1-årig med ondt i halsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.524 visninger
14 svar
1 synes godt om
9. november 2015

kriis

Nogen der ved hvordan man kan vurdere om et barn får nok væske?

Min dreng på 19 mdr har fået meget ondt i halsen, så ondt at han kun drikker små sip af gangen og kun få gange om dagen! Han har ikke særligt feber (havde dog 39,4 i går) og er egentligt rimeligt glad - når bare der ikke skal noget gennem halsen!

Så altså - hvordan vurdere man om de små pus er på vej mod dehydrering??

Håber på et par hurtige input.....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2015

Babilooo

kriis skriver:

Min dreng på 19 mdr har fået meget ondt i halsen, så ondt at han kun drikker små sip af gangen og kun få gange om dagen! Han har ikke særligt feber (havde dog 39,4 i går) og er egentligt rimeligt glad - når bare der ikke skal noget gennem halsen!

Tag til vagtlæge eller hvad det hedder nu. Det lyder ikke til at han drikker nok væske. Det vigtigste er at de ikke dehydrerer ikke om de spiser. Ring til lægen og få evt medicin for betændelse

Anmeld Citér

9. november 2015

kriis

Smølfine123 skriver:

Tag til vagtlæge eller hvad det hedder nu. Det lyder ikke til at han drikker nok væske. Det vigtigste er at de ikke dehydrerer ikke om de spiser. Ring til lægen og få evt medicin for betændelse

Tak for dit svar:-)

Vi var hos vagtlægen i går og han har infektion i halsen men ikke noget der kan tages af penicillin:-( 

Jeg har slet ikke fokus på mad - hvilket han jo heller ikke spiser - det er mere det at han ikke rigtigt vil drikke! Han virker samtidig tørstig og søger drikkelse men første tår får ham til at græde og stoppe hele hånden ind i munden:-(

Anmeld Citér

9. november 2015

Babilooo

Så lyder der som om han mangler væske men det før for ondt. Jeg ville ringe til lægen og sige det. De er meget opmærksomme på væskebalancen hos små børn.

Anmeld Citér

9. november 2015

Babilooo

Sodavandsis .. Kunne være en mulighed

Anmeld Citér

9. november 2015

Babilooo

Panodil for smerter?

Anmeld Citér

9. november 2015

kriis

Smølfine123 skriver:

Panodil for smerter?

Han får alt det Panodil han må:-( og is er ikke et hit heller:-(

Ellers gode bud! :-)

Anmeld Citér

9. november 2015

B&J

Vand is helt sikkert 

ellers koldt vand 

eller lunt te med honning en god skefuld

Anmeld Citér

9. november 2015

"Anarkisten"

kriis skriver:

Hvor gammel er din søn? Prøv lige at spørge på apoteket. Man kan få sådan en mundspray til ondt i halsen og den virker ret godt. Ved bare ikke hvor gammel man skal være for bruge den. 

Anmeld Citér

9. november 2015

kriis

"Anarkisten" skriver:

Hvor gammel er din søn? Prøv lige at spørge på apoteket. Man kan få sådan en mundspray til ondt i halsen og den virker ret godt. Ved bare ikke hvor gammel man skal være for bruge den. 

Det blev straks googlet! Man skal dog være 4 år og han er kun 19 mdr:-(

Ellers tak for tippet:-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.