville ikke gide at diskutere eller skændes. Hvis han ønsker at være med i familien, må han deltage på lige fod, og ellers må han tage konsekvensen.

Han er - antageligvis - et voksent menneske og må derfor kunne forventes at opføre sig som et sådant. Det indbefatter at overholde aftaler, deltage de pligter, der nu engang hører med til at få et hjem til at køre, og kunne snakke om tingene uden at hidse sig op.

Lad være med at behandle ham som et barn, ellers bliver han aldrig voksen.

Anmeld Citér

10. november 2015

Mettefpigen

Jeg havde også sådan en eks, og det var en af grundende til at vi gik fra hinanden.... 

Jeg sagde til sidst til ham at enten måtte han hjælpe til ellers gik jeg fra ham (vi havde også været i parterapi, der var også nogle andre ting) jeg gav det Ca 1 1/2 måned, og intet ændrede sig også gik jeg fra ham....

Anmeld Citér

10. november 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria

Åh ja, tror det er et irritationsmoment i mange forhold. 
Vi skændtes i starten OFTE vedrørende pligter i hjemme. Jeg indså til sidst at jeg havde en del af skylden (... han var selvfølgelig ikke uden skyld). Jeg forventede at han selv tog initiativ til at ordne diverse pligter, såsom støvsugning, men han havde en hel anden standard for hvornår der skulle støvsuges så jeg ville jo altid tage initiativet først. Derudover så når han havde en pligt forventede jeg altid at det skulle udføres på min måde og på et bestemt tidspunkt. Jeg ville derfor begynde at spørge ham hver hele eller halve time om han nu havde husket at gøre det. 

Så nu har vi gjort sådan at vi hver har vores faste opgaver; han ordner vasketøj, laver mad, reparationer i hjemme og har ansvaret for den daglige økonomi. Jeg har ansvaret for alle planterne og dyrene, ordner opvask, stryger tøjet og gør rent. Det betyder at han har det fulde ansvar for eksempel vasketøjet og han bestemmer suverænt selv hvornår han vil sætte en vask over. Jeg valgte selv at stå for rengøring fordi jeg ved at har et behov for at der bliver gjort rent hyppigere end han gør. Der er stadig pligter som bliver delt i mellem os, men vi har helt sikkert langt færre diskussioner. 

Anmeld Citér

10. november 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Jeg er udstyret med et mega godt snakketøj! Jeg snakker til han får det gjort samt et par dage efter også så han ikke glemmer igen. Tro mig den virker ! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.