Hvordan ville I have det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.212 visninger
21 svar
26 synes godt om
10. november 2015

Anonym trådstarter

Hvis jeres mand/kæreste havde sagt, at han ville tømme opvaskemaskine og handle ind til aftensmaden, inden du selv kom hjem fra arbejde/skole, men ikke havde rørt en finger?!

Han laver ikke noget husligt i forvejen, det er mig der står for at vaske tøj, bade vores søn, rydde op, gøre rent, lave madpakker og nogen dage lave aftensmad. 

Da jeg kom hjem og så at han ikke havde gjort det som han havde lovet, spurgte jeg ham om han havde gjort det, men han blev nærmest sur på mig og jeg snakkede ikke surt eller irriteret til ham

Det ender med at jeg må tømme opvaskemaskinen, fylde den op igen og derefter gå ned og handle.. Imens sætter han sig ind foran computeren, hvor han før dét, sad og så film på tv'et..

Hvad gør jeg lige? Det er så slemt efterhånden, at jeg har haft tanken om vi overhovedet skal være sammen  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2015

Spirrevip

Min kæreste havde en periode, hvor han gjorde det samme. Det var for et års tid siden. Jeg satte mig ned, efter flere uger, og satte nogle helt klare retningslinjer for hvad og hvem der gør hvad. Og hvordan man så gør, hvis en af os har sent fri eller ikke er hjemme, ellers måtte han flytte. Det åbnede hans øjne, og han er så hjælpsom nu. Han havde bare ikke tænkt over, hvor anstrengende det var. 

Anmeld Citér

10. november 2015

Anonym trådstarter

Spirrevip skriver:

Min kæreste havde en periode, hvor han gjorde det samme. Det var for et års tid siden. Jeg satte mig ned, efter flere uger, og satte nogle helt klare retningslinjer for hvad og hvem der gør hvad. Og hvordan man så gør, hvis en af os har sent fri eller ikke er hjemme, ellers måtte han flytte. Det åbnede hans øjne, og han er så hjælpsom nu. Han havde bare ikke tænkt over, hvor anstrengende det var. 

Problemet er bare, at han ikke er til at snakke med. Lige så snart man fortæller ham noget, som han gør galt, så opføre han sig som om man angriber ham, han er meget nærtagende så det er også bare hvordan jeg lige skal sige det

Anmeld Citér

10. november 2015

Sb94

Åh hvor kender jeg det bare godt! Min kæreste er på helt samme måde. 

Så du må endelig sige til hvis du finder midlet til at få ham op af stolen!!! 

Anmeld Citér

10. november 2015

Anonym trådstarter

Sb94 skriver:

Åh hvor kender jeg det bare godt! Min kæreste er på helt samme måde. 

Så du må endelig sige til hvis du finder midlet til at få ham op af stolen!!! 

Man bliver bare så frustreret, ik'?... Haha, ja det skal jeg da nok gøre ;-)

Anmeld Citér

10. november 2015

TNBC

Anonym skriver:

Man bliver bare så frustreret, ik'?... Haha, ja det skal jeg da nok gøre ;-)

Lad den vær og så tag noget bestik og tallerkner til dig og din søn, vask det(og hvis der er andet I skal bruge) og så må han opdage at der ikke er noget at spise med, hvis man ikke vasker det..
Det nytter ikke at du sætter den over, for så ved han at hvis han ikke gør det, gør du det nok.

Men hvad med at i sætter jer ned og lave en arbejdsplan, og sætter den op.

Jeg kunne godt have glemt at sætte noget over. (har jeg gjort)

Anmeld Citér

10. november 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Lad den vær og så tag noget bestik og tallerkner til dig og din søn, vask det(og hvis der er andet I skal bruge) og så må han opdage at der ikke er noget at spise med, hvis man ikke vasker det..
Det nytter ikke at du sætter den over, for så ved han at hvis han ikke gør det, gør du det nok.

Men hvad med at i sætter jer ned og lave en arbejdsplan, og sætter den op.

Jeg kunne godt have glemt at sætte noget over. (har jeg gjort)

Dét med at lade det stå, kunne jeg godt prøve, selvom jeg hader opvask der står fremme...

Arbejdsplan lyder som en god idé, men jeg kan sige med det samme, at den ikke bliver overholdt af ham, desværre.. :-) 

Anmeld Citér

10. november 2015

TNBC

Anonym skriver:

Dét med at lade det stå, kunne jeg godt prøve, selvom jeg hader opvask der står fremme...

Arbejdsplan lyder som en god idé, men jeg kan sige med det samme, at den ikke bliver overholdt af ham, desværre.. :-) 

Ja, det er ikke sjovt at lade noget stå når man ikke kan klare det. Men han ændre sig ikke, hvis du gør det for ham.

Ellers må du blive barnlig og sige, at hjælper han ikke, må der være en konsekvens...XD

Anmeld Citér

10. november 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Ja, det er ikke sjovt at lade noget stå når man ikke kan klare det. Men han ændre sig ikke, hvis du gør det for ham.

Ellers må du blive barnlig og sige, at hjælper han ikke, må der være en konsekvens...XD

Nej det er rigtigt.

Hehe, ja men aner ikke hvad det er for nogen konsekvenser der kunne gøre at han hjalp til :-P

Anmeld Citér

10. november 2015

Bshizzle

Jeg er ligesom dig.. Jeg hader når en opvask står fremme  Alligevel ville jeg ha sørget for at vaske det op som mine unger og jeg kun skulle bruge 

Men jeg ville meget hurtigt ha sagt det til ham, at en aftale er en aftale! 

Og så havde jeg forresten lavet mad til mine unger og mig selv kun  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.